Як молодь розбудовує телефонне волонтерство в Україні
2020 рік був непростим для кожного: окрім прямої загрози здоров'ю, мільйони людей зустрілись віч-на-віч з непевністю, страхом, самотністю, ізоляцією та відчуженням. Саме в той момент Українська ...
Додано:
marakujka_
2020 рік був непростим для кожного: окрім прямої загрози здоров’ю, мільйони людей зустрілись віч-на-віч з непевністю, страхом, самотністю, ізоляцією та відчуженням. Саме в той момент Українська Волонтерська Служба разом з Представництвом ЮНІСЕФ в Україні запустили проєкт дружньої телефонної підтримки самотніх людей — “Мій Телефонний Друг”, метою якого було розрадити людей, які опинилися осторонь активного соціального життя зі своїми бідами та проблемами.
“Часу було обмаль. Команда усвідомлювала, що COVID-19 є тут і зараз, що люди стикаються з самотністю саме у цю хвилину. Досліджуючи та аналізуючи популярний у світі напрям волонтерства — telephone befriending (телефонної дружби) команда за лічені дні перечитала понад сотню статей та публікацій про подібні ініціативи в Британії, Німеччині, Америці та Італії, які працюють системно та врегульовано. Найбільше лякало те, що тенденційно процеси телефонного волонтерства є досить автоматизованими завдяки співпраці операторів телефонного зв’язку та спеціальних платформ, на створення яких потрібно було не менше дев’яти місяців. А у нас через обставини, що склались, запуск проєкту мав відбутись «вчора». У це неможливо повірити! За менше, ніж 60 днів нам вдалося створити систему моніторингу та захисту даних, прописати скрипти розмов для операторів гарячої лінії, налаштувати комунікацію між волонтерами, а головне – запустити абсолютно новий напрям волонтерства в Україні.” – ділиться спогадами засновниця та керівниця Української Волонтерської Служби, розробниця проєкту, Анна Бондаренко.
З моменту запуску проєкту «Мій телефонний друг» станом на літо 2021 року до нього було залучено близько 7 000 молодіжних волонтерів з усієї України. Проєкт продовжує допомагати людям, яким може знадобитися телефонна підтримка. У будь-який момент щонайменше 1 500 пар друзів підтримують регулярне спілкування.
Для багатьох людей такі щотижневі дзвінки стали гарною можливістю поспілкуватися, поділитися життєвим досвідом та дізнатись більше про покоління тих, хто перебуває по той бік телефонної слухавки. Волонтери стали життєво важливим джерелом достовірної інформації про охорону здоров’я, COVID-19, вакцинацію та інші важливі питання для людей похилого віку. Учасники проєкту також мають постійну змогу навчатись за допомогою онлайн-семінарів та інформаційних розсилок, організованих командою проєкту у співпраці з національними та регіональними партнерами.
Уже рік українська молодь виступає амбасадорами ефективної та безпечної відповіді на наслідки COVID-19 у формі телефонного волонтерства: як нової культури добровільної допомоги та способу стати ближче одне до одного у період суворого дистанціювання.
«Це як ковток свіжого повітря для одиноких людей, яким спілкування було потрібно і до пандемії, – каже Галина, учасниця проєкту з Донецької області, – Мій телефонний друг Саша допомагає мені зрозуміти, що відбувається надворі, бо я не можу вийти з дому».
Проєкту “Мій Телефонний Друг” за рік функціонування є чим поділитись та куди рухатись. Тому команда ініціативи вирішила підбити підсумки своєї діяльності та окреслити нові горизонти для розвитку у річному звіті, ознайомитись з яким можна на сайті МТД: перейти до звіту