Як розповідати про зміни: ЦЕДЕМ провів першу Школу комунікацій для НУО-сектору
Перша Школа комунікації для громадських організацій – як це було8-10 листопада Центр демократії та верховенства права провів Школу комунікацій в громадському секторі – інтенсивний навчальний курс для ...
Перша Школа комунікації для громадських організацій – як це було
8-10 листопада Центр демократії та верховенства права провів Школу комунікацій в громадському секторі – інтенсивний навчальний курс для комунікаційників. Експерти ЦЕДЕМ та інших провідних організацій розповіли про фундаментальні питання цієї сфери (зокрема, чому комунікувати слід стратегічно), а також ділилися практичним досвідом і кейсами. До прикладу, як створювати креативні соціальні кампанії та як написати прес-реліз, який буде цікавий журналістам.
Учасниками Школи стали 20 активних громадян, які працюють у сфері комунікацій. Під час інтенсиву вони отримали нові знання, актуальні навички та зазирнули у внутрішню кухню громадського сектору. Також Школа стала майданчиком, який об’єднав і познайомив активістів із різних організацій.
А стартувала Школа комунікацій лекцією Тараса Шевченка, директора ЦЕДЕМ на тему «Чому громадським організаціям важливо комунікувати стратегічно?». Комунікаційна команда має не просто розповідати про діяльність ГО, а й доносити до суспільства ідеї змін, тож потрібен чіткий стратегічний план.
Відтак, наступні лектори розповідали про кроки, необхідні для втілення цього плану. Аби розповісти суспільству про важливу ідею (як і про потребу її реалізувати), громадська організація має ефективно комунікувати з медіа. Експертка з побудови ефективних громадських кампаній Юлія Солоха розповіла про стратегію і тактику у цій сфері. Зокрема, порадила шукати відповідь на питання: «чого хоче аудиторія», і вже з цього визначати, чим ви зацікавите людей та яку суспільну проблему вирішуєте.
Якщо ви пропонуєте зміни, слід показати, чому вони важливі і вигідні людям – про це говорила Ярина Ясиневич, консультантка з питань комунікацій та урядування для громадських організацій. Наприклад, якщо організація веде кампанію проти вирубки скверу під будівнитцво, потрібно довести: на цьому місці можуть бути не просто дерева, а відкритий простір для відпочинку містян.
А Олеся Холопік, заступник директора Центру демократії та верховенства права, розповіла, як зробити ці кампанії креативними. Такий досвід має Кампанія «За безпечні дороги», яку ініціював ЦЕДЕМ. Так, у травні цього року її учасники створили інсталяцію «Передчасно згаслі життя», у якій 300 свічок символізували загиблих у ДТП людей. І такий формат привертає увагу медіа.
Безпосередньо про роботу зі медіа йшлося у другий день Школи комунікацій. Як поставити правильну ціль, обрати канали і побудувати співпрацю зі ЗМІ, розповідала Лілія Дроздик, керівник відділу комунікації та адвокації Центру демократії та верховенства права. Одним із прийомів може стати деталізований прес-реліз (окремий для кожної області). Регіональним чи профільним медіа завжди цікаво, що означає подія для їхньої області/галузі, тож такий матеріал приверне увагу редактора.
Докладніше про особливості комунікації з регіонами розповів Іван Омелян, керівник напряму регіональної співпраці РПР.
Вже в неділю медійну тему продовжив Максим Саваневський, керуючий партнер комунікаційної групи PlusOne: йшлося про digital-комунікації. Наразі український сегмент Facebook має 13 мільйонів користувачів – тож соцмережі є не менш важливими за традиційні ЗМІ. Тож соцмережі стають доступним і ефективним засобом комунікації для громадських організацій.
Окрім іншого, комунікації допомагають будувати стосунки громадського сектору з державою та бізнесом. На цьому у своєму виступі зосередилася Інга Вишневська, директор Solutions for People.
Також у суботу Ярема Дух, прес-секретар партії «Голос» провів лекцію про комунікацію з іноземними журналістами. Для громадських організацій важливо вміти спілкуватися з закордонними ЗМІ, адже це додатковий канал для просування своїх ідей і водночас – шанс розповісти світові про Україну.
Однак комунікації – це не лише продумана стратегія, а й уміння реагувати на кризову ситуацію. Наприклад, замовну критику чи звинувачення проти організації. До таких загроз можна підготуватися, а якщо вони вже втілилися, потрібна чітка схема дій у відповідь. Цій темі була присвячена лекція Анни Павлової, керівника із зовнішніх зв’язків Меморіального центру Голокосту «Бабин Яр».
У підсумковій лекції Школи Оксана Гончар, копірайтерка та незалежна креативна консультантка розповіла, як і навіщо розповідати історії у комунікаціях громадського сектору. Адже актуальна та емоційна історія лише посилить ефект від вашої розповіді. Читачі будуть ототожнювати себе з героями історії та запам’ятають цей приклад.
Цей захід став можливим завдяки фінансовій підтримці уряду Швеції.
***
Центр демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) – громадська організація, заснована українськими юристами у 2005 році. Нашою місією є сприяти розвитку суспільства активних та відповідальних громадян. ЦЕДЕМ працює у сферах аналітики та адвокації, спрямовуючи свої зусилля на побудову правової держави, розвиток якісних та незалежних медіа, підтримку громадських платформ і рухів. Наша організація є засновником та активним учасником таких важливих ініціатив, як Рух ЧЕСНО, Реанімаційний Пакет Реформ, Незалежна медійна рада, Кампанія «За безпечні дороги», кампанія «ЧЕСНО. Фільтруй суд!», рух «Стоп Цензурі», Міжнародна літня школа медійного права та інші.