Система моніторингу громадського транспорту Чернігова потребує термінового налагодження
Система моніторингу громадського транспорту, яку встановили 2017 року у Чернігові, коштувала місту 217 510 грн за 100 транспортних одиниць. Наразі вона потребує або ж сервісного обслуговування у ...
Додано:
Тетяна Романова
Система моніторингу громадського транспорту, яку встановили 2017 року у Чернігові, коштувала місту 217 510 грн за 100 транспортних одиниць. Наразі вона потребує або ж сервісного обслуговування у рамках 12-місячного терміну безкоштовної гарантії, або ж підвищення відповідальності з боку перевізників. Про це заявили активісти під час прес-конференції «Чи реально зробити громадський транспорт зручним за бюджетні кошти?».
Активісти проаналізували роботу громадського транспорту за допомогою системи моніторингу 5 грудня 2017 року (час: 15:45 – 16:00) і прийшли до висновку, що майже на всіх міських маршрутах не вистачає необхідної кількості транспортних засобів. Тобто на 20-30%, як мінімум, менше транспортних засобів на лінії, аніж це зазначено в договорі.
Зі слів перевізників, це проблема в компанії «Дозор». Тож, виходить, що більшість систем спостереження у громадському транспорті потребує ремонту, або навіть заміни, через неповноцінне функціонування gps-системи. Було окремо проаналізовано комунальний транспорт і окремо приватний.
№ маршруту |
Фактична кількість на лінії |
Кількість транспорту за договором |
Маршрут №1 |
11 |
12 |
Маршрут №2 |
0 |
1 |
Маршрут №2А |
1 |
1 |
Маршрут №3 |
5 |
8 |
Маршрут №5 |
2 |
2 |
Маршрут №7 |
7 |
10 |
Маршрут №8 |
8 |
8 |
Маршрут №9 |
1 |
2 |
Маршрут №11 |
5 |
8 |
Маршрут №12 |
18 |
20 |
Маршрут №14 |
5 |
8 |
Маршрут №15 |
12 |
12 |
Маршрут №16 |
6 |
7 |
Маршрут №17 |
7 |
8 |
Маршрут №18 |
1 |
1 |
Маршрут №20 |
11 |
14 |
Маршрут №21 |
5 |
10 |
Маршрут 22 і №22А |
0 |
1 |
Маршрут №23 |
4 |
4 |
Маршрут №24 |
5 |
6 |
Маршрут №24А |
2 |
2 |
Маршрут №25 |
17 |
20 |
Маршрут №26 |
11 |
16 |
Маршрут №27 |
9 |
10 |
Маршрут №30 |
16 |
20 |
Маршрут №33 |
8 |
8 |
Маршрут №35 |
6 |
10 |
Маршрут №37 |
4 |
10 |
Маршрут №39 |
4 |
10 |
Маршрут №42 |
9 |
10 |
Маршрут №43 |
6 |
8 |
Маршрут №44 |
7 |
8 |
Маршрут №46 |
0 |
3 |
Маршрут №47 |
0 |
1 |
Тролейбуси |
||
Тролейбус №1 |
4 |
|
Тролейбус №3 |
3 |
|
Тролейбус №4 |
8 |
|
Тролейбус №5 |
4 |
|
Тролейбус №6 |
5 |
|
Тролейбус №7 |
5 |
|
Тролейбус №8 |
4 |
|
Тролейбус №9 |
6 |
|
Тролейбус №10 |
6 |
|
Тролейбус №11 |
6 |
|
ВСЬОГО |
51 |
68 |
У результаті дослідження неоднократно було помічено відображення недійсної інформації щодо транспортних засобів на лінії. Наприклад, на лінії автобус працює, а система його «не бачить». Або ж, навпаки, система показує неіснуючі транспортні засоби.
Дану ситуацію з роботою системи GPS-моніторингу прокоментував представник Комунального підприємства «Чернігівське тролейбусне управління» Микита Вікторов:
«Завдяки gps-системи моніторингу Комунальне підприємство отримало ефективний інструмент контролю за виконанням графіку руху водіями. Раніше цього не було. І часто траплялись випадки, коли водії їздили як хотіли і тим самим порушували всі графіки.
Наші автобуси і тролейбуси всі обладнані трекерами. Але дійсно, інколи з вини комунального підприємства відбуваються збої в системі моніторингу. Це може бути, наприклад, коли диспетчер не змінює прив’язку транспортного засобу до маршруту. Тобто коли тролейбус знімається з одного маршруту і пускається на інший, де потрібна заміна з технічних причин.
Також такі проблеми можуть бути з вини самого оператора. Інколи втрачається сам зв’язок трекера з сервером. Також були проблеми з самими трекерами – вони виходять з ладу».
Окрім цього, представники громадської організації розказали про плани в рамках реалізації проекту та запросили бажаючих долучатись до моніторингу.
Прес-конференція відбулась в рамках проекту Громадської організації «Агенція міських ініціатив» “Громадський транспорт: ефективність використання бюджетних коштів” за фінансової підтримки Міжнародного Фонду “Відродження”.
Прес-служба ГО “Агенція міських ініціатив”