Юристи безоплатно консультують людей поважного віку на Калушині
Війна завжди приносить страждання та руйнування, зачіпаючи всі верстви населення. Особливо вразливими є люди похилого віку, які часто опиняються у найскладніших умовах під час збройних конфліктів. ...
Додано:
Tasha2024
Війна завжди приносить страждання та руйнування, зачіпаючи всі верстви населення. Особливо вразливими є люди похилого віку, які часто опиняються у найскладніших умовах під час збройних конфліктів. Забезпечення їхнього захисту та дотримання прав вимагає особливої уваги як від державних органів, так і від міжнародної спільноти. У межах проєкту «Соціально-психологічна та правова підтримка людей похилого віку в Івано-Франківській області» внутрішньо переміщені особи (ВПО) та місцеві мешканці Калуської громади віком 60+ зверталися до юриста ГО «Спілка захисту громадянських свобод» з різними запитами. Було зафіксовано 120 звернень від ВПО та місцевих мешканців міст Івано-Франківська та Калуша. Здебільшого людей поважного віку протягом червня-вересня 2024 року консультували із таких питань:
- як зафіксувати руйнування житла;
- як подати інформаційне повідомлення та заяву на компенсацію у разі пошкодження / знищення житла;
- який порядок оплати комунальних послуг під час воєнного стану, яку заяву подати, якщо не проживаєш у житлі та не споживаєш комунальні послуги;
- все про субсидії і пільги;
- як безпечно орендувати житло;
- чи можливо списати або принаймні призупинити оплату кредитів на житло;
- які пільгові кредитні програми існують;
- корисні контакти для безоплатного поселення в Україні та за кордоном тощо.
Пані Наталля з Краматорська перша яка звернулася до правника. Будинок жінки був зруйнований під час бойових дій. Вона переїхала на підконтрольну Україні територію, але й далі отримувала платіжки за газ — накопичувався борг. Правниця ГО “Спілка захисту громадянських свобод” допомогла жінці підготувати звернення до постачальника, порадили додати фотографії зруйнованого житла й довідку ВПО, яка свідчить, що переселенка не живе в тому будинку. Згодом жінка повідомила, що постачальник усе взяв до уваги, зробив перерахунок і припинив нараховувати плату за комунальні послуги.
Інше звернення стосувалося повірки лічильника: настав час робити цю процедуру, але людини немає вдома, тому вона не може надати відповідній службі доступ до лічильника. Юристи підготували роз’яснення, зробили витяги з урядових постанов, де написано, що на час воєнного стану всі лічильники є дійсними, навіть якщо термін їхньої повірки сплив.
Усі консультації надано безоплатно в рамках ініціативи «Безоплатна правова допомога для людей похилого віку», що фінансується DEC.