Звіт про виконання передвиборних програм місцевими депутатами та мерами (Одеса)

Круглий стіл на тему «Підсумки виконання передвиборних програм» був організований Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» за результатами моніторингу виконання передвиборних ...

КВУ
Звіт про виконання передвиборних програм місцевими депутатами та мерами (Одеса)

Круглий стіл на тему «Підсумки виконання передвиборних програм» був організований Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» за результатами моніторингу виконання передвиборних програм політичних сил, що увійшли до складу Одеської обласної та Одеської міської ради, а також Одеського міського голови з метою публічного обговорення та привернення уваги до проблем виконання передвиборчих обіцянок і підзвітності політичних партій виборцям.

Моніторинг здійснювався шляхом збору інформації про діяльність зазначених партійних організацій та місцевих рад, моніторингу публікацій ЗМІ, аналізу документації місцевих рад (порядку денного, рішення), подачі інформаційних запитів в партійні організації і на основі інших відкритих джерел.

На круглому столі було представлено аналітичний звіт за підсумками діяльності політичних сил, чиї представники увійшли до складу Одеської обласної та Одеської міської рад щодо виконання своїх передвиборних програм за період листопад  2010 – серпень 2015 років, а також Одеського міського голови в період з червня 2014 по серпень 2015 року.

Крім того, на круглому столі були презентовані рекомендації Одеського КВУ з розробки передвиборних ПРОГРАМ ДЛЯ політичних партій і кандидатів у мери на виборах 2015 року.

ОСНОВНІ ВИСНОВКИ

1. Передвиборні програми були практично у всіх політичних сил, як Одеської міської, так і Одеської обласної, за винятком партії Батьківщина в обласній раді.

Найбільш об’ємними були програми партій Сильна Україна і Фронт Змін. Програма останньої була єдиною і для міської ради, і для обласної. При цьому програми Фронту Змін і Сильної України, як у випадку з обласною радою, так і міською, містили найбільшу кількість нездійсненних обіцянок, що, природно, не могло не відбитися на підсумкових оцінках виконання передвиборчих обіцянок.

Найбільш реалістична передвиборча програма в міській раді була у партії Батьківщина (не містила жодного нездійсненної обіцянки), а в обласній – у Партії Регіонів (1 нездійсненна обіцянка).

Програма Одеського міського голови, незважаючи на те, що, за ідеєю, була розрахована всього на півтора року, тим не менш, розділена на стратегічні і першочергові цілі.

Передвиборна програма Геннадія Труханова практично в три рази менш змістовна в порівнянні з програмою його попередника: 29% обіцянок чинного Одеського міського голови є свідомо нездійсненними, у той час як передвиборча програма Олексія Костусєва на 12% була спочатку нездійсненна.

2. Особливістю роботи місцевих рад до завершення скликання стало серйозне переформатування їхніх політичних складів з початку 2014 року. Винятком не стали ні Одеська міська, ні Одеська обласна ради. Внаслідок масових виходів депутатів із фракцій Партії Регіонів, у міській та обласній радах з’явилися нові депутатські групи. Втім, в обох випадках фракції Партії Регіонів не припинили свого існування, тому моніторинг виконання їх передвиборних програм продовжувався. Крім того, володіння абсолютною більшістю голосів Партією Регіонів протягом перших трьох років давало цій політичній силі карт-бланш на виконання своєї програми.

ІНФОГРАФІКА: облКВУ

3. У травні 2014 року на позачергових виборах був обраний новий Одеський міський голова. Відповідно, результати моніторингу виконання передвиборної програми Геннадія Труханова охоплюють період часу з червня 2014 року по серпень 2015 року.

4. Тенденцією в роботі міської та обласної рад стала відсутність ініціатив з реалізації своїх передвиборних програм.

Переважна більшість рішень ініціювалася виконавчими органами та депутатськими комісіями, вкрай рідко окремими депутатами або групами.

При цьому, навіть незначні успіхи в реалізації тих чи інших передвиборчих обіцянок на практиці не пов’язані з ініціативністю депутатів у виконанні своїх програм.

Загальні підсумки виконання передвиборчих програм, як політичних партій, так і Одеського міського голови є вкрай низькими. За результатами моніторингу виконання передвиборних програм Одеського міського голови, а також партій міської та обласної рад, передвиборні програми не були виконані навіть наполовину.

В Одеській міській раді найбільша підсумкова оцінка за виконання передвиборної програми – 2 бали у Партії Регіонів, а найменша оцінка за виконання передвиборної програми у Сильної України і Компартії – 0,8 і 0,9 балів відповідно.

У Батьківщини 1,5 бала, Фронту змін у 1,14 бали.

В обласній раді – найнижча оцінка також у Компартії: 0,43 б. Найвища – у Партії Регіонів – 1,99 балів.

У Народної партії – 1,75 балів, Батьківщини – 1,38, Фронту Змін – 1,18, СПУ – 1,07 бала, Сильної України – 0,68 бала.

ІНФОГРАФІКА: облКВУ

Таким чином, програми політичних сил, чиї представники є як в обласній, так і в міській раді, виконувалися на одному рівні, а загальні підсумки виконання передвиборних програм свідчать про те, що переважна більшість обіцянок, які в них містилися, виконувалися або недостатньо активно, або взагалі не виконувалися.

5. Підсумкова оцінка виконання передвиборної програми Геннадія Труханова становить 1,2 бали – що також свідчить про те, що програма залишилася невиконаною.

Велика частина обіцянок Геннадія Труханова, так само, як і обіцянок партій, виконувалася в рамках поточної роботи виконавчих органів міської ради з реалізації міських цільових програм та інших рішень, ініційованих виконавчими органами міської ради.

У той же час, в роботі Геннадія Труханова відзначалася ініціативність у діяльності з реалізації окремих пунктів своєї передвиборчої програми.

Персональна активність щодо виконання передвиборчих обіцянок Геннадія Труханова відзначена в сферах політики і влади (створення муніципальних органів правопорядку, система управління містом – «електронне місто»), будівництва та земельних відносин (прийняття Генерального плану, діяльність з «вирішення проблем недобудов»), транспорту і дорожнього господарства (ініціювання оновлення рухомого складу міського електротранспорту).

Тим не менш, з усієї передвиборчої програми Геннадія Труханова, 12 обіцянок залишилися невиконаними, а ще 22 – залишилися незавершеними. Всього в програмі мера було 35 здійсненних обіцянок.

Таким чином, слід констатувати, що передвиборна програма чинного Одеського міського голови залишилася невиконаною навіть на третину.

5. Динаміка виконання передвиборчих програм, як в обласній, так і в міській раді, залишалася практично незмінною з року в рік. Що також свідчить про те, що реалізації передвиборних обіцянок належної уваги не приділялося.

ІНФОГРАФІКА: облКВУ

6. Показовим є і кількість виконаних обіцянок в програмах партій обласної та міської рад, а також міського голови.

В обласній раді ще в першій половині каденції виконані три обіцянки Партії Регіонів у сфері освіти і спорту: реконструювати дитячо-юнацьку школу у Вилковому, зберегти сільські школи і повністю охопити їх програмою «Шкільний автобус», а також завершити будівництво 4-х шкіл.

У міській раді – також тільки в перший рік роботи було виконано три обіцянки:

Розробити і прийняти Статут (ПР, Батьківщина, СУ), повернути можливість отримувати шкільну освіту російською (ПР), а також ліквідувати заборгованості по заробітній платі (ПР).

Одеський міський голова виконав тільки одну обіцянку – Прийняти програму «Безпечне місто».

6. Тим не менше, кількість передвиборчих обіцянок, які так і не почали виконуватися, є значними.

У міській раді таких обіцянок 105 з 240, в обласній раді 84 з 181, а у Одеського міського голови – 12 з 35.

При цьому, серед обіцянок є й такі, які носять стратегічний характер для міста та області. Зокрема,

У міській раді:

– Побудувати в Одесі новий міжнародний аеропорт (ПР);

– Створити комісію з розслідування розкрадань у сфері ЖКГ (Батьківщина);

– Розробка та затвердження Одеською міською радою Положення «Про визначення виконавця житлово-комунальних послуг» (СУ);

– Ми – за вільний доступ до берегової лінії моря. Будь-який громадянин повинен мати можливість безперешкодного проходу вздовж берегової лінії (КПУ);

– Організація та підтримка контролю над діями влади на всіх рівнях (ФЗ)

В обласній раді:

– Підвищення мінімум удвічі обсягів робіт з водопостачання населених пунктів (КПУ);

– Оновлення бази ЖКГ, реконструкція (НП);

– Сприяння формуванню партнерських взаємовідносин між місцевою владою, приватним сектором економіки та недержавними громадськими організаціями в процесах прийняття управлінських рішень, вирішенні проблем соціально-економічної та суспільно-політичного життя регіону (ФЗ);

– Безпроцентні позики на купівлю квартири молодим сім’ям (СПУ, Батьківщина);

ІНФОГРАФІКА: облКВУ

У одеського міського голови:

– Ліквідація монополії ЖК на ринку комунальних послуг;

– Ліквідація стихійної забудови узбережжя;

– Новий Генплан, який передбачає розширення меж міста, збереженню існуючих та створення нових паркових зон;

– Реалізація інфраструктурних проектів: сучасний аеропорт.

ІНФОГРАФІКА: облКВУ

izbirkom.org.ua

Повний текст звіту доступний за посиланням.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку

Коментувати не дозволено.