Як Шацька громада розвиває туризм спільно з місцевим бізнесом та громадським сектором

Шацька громада має високу привабливість серед туристів. Щороку в розпал сезону сюди на відпочинок приїжджають тисячі туристів із різних куточків України.Однак досконалості меж немає. Тож Шацька ...

2_захід_
Як Шацька громада розвиває туризм спільно з місцевим бізнесом та громадським сектором

Шацька громада має високу привабливість серед туристів. Щороку в розпал сезону сюди на відпочинок приїжджають тисячі туристів із різних куточків України.

Однак досконалості меж немає. Тож Шацька громада у рамках проєкту «Вдосконалення урядування, орієнтованого на громадян, на Волині» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА», вирішила грунтовно зайнятись цим питанням. Розвиваючи туризм, вирішили зробити ставку на співпрацю із громадськими організацями, що працюють у напрямку туризму та екології, а також із місцевим бізнесом, який максимально зацікавлений у тому, щоб у громаду приїжджали багато відпочивальників і, отримавши позитивні враження, повертались ще і ще. 

У межах проєкту в громаді запустили сайт, де зібрана інформація про Шацький край та послуги від місцевого легального бізнесу. Також учасники робочої групи напрацювали програму промоції Шацької селищної ради на 2024-2026 роки, аби завдяки цьому чіткому плану дій поступово йти до своєї мети.

Більше про реалізацію проєкту читайте у статті.

Після початку повномасштабного вторгнення в українців зникла можливість відпочивати на Чорному та Азовському морях. Відтак чимало туристів почали активніше шукати можливості для відпочинку на заході України. Одним з таких туристичних магнітів стали Шацькі озера. Щоб відповідати високому рівню популярності та без проблем приймати великий потік туристів, треба приймати виклики і активно розвиватись.

Тож під час діалогових заходів та фокус-груп, які були проведені на початку реалізації проєкту, представники влади, місцевого бізнесу та громадських організацій одноголосно вирішили, що працюватимуть саме над розкриттям туристичного потенціалу Шацької громади. 


За підсумками цих обговорень у громаді створили комітет співпраці, який провів чимало обговорень, аби врахувати думку усіх зацікавлених сторін.

«Було проведено чимало консультацій, тренінгів, зустрічей, круглих столів та інших навчальних заходів. Ці заходи стосувалися різних аспектів розвитку регіону, включаючи важливість туризму, екології та створення сприятливого бізнес-клімату. Оскільки туристична галузь для Шацької громади є пріоритетною, то команда комітету працювала над створенням програми промоції Шацького краю», – зазначає керівник ГО «Центр управління проєктами» Микола Полінкевич.

За декілька місяців робоча група напрацювала програму промоції Шацької селищної ради. Важливо, що документ розрахований на три роки, тобто, передбачена системність та послідовність у втіленні ініціативи. На засіданні сесії 6 червня програму затвердила селищна рада.

«Це програма зі стратегічним баченням, на майбутнє, – зазначає локальна координаторка проєкту Катерина Коверзнєва. – Ми її розробили не лише для розвитку туризму, а й для посилення співпраці влади і громадськості з акцентом на посилення співпраці з місцевим бізнесом».


Програма передбачає створення туристичного інформаційного центру – сайту, де турист знайде максимум інформації перед тим, як спланувати відпочинок.

«На сайті буде розміщена інформація про місця проживання, готелі, туристичні маршрути, цікаві екскурсії, які пропонує наш бізнес, де, наприклад, можна заправити електротранспорт, де можна поїсти, які родзинки нашої громади можна побачити. Це інструмент, який був напрацьований нашим бізнесом, громадою для того, щоб дати туристу можливість більше ознайомитись з громадою під час планування подорожі», – пояснює секретар Шацької селищної ради Богдан Тимошук.

Важливо, що на сайті публікуватимуть інформацію послуги місцевого бізнесу. Однак, цієї опцією зможуть скористатись лише зареєстровані на території громади підприємці. Таким чином, відповідальний бізнес матиме змогу залучити більше туристів і отримати додаткову промоцію своїх послуг, а незареєстрований бізнес матиме додатковий стимул врешті «вийти з тіні».

«Якщо ви як бізнес хочете більше туристів, ми можемо вас у цьому допомогти. Але зареєструйтесь, сплачуйте податки і надавайте свої послуги», – додає Богдан Тимошук.

Щоб залучити увагу громадськості до сайту, Шацька селищна рада запустила фотоконкурс, у межах якого мешканці громади надсилають найкращі фотографії з мальовничих куточків Шацької громади. Ці світлини, зокрема, поповнять фотобанк новоствореного сайту. 

Окрім цього, важливим досягненням проєкту є налагодження прямого контакту між підприємцями та представниками селищної ради, завдяки чому вони могли обмінятись думками. Підприємиця Марія Чорна відзначає – важливо, що представники влади цікавились пропозиціями ініціативних жителів і одразу брали їх в роботу. Адже у бізнесу, який безпосередньо працює з відпочивальниками, є багато досвіду та цікавих ідей щодо розвитку туризму.

«На спільних обговореннях люди почувалися вільно. Я могла говорити що думаю, сміливо говорити. Була відкритість, можливість проявити себе і висловити свої думки, почувати себе потрібною нашій громаді. А для мене дуже важливо бути корисною та ділитись своїм досвідом», – зазначає жінка.


Саме завдяки обміну думками та конструктивному діалогу членам комітету вдалося розробити дорожню карту, яка допоможе вивести Шацьку громаду на новий рівень туристичної привабливості. 

«Проєкт показав зацікавленість громадськості до участі у прийнятті рішень, що стосується їхніх інтересів. У нашому випадку до розробки програми промоції та туристичної інтернет-платформи долучились власники малих садиб, готельно-ресторанного бізнесу, екскурсоводи та активісти екологічного напрямку. Ми віримо, що подібні проєкти дають можливість жителям об’єднатись навколо певних проблем, а головне навколо рішень, що покращують соціально-економічний клімат у громаді», – зазначає Микола Полінкевич.

Цей матеріал створено ГО «Волинський Інститут Права» в рамках гранту «Вдосконалення урядування, орієнтованого на громадян, на Волині» та став можливим завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цього матеріалу не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Роль Street Child в підтримці локалізації гуманітарної допомоги в Україні

Десять проєктних ідей з відновлення та розвитку Шевченківської громади

Опитування щодо нового курсу YouControl Academy “OSINT для журналістів-розслідувачів”

Перші інсайти тижневого письмового марафону «Детектор життя»

48 навчальних проєктів за півроку: підсумки ініціативи «Бізнес-навички для зростання економіки»