Як протистояти пропаганді і дбати про медіагігієну: в Краматорську відкрили «Пропагандаріум»
23 травня у Краматорську стартував проект, присвячений питанням протидії російській пропаганді та маніпуляціям. Інформаційно-просвітницька інтерактивна виставка «Пропагандаріум» популяризує питання ...
Додано:
Internews Ukraine
23 травня у Краматорську стартував проект, присвячений питанням протидії російській пропаганді та маніпуляціям. Інформаційно-просвітницька інтерактивна виставка «Пропагандаріум» популяризує питання медіаграмотності і навичок критичного мислення серед широкої аудиторії. Причому робить це у легкій та розважальній формі.
У відкритті інсталяції взяли участь регіональні медіа, представники Донецької ОДА та громадські активісти. Гості виставки отримали унікальний досвід: пройшли через «кімнату пропаганди», познайомилися з єдиним у світі фейкологом – лікарем Пігулком, діагностували рівень «кісєльових» у себе в крові та отримали інформаційний детокс.
«До інформації треба ставитися як до свого здоров’я. Так само, як ми чистимо зуби щодня і приймаємо душ, займаємося гігієною власного тіла, так само ми маємо займатися гігієною власних мізків», – зазначив на відкритті Костянтин Ромашко, заступник директора європейських проектів ГО «Інтерньюз-Україна».
Організатори інсталяції переконані, що боротися з інформаційною війною – це як боротися з курінням. Не можна заборонити різні потоки інформації, бо ми живемо в світі свободи інформації, але можна навчитися усвідомлювати їхній шкідливий вплив.
«Ця виставка є дуже актуальною для населення Донецької області, оскільки ми найбільше піддаємося інформаційним впливам РФ. Ми серйозно програємо нашим опонентам в інформаційній війні, і головне завдання сьогодні – навчити людей критично сприймати інформацію, перевіряти джерела, протистояти маніпуляціям», – зазначив Ігор Стокоз, заступник голови Донецької ОДА на відкритті.
Російська пропаганда – це не лише фейкові новини та пряма дезінформація. Наш ворог використовує витончені прийоми, які не завжди легко розпізнати: перебільшення, спотворення, виривання з контексту, емоційна атака тощо. «Пропагандаріум» наочно демонструє цей складний феномен з прихованими симптомами і радить, як не піддатися руйнівним впливам.
Заступник міністра інформаційної політики Дмитро Золотухін зазначив: «70–80% населення України отримують інформацію з телеканалів і відповідно вірять у ту реальність, яку транслюють на телебаченні. Отже, формування контенту та його донесення до цільової аудиторії є вкрай важливими складовими роботи в інформаційному полі. Саме такі експериментальні проекти, як «Пропагандаріум», з нестандартним підходом, з елементом розваги, звертають увагу людей на питання медіаграмотності, і таким чином ми досягаємо необхідного просвітницького ефекту».
Дмитро Золотухін також дав кілька порад відвідувачам: «Коли ви споживаєте інформацію з телебачення або Інтернету і відчуваєте якусь емоцію – гнів або розпач, то будьте певні, що вами намагаються маніпулювати. Не варто емоційно реагувати, необхідно зупинитися на 20–30 секунд, замислитися – і тоді вмикається аналітичне мислення. Якщо ви зупинилися і не відреагували емоційно одразу – ви вже перемогли того, хто намагається вами маніпулювати».
Дивіться повний фотозвіт з відкриття за посиланням.
Інсталяція працюватиме у Краматорську (Geek Bunker, вул. Марата, 8) до 12 червня (щодня, окрім понеділків, 10:00–18:00), після чого буде представлена в Одесі (18 червня–8 липня) та Запоріжжі (16 липня–6 серпня).
Проект реалізується ГО «Інтерньюз-Україна» в рамках «Медійної програми в Україні», яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.