Як створити оптимальну та якісну мережу освіти в громаді?
«Підвищення якості освітніх послуг має бути основним стимулом у формуванні освітньої мережі громади», ‒ напевно це основний меседж семінару «Забезпечення освітнього процесу в освітніх закладах ...
Додано:
Siverian
«Підвищення якості освітніх послуг має бути основним стимулом у формуванні освітньої мережі громади», ‒ напевно це основний меседж семінару «Забезпечення освітнього процесу в освітніх закладах територіальних громад за умов війни. Формування локальної освітньої політики».
Черговий тренінг для очільників територіальних громад та їх заступників пройшов у Чернігові 3–4 листопада 2022 р. в рамках проєкту «Підвищення ефективності та результативності діяльності територіальних громад за умов війни: виклики та відповіді». Його реалізують Чернігівський регіональний центр підвищення кваліфікації та Сіверський інститут регіональних досліджень за підтримки фонду Ганнса Зайделя.
«Ми не можемо відбирати в дітей дитинство. Так само ми не маємо права позбавляти їх можливості отримати якісну освіту в своїй громаді. Теж саме стосується і забезпечення гідних умов життя в громаді. Тому не втрачаємо нагоди збиратися разом, обмінюватися досвідом, удосконалюватися всупереч тим подіям, що відбуваються. Бо тільки так ми зможемо розвиватися та рухатися далі», ‒ наголосила перша заступниця голови обласної ради Ніна Лемеш.
«Економічний розвиток громади тісно пов’язаний з освітою. Впродовж останніх років приділяється значна увага її реформуванню, забезпеченню шкіл новим обладнанням, запровадженню Нової української школи в навчальний процес, інклюзивної освіти та інше. Однак війна внесла свої корективи, а тому на порядку денному стоїть диверсифікація ризиків в освітній сфері, облаштування укриттів, відбудова пошкоджених або зруйнованих будівель. Об’єднання наших зусиль та залучення підтримки міжнародних партнерів дозволить подолати ці виклики», ‒ підкреслив заступник начальника обласної військової адміністрації Дмитро Іванов.
«Стратегія розвитку освіти має бути вмонтована в загальну стратегію розвитку громади. Формуючи освітню мережу громади маємо чітко визначитися, у що вкладати – в приміщення, планшет чи автобус? Наше завдання – забезпечити замінність та освіченість майбутніх поколінь, підвищити якість дистанційного навчання, незважаючи на війну. Якість освіти має стати одним із основних аргументів, які спонукають учнів залишатися та реалізовуватися потім у власній громаді», ‒ наголосила голова ГС «Ре: Освіта», міністр освіти і науки України у 2016–2019 рр. Лілія Гриневич.
Під час дискусій та ділових ігор впродовж двох днів учасники семінару напрацювали практичний досвід щодо:
- – проведення SWOT–аналізу стану системи освіти в громаді;
- – формування локальної освітньої політики;
- – проведення оптимізації шкільної мережі;
– підготовки проєктів планів відновлення та розвитку освіти в громаді за напрямками цифровізації освіти, впровадження НУШ, системи професійного розвитку вчителів, інклюзивності та безпеки освітнього середовища тощо.
Наостанок представники громад дізналися про можливості щодо залучення додаткових ресурсів на розвиток освіти, які надають міжнародні організації, зокрема ті, що мають представництва в Чернігівській області.
З учасниками зустрічі працювали також експерт Шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації вУкраїні» Олег Фасоля та керівниця операційного напрямку БФ SavEd Анна Пуцова.
Як наголосили експерти, формування ефективної освітньої мережі – це спільна робота представників місцевого самоврядування, освітньої сфери та жителів громади. Пріоритет – якісна освіта для дитини, що означає вміння застосовувати набуті знання на практиці, знаходити саме свою професію і працювати на користь своєї громади.