Відбувся тренінг для провайдерів правової допомоги у Херсоні

5-6 грудня 2017 р. в Херсоні відбувся тренінг “Перенаправлення відвідувачів в системі безоплатної правової допомоги” для працівників офісів Мережі правового розвитку, що знаходяться в Херсонській ...

Додано:
legal_dev_network

24775229_1609837932429980_7898737063818770557_n
Відбувся тренінг для провайдерів правової допомоги у Херсоні

5-6 грудня 2017 р. в Херсоні відбувся тренінг “Перенаправлення відвідувачів в системі безоплатної правової допомоги” для працівників офісів Мережі правового розвитку, що знаходяться в Херсонській області.

На фото зліва праворуч: Єлисєєва Марина Ігорівна -директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Херсонській області, Анна Орловська (Мартинюк) – координатор освітніх заходів та сертифікований тренер з комунікації, Наталя Бімбірайте – директор ІРЦ “Правовий простір” та Голова Правління Мережі правового розвитку, Василь Касьянов – координатор Херсонської обласної організації Комітету виборців України

Захід організовано громадською спілкою «Мережа правового розвитку» в рамках проекту «Підвищення доступу до правосуддя вразливих верств населення у громадах Волинської, Харківської та Херсонської областей», який здійснюється за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Нове правосуддя».

Тренінг проводила координатор освітніх заходів, викладач патрульної поліції з прав людини та сертифікований тренер з комунікації Анна Орловська (Мартинюк).

Вибір теми – «Перенаправлення відвідувачів в системі безоплатної правової допомоги» – продиктований бажанням організаторів вирішити нагальні проблеми, які були озвучені на засіданні Координаційної ради. Також організатори розробили та поширили пам´ятку з контактами всіх провайдерів безоплатної правової допомоги у Херсонській області.

Ідея такого тренінгу виникла під час першої зустріч координаційної ради, створеної для налагодження ефективної комунікації між надавачами безоплатної правової допомоги (БПД) в громадах та судами в Херсонській області.

Перший блок тренінгу містив такі питання як організація перенаправлення. Директор Регіонального центру з надання БВПД Марина Єлисєєва зазначила, що розробка критеріїв такої системи між усіма надавачами послуг є важливою для всіх надавачів безоплатної правової допомоги (далі – БПД), бо її наявність дозволить задовольняти інтереси клієнтів та підвищувати якість правової допомоги.

«Все, що ми робимо у цьому напрямку – в наших професійних інтересах» підкреслила голова правління Мережі правового розвитку Наталя Бімбірайте, звернувши увагу присутніх на те, що в кожній нашій Мережі своя база даних, на відміну від інших країн, де діють єдині бази.

Учасники розробляли критерії для перенаправлення відвідувачів, форму для обміну інформацією та які питання вона буде містити, визначали відповідальних осіб у випадку переорієнтації особи на інших надавачів БПД, та обговорювали питання контролю  хто, коли та як його здійснює.

Часто люди, які звертаються до провайдерів безоплатної правової допомоги, запитують вторинну правову допомогу, оскільки  недостатньо обізнані, які організації надають вторинну, а які – первинну правову допомогу. Через це запитувачі БПД зневірюються у подальшій перспективі вирішенням своїх правових проблем.

Захоплюючою виявилася робота у форматі світового кафе, суть якого полягає в наступному: учасники діляться на групи, розміщуються за окремим столом. Обирається «господар столу», який записує ідеї. Кожна група з інтервалом, наприклад в 10 хвилин, змінює своє місце, на відміну від «господаря столу», який залишається на місці і розповідає новій групі, що обговорювали попередні учасники. Новостворена група доповнює сказане своїми ідеями, і потім все повторюється. Таким чином, усі учасники ознайомились з пропозиціями та ідеями один одного, після чого відбулись презентації від кожного стола.

Слід зазначити, що нова форма альтернативного спілкування сподобалась та залучила до активної роботи учасників, про що схвально відгукнулась директор Бериславського місцевого центру Марина Груша.

В.о. директора Каховського місцевого центру Руслан Поляков презентував розроблені питання до Google-форми, яку мають заповнювати відповідальні особи у випадку перенаправлення клієнта, а голова Білозерського центру регіонального розвитку Елла Петренко – питання контролю та оцінки за результатами перенаправлення.

Наступного дня тренінг проходив для начальників бюро правової допомоги, які приїхали з усіх районів області. Крім теми перенаправлення, актуальними для них виявились питання побудови ефективної комунікації з представниками місцевої влади, територіальної громади, донорами. Саме тому вони із задоволенням вчилися ставити комунікативні цілі і досягати їх втілення.

Слід зазначити, що важливим моментом в роботі надавачів БПД є комунікація. Правильно побудоване спілкування не тільки з відвідувачами, але й з усіма зацікавленими особами – донорами, депутатами, місцевою владою  дозволить реалізувати поставлені задачі, як то підтримка у просуванні програм, ідей, залучення коштів та інших ресурсів, привернення уваги громадськості тощо. Якщо говорити про взаємодію з представниками четвертої влади, то налагодження комунікативних зв´язків дозволить через ЗМІ формувати бажану суспільну думку, створювати та реалізовувати інформаційну та іміджеву стратегію.

Говорячи про популяризацію системи БПД, Анна Орловська розкрила секрети «завоювання», як то увага, довіра, репутація, та розказала про принципи комунікації. Серед них: безперервність стабільність, активність чесність, достовірність інформації, відповідальність, послідовність; наявність зворотногозв´язку.

24775229_1609837932429980_7898737063818770557_n

Під час навчання були також розглянуті елементи комунікативної стратегії – переговори і маніпуляції. Учасники дізнались, що маніпуляції бувають професійні та побутові, після чого обіграли ситуації маніпуляцій з роботодавцем та подругою.

Варто зазначити, що великий обсяг нової інформації закріплювався завданнями практичного характеру. Так було й коли керівники бюро вчилися комунікувати зі стейкхолдерами, тобто зацікавленими особами. Свій вибір щодо стейкхолдера учасники зупинили на донорі відпрацьовували комунікативні навички, аби залучити фінанси для ров’язання правових проблем людей у сільській місцевості.

Корисною для керівників бюро була й тема написання повідомлень на Фейсбук. Вони дізналися про необхідність переходити від офіційно-репортажного стилю до більш живого спілкування зі своєю цільовою аудиторію. Тренер ще раз нагадала, що повідомлення на Фейсбук-сторінках пишуться не для колег і партнерів, а для пересічних громадян  жителів відповідного міста чи району. Люди не сприймають штампи та офіційну мову юридичних термінів, так само як і банальні речі. Також тренер пояснила, що таке хештеги і як ними правильно користуватись.

Резюмуючи, слід відмітити, що хороша організація, гарна підготовка тренера, тепла дружня атмосфера – все це сприяло тому, що учасники творчо підходили до вирішення завдань, були відкриті до нових знань, були позитивно налаштовані та щирі під час обміну думками.

На тренінгу, який провела сертифікований тренер з комунікації, координатор освітніх заходів, викладач патрульної поліції з прав людини Анна Орловська (Мартинюк), за допомогою групової роботи працівники офісів МПР зробили аналіз типових правових проблем відвідувачів, розробили шляхи їх розв’язання, працювали над пошуком синергії, розробили інформаційно-просвітницьку кампанію, яка допоможе зробити перенаправлення клієнтів більш ефективним.

Ця публікація здійснена за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Нове правосуддя». Погляди авторів, викладені у цьому матеріалі, не обов’язково відображають погляди Агентства США з міжнародного розвитку або уряду Сполучених Штатів Америки.

 


Тематика публікації:                    

Останні публікації цього розділу:

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку