Зупинка реформи освіти: економія на коштах або на майбутньому України?

  На минулому тижні досить буденно пройшла інформація, що реформа освіти в Україні буде пролонгована, тобто – призупинена. Офіційна причина: реформа коштуватиме $3 млрд., які держава не має ...

Додано:
viktoria1008

Реформи
Зупинка реформи освіти: економія на коштах або на майбутньому України?

 

На минулому тижні досить буденно пройшла інформація, що реформа освіти в Україні буде пролонгована, тобто – призупинена. Офіційна причина: реформа коштуватиме $3 млрд., які держава не має можливості зараз інвестувати у сферу освіти.

І це відбувається у той час, коли найуспішніші країни світу, такі як: США, країни ЄС, Сінгапур, Ізраїль тощо реформу освіти виносять на перше місце.

Оскільки «боротьба за мізки» – це є пріоритет для країн, які прагнуть розвиватись.

Вже декілька десятиліть у провідних країнах світу, до речі, як і в міжнародних корпораціях, існує тренд: людські (нематеріальні) активи важливіші за матеріальні.

Не секрет, що наприкінці минулого століття, вартість одного з найкоштовніших брендів світу Coca Cola складала на 80% із матеріальних активів і тільки 20% із не матеріальних. Сьогодні це співвідношення кардинально змінилось: вартість матеріальних активів складає лише 30%, а не матеріальних – 70% цього бренду. Таку ситуацію можна побачити і на рівні провідних держав, в яких існує тисячі освітніх програм, через які запрошують найкращих молодих громадян інших країн. Це дозволяє ставати лідерами та диктувати свої принципи у світі вже сьогодні та впевнено дивитись у майбутнє.

Ви тільки придивіться, скільки в Україні за останні декілька років проводяться освітніх виставок навчальних закладів інших країн! Десятки щороку! І наші молоді люди все більше і більше дивляться «у той бік», виїжджаючи на навчання, більшість – залишаються за межами України назавжди.

Чому? Тому що молоді українці вважають існуючу систему освіти не ефективною та шукають кращого за кордоном. Не дивно, що лише 20% молоді не мають намірів залишити Україну – ці цифри наводить світовий лідер в галузі досліджень, компанія TNS.

Нещодавно, проректор КНУ ім. Т.Г. Шевченка, провідного вітчизняного вишу, під час презентації  інноваційної освітньої технології для впровадження у навчальному процесі, яка була успішно заблокована найповажнішими (перш за все з точки зору віку) присутніми завідуючими кафедр, сказав їм: «Колеги, якщо ми так будемо ставитися до інновацій, то зовсім скоро у нас не буде студентів».

І після цього всього в Україні приймається рішення про при зупинку реформи освіти?

Ми дійсно розраховуємо колись залишити статус країни третього світу?

Тепер щодо грошей.

Наразі, за оцінками експертів, на ринку освіти у світі знаходиться близько $1,3-1,5 трлн.

Тому одне із основних завдань держави повинно стати створення сприятливих умов для залучення інвестицій у сферу освіти. Тоді питання $3 млрд., які стали офіційним шлагбаумом для реформи, взагалі не будуть проблемою.

І останнє: а точно проблема з грошима?

По-перше, ця сума необхідна не одразу, а поступово, протягом декількох років.

По-друге, для Реформи Майбутнього України, а реформу освіти можна назвати саме так, ця сума не повинна бути занадто великою платнею в принципі.

По-третє, частину цієї суми автори реформи, планували не витягати з бюджету, а перерозподілити ті кошти, які вже є, але зараз освоюються неефективно, запровадивши механізм «гроші ходять за дитиною». Але це повністю би зруйнувало відпрацьовану десятиліттями «вертикаль», у яку залучена велика кількість представників влади та «менеджерів від освіти» по всій країні.

Так яка ж насправді причина зупинки реформи освіти? Кожен має зробити власний висновок…

Що робити?

Безумовно не опускати руки: ні Міністерству освіти і науки, яке було автором даної реформи, ні вчителям, які дійсно прагнуть якісних змін, ні численним учням, студентам та їхнім батькам.

Оскільки зупинити інновації в Україні вже не можливо, вони будуть відбуватись і в освіті, але, вочевидь, переважно за межами «офіційних кабінетів».

Тому я закликаю нас всіх, хто має відношення до сфери освіти, об’єднатись і масово запроваджувати інноваційні освітні механізми, інструменти, проекти та методи.

Кожен з нас може на своєму місці внести неоціненний вклад в реформу освіти – у майбутнє України.

Давайте здійснимо справжню народну реформу!

 

Станіслав Куценко, голова Асоціації інноваційної та цифрової освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я

  • Тимур Быковский

    3 млрд $, а точніше 87 млрд грн. – це не на реформу освіту, а на впровадження законопроекту про освіту (3491-д). Цифра, яка офіційно подана у листі Мінфіну https://www.facebook.com/pou.org.ua/posts/1895372207451059?hc_location=ufi