Громадські аудитори надіслали 200 аркушів висновків та рекомендацій Черкаським чиновникам
За два місяці аудиту громадські експерти коаліції «Прозорі ради» дослідили понад 1000 сторінок нормативно-правових документів у обласній раді та семи міських радах Черкаської області. В результаті ...
Додано:
Сергій Слинько
За два місяці аудиту громадські експерти коаліції «Прозорі ради» дослідили понад 1000 сторінок нормативно-правових документів у обласній раді та семи міських радах Черкаської області. В результаті під координацією Центру політичних студій та аналітики напрацювали 200 листів висновків та рекомендацій по імплементації нового антикорупційного законодавства та врахування кращих українських практик доступності і відкритості органів місцевого самоврядування.
Під аудит підпали Черкаська обласна та сім міських рад області: Черкаська, Смілянська, Золотоніська, Звенигородська, Канівська, Кам’янська та Чигиринська. Аналіз документів всіх 8-ми органів місцевого самоврядування показав, що в середньому 7 міських рад виконують свої зобов’язання перед громадянами на рівні 19,5%. Лідером серед досліджуваних рад є Черкаська міська рада, показник якої складає майже 40 %.
Громадський аналітик Всеукраїнської коаліції «Прозорі ради» Олена Фюдр пояснює такі дані, що більшість регламентів передбачає норму щодо обмеження доступу громадян до пленарних засідань сесії, засідань виконавчих комітетів та депутатських комісій для громадян України. Тільки дві міські ради дають право обговорювати свій бюджет з містянами:
- За результатами аудиту ми встановили, що всі міські ради не встигли імплементувати норми ЗУ «Про запобігання корупції» в частині відсутності порядку про самостійне публічне оголошення про конфлікт інтересів депутатами міських рад в свої нормативно-правові акти та не визначили депутатську комісію по врегулюванню конфліктів інтересів. Також зачасту не прописані, а відповідно і не діють, вимоги ч.1,3,4, 8 ст.16 ЗУ “Про статус депутатів місцевих рад”, згідно яких в радах відсутній чіткий порядок звітування перед територіальною громадою депутатами міських рад.
За даними аудиторів ще гірше виконуються норми про офіційне оприлюднення проектів рішень рад за 20 днів до їх прийняття, прийнятих рішень рад, рішень виконавчих комітетів, висновків депутатських комісій тощо. В єдиній Черкаській обласній раді на офіційному сайті можна дізнатися про час і місце проведення засідань депутатських комісій. Лише Черкаська міська рада впроваджує найкращі практики стосовно відкритих засідань виконавчого комітету з трансляцією в мережі Інтернет. Сайти інших міських рад на жаль «мертві» в контексті дії ЗУ «Про доступ до публічної інформації».
- Деякі проаналізовані норми прописані в документах, що регламентують роботи рад – продовжує громадський аналітик коаліції – Сергій Слинько , але вони повністю або частково суперечать нормам законів «Про запобігання корупції», «Про статус депутатів місцевих рад», «Про доступ до публічної інформації», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків». На що також було зосереджено увагу під час проведення аналізу та формуванні висновків і рекомендацій для органів місцевого самоврядування.
Висновки та рекомендації направлені у кінці вересня 2015 року на всі досліджувані органи місцевого самоврядування. У місцевих радах тепер є 30 днів, щоб врахувати їх та надати експертам відповідь. Учасники коаліції моніторитимуть врахування пропозицій. Готові також надавати допомогу щодо імплементації рекомендацій у нормативно-правові акти проаналізованих рад.
Контактна особа: Сергій Слинько, тел. 0938633688, 0674731152 або на електронну скриньку: [email protected].
Довідково
Проект «Здійснення адвокасі кампанії з імплементації нового антикорупційного законодавства органами місцевого самоврядування» реалізовується у Черкаській області Фундацією «Паритет» та Черкаською обласною організацією «Народна довіра Черкащини». Координацією проекту в цілому по Україні займається Центр політичних студій та аналітики. Метою проекту є зменшення корупційних проявів, шляхом приведення роботи місцевої влади у відповідність до норм чинного законодавства про місцеве самоврядування. Проект здійснено за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.