Як привчити бюрократів на звернення та запити відповідати
У Чугуєві на базі Харківського обласного соціального гуртожитку відбувся тренінг «Відмінності інформаційного запиту та звернення громадян» для представників правозахисних організацій та місцевих ...
Додано:
kobzar
У Чугуєві на базі Харківського обласного соціального гуртожитку відбувся тренінг «Відмінності інформаційного запиту та звернення громадян» для представників правозахисних організацій та місцевих громадських активістів.
Тренером виступив Юрій Чумак, експерт Чугуївської правозахисної групи з питань доступу до інформації, член правління Харківської обласної організації Національної спілки журналістів України, колишній регіональний координатор взаємодії з громадськістю Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини по Харківській області.
Ю. Чумак наголосив, що у своїй діяльності, аби допомогти громадянам вирішити те чи інше питання, правозахисники та громадські активісти часто, як один з правових інструментів, використовують запит на інформацію – відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». Однак на практиці нерідко посадовці усілякими шляхами намагаються уникати відповідати на такі запити, розглядаючи їх як звернення громадян, надаючи «відписки» та ще й з порушенням термінів.
Учасники тренінгу розібрали різні кейси та з’ясували, що принциповою різницею між запитом на публічну інформацію та зверненням є прохання автора такого документу. У випадку звернення має місце викладена у письмовій або усній формі пропозиція (зауваження), заява (клопотання) і скарга. Автор звернення повідомляє певну інформацію органу влади і просить вчинити відповідні до викладеної інформації дії. А у випадку ж запиту на публічну інформацію має місце прохання до розпорядника надати інформацію або копію документа, які знаходяться у розпорядника.
Крім цього, відповідно до законодавства, право подавати запит на публічну інформацію закріплене за фізичними та юридичними особами, а також об’єднаннями громадян, котрі не є юридичними особами; а можливість подання звернень чітко закріплена за фізичними особами.
Під час навчального заходу були розглянуті і можливості оскарження неправомірних дій (бездіяльності) чиновників щодо реагування на запити та звернення, а також механізм притягнення винних до відповідальності за ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення «Порушення права на інформацію та права на звернення».
Зауважимо, що тренінг проводився за ініціативи Чугуївської правозахисної групи «Центр посилення правових можливостей місцевих територіальних громад Печенізького, Чугуївського районів Харківської області та Станично-Луганського району Луганської області», за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».