Як збільшити ефективність витрат бюджету на пільговиків у тролейбусах Херсона
Такі рекомендації місцевим посадовцям, депутатам та громадськості з запровадження системи «Е-КВІТОК ХЕРСОНЦЯ» за результатами відповідного аналізу ( ГО «Імпульс Херсонщини» та Громадська ініціатива ...
Додано:
frgn
Такі рекомендації місцевим посадовцям, депутатам та громадськості з запровадження системи «Е-КВІТОК ХЕРСОНЦЯ» за результатами відповідного аналізу ( ГО «Імпульс Херсонщини» та Громадська ініціатива «Херсон. Транспорт 2.0 Перенавантаження» сформувала коаліція «Громадська Префектура».
Три рекомендації (для виконавчого комітету Херсонської міської ради по запровадженню системи «Е-КВІТОК ХЕРСОНЦЯ» щодо:
По – перше, Порядку функціонування та вимоги до автоматизованої системи електронної оплати проїзду пасажирів (АСООП) в міському пасажирському транспорті загального користування у м. Херсон незалежно від форм власності;
По-друге, Порядку проведення конкурсу з визначення особи-інвестора (Єдиного оператора ІІТС), уповноваженої на впровадження єдиної інтегрованої інтелектуальної транспортної системи в міському пасажирському транспорті у м. Херсоні незалежно від форм власності;
По – третє, Порядку розповсюдження «Е-КВІТОК ХЕРСОНЦЯ» серед пільгових електронних квитків серед пільгових категорій.
Так коментує спрямованість та напрацювання моніторингу керівник ГО «Імпульс Херсонщини» Дмитро Карлюка.
Метою проекту є розробка пропозицій щодо наведення порядку в транспортній галузі шляхом впровадження зручної для пільговиків та ефективної для місцевого бюджету системи «Е-квиток Херсонця» на основі даних моніторингового дослідження реального витрат бюджетних коштів на компенсацію проїзду пільгових категорій КП «ХЕТ».
Методика спостереження, відбору транспортних засобів та обробки даних була погоджена учасниками аналітичної та волонтерської груп проекту. На засіданні груп проекту, що відбулось 16 грудня 2019 у Арт-клуб MassON http://frgn.mk.ua/?p=11260 .
В період з 15.01.2020 по 29.02.2020 в м. Херсоні волонтери за нашою методичною підтримкою та координацією провели підрахунок пасажирів, херсонських тролейбусів.
Виявили недофінансування компенсацією за перевезення пільгових пасажирів. Так у 2020 р КП «ХЕТ отримає як компенсації на виплати заробітної плати лише 59 млн. грн. Але ми вважаємо, що фінансування КП в повному обсязі недоцільно у зв’язку з відсутністю організації реального обліку перевезень пільгових пасажирів.
Тому пропонуємо міськвиконкому впровадити на всіх видах громадського транспорту запровадити систему «Е-КВІТОК ХЕРСОНЦЯ». Це система електронної оплати проїзду пасажирів (АСООП), зокрема для соціально не захищених мешканців міста. Для іїї запровадження варто залучити інвестора з відповідним досвідом роботи.
За це може коштувати для громади – 700 тис. грн. бюджетних коштів на місяць (8 400 тис. грн.. на рік). Так за розрахунками аналітичної групи проекту економічно обґрунтованою та привабливою для інвестора розміром бюджетних виплат є 700 тис. грн.. /місяць (8 400 тис. грн. на рік). Так 8 400 тис. грн на рік на запровадження системи е-квітка можуть врятувати від руйнування наш комунальний електро транспорт!»
Про те, як проводилось спостереження розповідає експерт проекту Людмила Чайка:
«Загалом було досліджено за допомогою залучених волонтерів 7 тролейбусних маршрутів. Рахунок проводився в визначені години з використанням хмарних сервісів та паперових документів.Для підрахунку були обрані часові показники: 06.00-09.00; 09.00-12.30 ; 12.30 – 16.00; 16.00-19.00/
Точками підрахунку були транспортні засоби які здійснювали перевезення на кожному маршруті.»
Проведений моніторинг
робочі дні | ||||||||
Час № тролейбуса | 1 | 3 | 4 | 8 | 9 | 11 | 12 | Разом |
06.00-09.00 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 11 |
09.00-12.30 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 11 |
12.30-16.00 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 11 |
16.00-19.00 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 9 |
Всього | 42 | |||||||
вихідні дні | ||||||||
Час № тролейбуса | 1 | 3 | 4 | 8 | 9 | 11 | 12 | Разом |
06.00-09.00 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | 1 | 1 | 6 |
09.00-12.30 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 8 |
12.30-16.00 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 10 |
16.00-19.00 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 4 |
Всього | 28 |
Кожен з волонтерів заповнював друковану чи онлайн форму наведену як приклад тролейбусу №8 на рисунку
Розрахунок бюджетних виплат для інвестора запровадження «Е-квітка Херсонця»
За результатами моніторингового дослідження реального витрат бюджетних коштів на компенсацію проїзду пільгових категорій КП «ХЕТ протягом місяця згідно з наведеною моделлю в м. Херсоні в зимовий період сформовано економіко-математичну модель загальної кількості перевезених пасажирів в зимовий період:
14446×1+6766,5×3+3124,5×4+7720,1×8+6330,1×9+1907,2×11+9505,5×12=y
де xi- середня кількість пасажирів на рейс в відповідному маршруті в години пік (6.00 – 9.00).
і- № маршруту тролейбусу в м. Херсоні
Загалом за місяць ХЕТ згідно з розрахунками перевозить до 2529 тис. пасажирів.
Таким чином маємо недофінансування підприємства ХЕТ компенсацією за перевезення пільгових пасажирів яке в 2020 отримає лише 59 млн. грн, як компенсації на виплати заробітної плати. Одночасно з цим треба відзначити, що фінансування в повному обсязі підприємства неможливо в сучасних умовах у зв’язку з відсутністю реального обліку перевезень пільгових пасажирів.
В зв’язку з цим Громадська ініціатива «Херсон. Транспорт 2.0 Перезавантаження» та ГО «Імпульс Херсонщини» пропонують впровадити на всіх видах громадського транспорту електронні засоби оплати за проїзд (е-квитки), залучивши інвестора з досвідом роботи в даному напрямку.
Економічно обґрунтованою та привабливою для інвестора 8 400 тис. грн на рік або 700 тис. грн.. /місяць.
З урахування підвищення цін на проїзд до 4 грн за поїздку в електротранспорті ХЕТ, і середнього відсотка (7%) запропонованого в інших містах Українина інвестиційних конкурсах на впровадження електронного квитка розраховано необхідну суму коштів яку отримуватиме з міського бюджету інвестор при нормальній діяльності від експлуатації автоматизованої системи обліку оплати проїзду пасажирів АСООП.
Оскільки інвестор отримуватиме транзакції за кожну поїздку не залежно пільгові чи не пільгові пасажири зайшли в тролейбус загальна сума виплат з місцевого бюджету організатору роботи 150 валідаторів лише на електротранспорті може сягати 700 тис. грн на місяць ( 8 400 тис. грн на рік ) що може бути привабливим для інвестора.
Однак при інвестиційному конкурсі мають бути враховані 9 вимог громади:
-можливості використання різних видів оплати – зручність для пасажирів при оплаті за проїзд
- запровадження гнучкої тарифної політики оплати проїзду з преференціями для передплачених абонементів і безготівкових розрахунків;
- збільшення доходів транспортних підприємств;
- зменшення витрат на збір виручки;
- збільшення надходжень до бюджету міста (у вигляді податків);
- забезпечення прозорості та точності обліку фактично наданих послуг з перевезення пільгових та інших категорій пасажирів;
- безперервний on-line контроль за дотриманням схем та розкладів руху пасажирського транспорту з використанням даних GPS-моніторингу;
- одержання статистичних даних для контролю, ефективного планування та звітності щодо транспортної роботи;
- одержання повної, достовірної та деталізованої інформації про обсяги наданих транспортних послуг для постійної роботи над вдосконаленням системи пасажирських перевезень, способів та засобів оплати проїзду.
Щодо порядку розповсюдження «Е-КВІТОК ХЕРСОНЦЯ» серед пільгових електронних квитків серед пільгових категорій.
«Окреме питання, яке потрібно поставити перед інвестором залученим до впровадження е-квитка в м. Херсоні. Ц питання розповсюдження пільгових електронних квитків серед осіб, які мають право пільгового проїзду в міському пасажирському електротранспорті м. Херсона та перебувають на обліку в органах соціального захисту населення, Управління соціальної політики, Управління освіти, Управління молоді та спорту повинні здійснюється інвестором (Уповноваженою особою). Пропонуємо міськвиконкому затвердити відповідну процедуру соціального захисту».
Додає експерт проекту Дюдмила Чайка
Прес-служби ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» та ГО «Імпульс Херсонщини»
Дослідження проведено в рамках проекту «Аналіз ефективності використання бюджетних коштів на компенсацію проїзду пільгових категорій», що реалізує ГО «Імпульс Херсонщини» при підтримці ГО «Фонду розвитку м. Миколаєва» (ФРММ) за кошти NED та в рамках діяльності коаліції #ГромадськаПрефектура.
Коуч-супровід членів коаліції #ГромадськаПрефектура здійснює ГО ФРММ за кошти#ПосольстваСША.