У Слов’янську студентам інтерактивно розповіли про права людини
Днями у рамках тижня права у Слов’янському коледжі Національного авіаційного університету пройшло тренінгове заняття для студентів коледжу з елементами інтерактивної візуалізації – відеосюжетами для ...
Додано:
Fodor Rudenko
Днями у рамках тижня права у Слов’янському коледжі Національного авіаційного університету пройшло тренінгове заняття для студентів коледжу з елементами інтерактивної візуалізації – відеосюжетами для кращого моделювання правової ситуації.
З метою запобігти можливим виявам упередженого ставлення до прав людини, попередження правового безладу були створені умови для осмислення і використання термінології з вивчених тем, огляд ситуацій, які можуть виникнути у житті, створена можливість ознайомитися з правової абеткою в історіях з життя, сміливо висловити та обґрунтувати правову позицію.
Заняття було проведено з метою сприяння реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, з використанням матеріалів ГО «Наш дім – Слов’янськ», як важливий момент поступового переходу до повсякденного виховання поваги до Конституції України та Законів України, і не тільки в межах проведення тижня права в Україні. Модераторами виступили О. А. Матушенко та Ф. Г. Руденко.
Пам’ятаючи, що існує практика підміни змісту понять, тобто викривлене розуміння прав людини, яке транслюється в навчальних закладах і розбещує правосвідомість, була спроба скорегувати зміст правових знань студентів. Відомий вислів про те, що «правам треба вчити, але ж у дітей є ще й обов’язки», це один із прикладів викривленого розуміння прав людини. Зрозуміло, що обов’язки – це важлива штука, коли людина вступає у суспільство, грає якусь роль учня, студента, громадянина, то у нього є якісь обов’язки, відповідальність, але зрозуміло, що у нас є така проблема, що ми змішуємо права людини, з якими ми народилися, і обов’язки, які ми отримали, коли вступили в якусь соціальну роль.
Візуалізація певних сюжетів яскраво наштовхує на ту, чи іншу соціальну роль, викликає певну емоцію. Маючи на увазі, що навчальний заклад загалом і має такий обов’язок – якщо є якісь правила в навчальному закладі, то навчити цим правилам, співставляти, аналізувати як повинно бути, як зобов’язані діяти посадовці, з якими вони будуть стикатися у житті.
Наслідки використання таких підходів передбачають розвиток уміння протистояти попранню прав людини, синтезувати та аналізувати правову інформацію, виділяти в ній головне, формування здорового глузду, розуміння причинно-наслідкових зв’язків; вміння вирізняти спільне й відмінне різних явищ і процесів; удосконалення вміння чітко й структуровано висловлювати набуті знання, лаконічно й аргументовано їх доводити, робити висновки та узагальнення.
Фьодор Руденко, Слов’янськ