Як відновлюється Петропільський ліцей Широківської громади Запорізької області
ГО «Народний Захист» продовжує досліджувати процес відбудови/відновлення в Запорізькій області, не випускаючи з поля зору об’єкти і громади з попередньої хвилі моніторингу. Після виявлених порушень ...
Додано:
Наталія Заболотна

ГО «Народний Захист» продовжує досліджувати процес відбудови/відновлення в Запорізькій області, не випускаючи з поля зору об’єкти і громади з попередньої хвилі моніторингу. Після виявлених порушень при відборі та реалізації проєктів відбудови/відновлення в 5 громадах Запорізької області нашими експертами керівництву громад було направлено рекомендації з виправлення ситуації.
Одним з таких об’єктів є Петропільський ліцей Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області, розташований за адресою: Запорізька область, Запорізький район, село Петропіль, вул.Молодіжна, 1.
Де на сьогодні вже відкрито, але не введено в експлуатацію так звану «підземну школу», що за документами є протирадіаційним укриттям. Ким і за якою процедурою було обрано цей проєкт нам встановити не вдалось, оскільки у відповідь на запити нам ця інформація надана не була. Повідомлено було лише про обрання і встановлення критеріїв відбору Міністерством освіти. Що порушує вимоги Постанови КМУ №731.Більш того, майже в усіх досліджуваних громадах показали на Запорізьку ОВА та МОН, як на фактичних ініціаторів проєктів відбудови/відновлення в громадах. Що мало ознаки системності в порушенні принципу субсидіарності в Запорізькій області при обранні для реалізації проєктів відбудови/відновлення.
На сьогодні в цьому ліцеїреалізується ще 2 проєкти відновлення. Один з яких – Реконструкція (термомодернізація) будівлі Петропільського ліцею Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області за адресою: Запорізька область, Запорізький район, село Петропіль, вул.Молодіжна, 1;
На термомодернізацію будівлі ліцею заплановано витратити 45 705 311,00 грн. Але станом на сьогодні джерела фінансування ще не знайдено. Відповідно, розроблена впродовж 2023-2024 років згідно Договору на розробку проєктно-кошторисної документації № 393/23 від 25.08.2023 року ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «МОНОЛІТ-СЕРВІС» проєктно-кошторисна документація (ПКД) на сьогодні вже втрачає свою актуальність і після знаходження джерел фінансування проєкту буде потребувати коригування. А це додаткові витрати на проєктні роботи.
Згідно даних аналітичної платформи Уoucontrol. кінцевим бенефіціарним власником товариства є МІХАЙЛОВА ОЛЕНА МИКОЛАЇВНА з села Ручаївка. Про Моноліт-сервіс є негативна згадка в медіа.
25.08.2023 року Широківська сільська рада Запорізького району Запорізької області за процедурою без застосування електронної системи уклала з ТОВ «Будівельна компанія «Моноліт-сервіс»# 42827642 з с.Володимирське Запорізького району Запорізької області Договір №393/23 на виготовлення проєктно-кошторисної документації та проходження експертизи за об’єктом: «Реконструкція (термомодернізація) будівлі Петропільського ліцею Широківської сільської ради Запорізького району Запорізької області за адресою: Запорізька область, село Петропіль, вул. Молодіжна, 1. Договір укладено із застосуванням Постанови КМУ 3 1178 від 12.10.2022 року. Строк дії Договору з 25.08.2023 до 31.12.2023 року. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 27 жовтня 2023. Договір в системі Рrozorro не розміщено.
25.08.2023 року до Договору внесено зміни: строк дії Договору продовжено з 31.12.2023 до 31.12.2024 року.
14.09.2023 року до Договору №393/23 від 25.08.2023 року укладено Додаткову угоду№2, що передбачає«Внести зміни в п.8.1. договору та викласти]його в наступній редакції: «8.1. Цей Договір набирає чинності з дня його укладення, а в частині виникнення зобов’язань з виконання робіт, їх оплати, а також виникнення бюджетних зобов’язань — з дати встановлення Замовнику в установленому порядку відповідних бюджетних асигнувань у кошторисі з урахуванням ст.ст.23 і 48 Бюджетного кодексу України та діє до 31.12.2023 року, а в частині оплати за виконані роботи — до повного виконання Замовником узятих на себе бюджетних зобов’язань.»
Сума Договору- 802 750,00 грн. при запланованих бюджетом проєкту 668 958,00, виділених для використання з 01.03.2023 до 10.10. 2023 року. Фінансування відбулось коштом місцевого бюджету.
При цьому строк дії Договору і оплату перенесено на 31.12.2024 року внесеними 25.08.2023 року змінами до Договору.
Сума оплати за Договором склала 802 750,00 грн.
Відповідно, вже є ознаки перевищення бюджету проєкту на роботи з розробки проєктно-кошторисної документації. Який ризикує бути додатково перевищений при витратах на коригування ПКД.
З позитивного варто відзначити покращення в процесі обрання до реалізації проєктів відновлення. Оскільки при обранні попереднього проєкту Широківська сільська рада повідомила що такою інформацією не володіє. А критерії відбору визначались не громадою, а МОНом. Після чого до Широківської громади нами разом з результатами моніторингу було направлено рекомендації з виправлення виявлених недоліків в процесі реалізації проєктів відбудови/відновлення в Широківській громаді. Оскільки обрання проєктів не громадою є порушенням принципу субсидіарності, закладеного в процедуру процесу відбудови/відновлення.
Ідею цього проєкту вже було обрано на конкурентній основі робочою групою при Широківській сільраді. Згідно відповіді на запит Широківської сільської ради №15/31-01 від 28.03.2025, над відбором ідей працювала робоча група, ідеї розглядалися за принципами відповідності пропонованого до компетенцій місцевого самоврядування, затвердженої Стратегії розвитку та інших цільових програм та з урахуванням нових соціально-економічних потреб громади, що стала приймаючою стороною для більш ніж 9500 ВПО.
Відповідно, громадський моніторинг і рекомендації наших експертів позитивно впливають на процес відбудови/відновлення в громадах Запорізької області, що націлені на розвиток і покращення процесів відновлення.
При цьому ще залишаються питання , що потребують доопрацювання та покращення.
Цей матеріал підготовлено в рамках проєкту «Прозора відбудова Запорізької та Дніпропетровської областей», що реалізується в межах субгрантингового компоненту проєкту «Контроль витрат на відновлення», який резалізується за підтримки Європейського Союзу. Зміст звіту моніторингу є виключною відповідальністю ГО «Народний Захист» і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу. Проєкт «Контроль витрат на відновлення» впроваджують Центр економічної стратегії, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій та ГО “Технології прогресу”.