Змінилися правила отримання переселенцями державної допомоги

9 вересня 2015 р. в силу вступила Постанова КМУ № 636. Вона уніфікувала діючі постанови, які регулюють права переселенців (№505 і 509), з нормами закону про внутрішньо переміщених осіб. Основні зміни ...

закупівлі
Змінилися правила отримання переселенцями державної допомоги

9 вересня 2015 р. в силу вступила Постанова КМУ № 636. Вона уніфікувала діючі постанови, які регулюють права переселенців (№505 і 509), з нормами закону про внутрішньо переміщених осіб. Основні зміни торкнулися переліку документів для отримання довідки внутрішньо переміщеної особи та категорій переселенців, які раніше не могли стати на облік.

Ресурсний центр допомоги внутрішньо переміщеним особам проаналізував зміни, які відбулися із Постановами № 509 і № 505 по відношенню до Постанови №636. Основними змінами стали наступні:

  1. З’явилося повноцінне поняття «внутрішньо переміщені особи» замість «особи, які постійно проживають на території України і переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, або змушені були покинути своє постійне місце проживання в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, і перемістилися в населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі (далі – особа, яка переміщується)”;
  2. Оскільки Закон України №1706-VII визначав переселенців як громадян України, які постійно проживають в Україні, але були змушені або самостійно покинули місце проживання в результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації тощо, Постановою № 509 не передбачено отримання довідки внутрішньо переміщеної особи (переселенця) іноземцями та особам без громадянства. Також для таких осіб не передбачено можливість отримання адресної грошової допомоги;
  3. Спрощено процедуру отримання довідки внутрішньо переміщеної особи для малолітніх, неповнолітніх дітей, які переміщуються без супроводу батьків.
  4. При отриманні довідки ВПО в заяві не будуть вказуватися місце роботи, ідентифікаційний номер, наявність житла в когось із членів сім’ї;
  5. Встановлено, що заява про взяття на облік повинна містити інформацію про декларацію особи про її непричетність до скоєння злочинів або співучасті у злочинах;
  6. Доповнено перелік документів, які пред’являються разом із заявою;
  7. Підстави відмови у видачі довідки ВПО доповнились: якщо обставини, які існували раніше, істотно змінилися, то людина має ризик не отримати довідку;
  8. Якщо сім’я має два і більше транспортних засоби (автобуси, вантажні та легкові автомобілі), то це вже не є підставою для відмови у призначенні грошової допомоги.

Нижче Ви можете завантажити детальний порівняльний аналіз Постанови №636 із:

Постановою №505.

Постановою №509.

ДжерелоРесурсний Центр допомоги вимушеним переселенцям


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Ланцюжок довіри у Запоріжжі між поколінням, що навчається, і поколінням, що бореться

502 бізнес-ідеї конкурсу «Роби своє» оцінюватимуть підприємці, шеф-кухар, бізнес-тренерка та військові

Злочини, що не зникають: як Росія порушує права людини в окупованому Криму та на новоокупованих територіях

У Львові відбувся Junior EXPO 2025: понад 40 навчальних закладів презентували молодіжні стартапи

80 рішучих кроків до мрії: фінал програми «Мрій та Досягай»

У Центрі життєстійкості Березанської громади працює професійний психолог