Як змінилися основні показники бюджету м. Миколаєва у 2018 р.?

ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» продовжує аналізувати бюджет м. Миколаєва. У даному огляді ми проаналізуємо як змінилися основні показники бюджету міста у 2018 р. порівняно з бюджетом 2017 р. ...

Додано:
frgn

image1 (1)
Як змінилися основні показники бюджету м. Миколаєва у 2018 р.?

ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» продовжує аналізувати бюджет м. Миколаєва. У даному огляді ми проаналізуємо як змінилися основні показники бюджету міста у 2018 р. порівняно з бюджетом 2017 р. Джерелом даних для аналізу за 2018 р. став плановий бюджет, затверджений рішенням міської ради від 21.12.2017 р. №32/17 «Про міський бюджет міста Миколаєва на 2018 рік», опублікований на сайті міської ради, розділ «Бюджет міста». Аналогічні бюджетні дані за попередні роки також взято з офіційного сайту Миколаївської міської ради.

Порівняння даних з 2017 р. показує, що розмір бюджету м. Миколаєва продовжує зростати. На рис. 1 представлена динаміка його зростання впродовж 2014-2018 рр. Порівняно з 2012 р. загальна величина бюджету збільшилися майже у 2,6 рази – з 1,7 до 4,4 млрд. грн. У порівнянні з 2017 р. величина бюджету зросте на 800 млн. грн. (на 22 %).

image2

Рис. 1. Динаміка бюджету м. Миколаєва за 2012-2018 рр., млрд. грн

Збільшення бюджету міста дає додаткові можливості міській громаді для покращення життя у місті.

За рахунок чого сталося таке збільшення? На рис. 2 представлено як змінилися основні статті доходів бюджету м. Миколаєва у 2018 р. порівняно з 2017 р.

image3

Рис. 2. Порівняння статей доходів бюджету м. Миколаєва за 2017-2018 рр., млн. грн

Порівняння статей доходів бюджету Миколаєва свідчить, що заплановано зростання по переважній більшості статей доходів. Так, найбільша стаття власних доходів міста – податок з доходів фізичних осіб (ПДФО) зросте з 1290 млн. грн. у 2017 р. до 1430 млн. грн. у 2018 р., тобто приріст складе 140 млн. грн. (11 %).

Також зростуть інші джерела доходів:

  • єдиний податок – на 48 млн. грн. (21 %);
  • оренда плата – на 41 млн. грн. (21 %);
  • земельний податок – на 31 млн. грн. (37 %);
  • неподаткові надходження – на 25 млн. грн. (31 %).

При цьому надходження від підакцизних товарів зменшаться на 21 млн. грн. (-11 %).

Найбільш суттєво в абсолютному розмірі зростуть субвенції з державного бюджету – на 393 млн. грн. – на 24 % більше, ніж у 2017 р.

Заплановані власні доходи міського бюджету перевищать очікуваний у 2018 р. рівень інфляції (9 % закладено урядом в держбюджет-2018), що дає можливість говорити про позитивні очікування міської влади відносно зростання економіки міста у 2018 р.

Значних змін зазнали й витрати бюджету Миколаєва у 2018 р. порівняно з попереднім роком – рис. 3.

image4

Рис. 3. Порівняння статей витрати бюджету м. Миколаєва за 2017-2018 рр., млн. грн

Аналіз показує, що найбільш суттєво зросте фінансування міських соціальних програм – на 369 млн. грн., або на 39 %.

При цьому витрати на освіту збільшаться лише на 20 млн. грн., або на 2 %, що з урахуванням прогнозу на інфляцію (9 %), рівнозначно їхньому зменшенню на 7 %.

Фінансування медичних програм коштом міського бюджету Миколаєва зросте на 26 млн. грн., або на 5 %, що також не компенсує запланованого зростання рівня цін. Аналогічна ситуація в сфері культури та спорту – на 1 млн. грн. заплановано зменшення фінансування у 2018 р.

При цьому, порівняно з 2017 р., суттєвих скорочень зазнали витрати на ЖКГ і транспорт – на 32 % коштів заплановано менше на будівництво і ЖКГ, на 25 % менше на фінансування транспорту.

Суттєве збільшення витрат на соціальний захист у плановому бюджеті м. Миколаєва на 2018 р. відбувається на фоні фактичного зменшення фінансування за іншими напрямками.

ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» у 2018 р. планує продовжити аналіз бюджету міста Миколаєва та бюджетів інших громад Миколаївщини, здійснювати громадський аудит бюджетного процесу, організовувати навчання громадських діячів у цій сфері.

Прес-служба ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва»

_____________________________________________________

Аналіз міського бюджету Миколаєва, супровід Громадського бюджету здійснюється експертами громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети», зокрема ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» та «Бюро аналізу політики», в рамках програми «Публічні бюджети від А до Я: інформування, активізація та залучення громадянського суспільства», що виконується Фондом Східна Європа у партнерстві з Фундацією польсько-української співпраці ПАУСІ за фінансової підтримки Європейського Союзу.


 

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я