Зелений порядок денний – синергія задля змін
Зелений порядок денний став об’єднавчим фактором законодавчої діяльності Верховної Ради України VIII-го скликання – ключовий висновок аналітичного дослідження, представленого ПРООН в Україні 19 ...
Додано:
Зоряна Козак
Зелений порядок денний став об’єднавчим фактором законодавчої діяльності Верховної Ради України VIII-го скликання – ключовий висновок аналітичного дослідження, представленого ПРООН в Україні 19 листопада 2019 року. За зелені ініціативи голосували парламентарі з різних фракцій, груп та позафракційні депутати. Створення міжфракційного об’єднання «Зелена енергія змін» стало інституційною умовою, яка сприяла просуванню зеленого порядку денного та об’єднанню парламентарів.
Помітний прогрес парламент демонстрував у сферах зеленої економіки, енергоефективності та відновлюваних джерел енергії. Деякі пріоритети (управління відходами, екологічна якість життя) та окремі питання (охорона атмосферного повітря, сталий розвиток сільських територій, безпечний транспорт) не знайшли належної уваги за час роботи ВРУ VIII‑го скликання.
На ефективність законодавчої діяльності парламенту впливали різні чинники, зокрема і тривалість прийняття законів. Розгляд законопроектів у цілому був довгим, середня тривалість прийняття індикативних законів у парламенті VIII-го скликання становила 224 дні. Були і виключення. Для прийняття закону про ратифікацію Паризької угоди знадобився лише один день.
Дослідження спрямоване не лише на ретроспективну оцінку законодавчої діяльності ВРУ VIII-го скликання, а й на посилення роботи теперішнього парламенту. Тому документ містить рекомендації, які сприятимуть законодавчому забезпеченню зеленого порядку денного в Україні. Насамперед потребує посилення інституційна спроможність політичних партій, народних депутатів та міжфракційних об’єднань у прийнятті системних законопроектів та уникненні законодавчого спаму. Як і потребує напрацювань подальша співпраця між парламентом та урядом, зокрема у прийняті законів на виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, запровадження механізмів оцінки актуальності, ефективності, відповідності чинних законів їх первинним цілям.
З повним текстом аналітичної записки «Робота Парламенту України VIII‑го скликання: зелений порядок денний» можна ознайомитися тут.
Дослідження підготовлено в рамках проєкту «Підтримка Парламенту України з питань сталої енергетики та охорони довкілля», що впроваджується Програмою ООН в Україні за фінансової підтримки Швеції.