В Сєвєродонецьку обговорювали практику залучення громадян до участі в міській політиці
7 лютого 2018 р. в Сєвєродонецьку обговорювали у форматі круглих столів результати вимірювання рівня залучення громадян до управління міста Сєвєродонецьк. До дискусій були запрошені депутати та ...
Додано:
lekotan
7 лютого 2018 р. в Сєвєродонецьку обговорювали у форматі круглих столів результати вимірювання рівня залучення громадян до управління міста Сєвєродонецьк. До дискусій були запрошені депутати та представники міської ради, зацікавлені в тематиці експерти, представники громадських організацій та активісти. Протягом заходу учасники обговорювали:
- наскільки активно використовують інструменти залучення громадян до управління містом міська рада Сєвєродонецька;
- наскільки наявні в містах практики відповідають принципам залучення громадян;
- які кроки може вжити міська рада Сєвєродонецька для того, щоб стати більш ефективною в залучені громадян.
Нагадуємо, що починаючи з травня 2017 року в Одесі, Луцьку, Чернігові та Сєвєродонецьку відбувалося вимірювання рівня залучення громадян до управління містом з боку мерів міст, міських рад та їх виконавчих органів, яке за своїми результатами показало, які можливості для впливу на управління містом є в жителів цих громад та рівень якості реалізації заходів по залученню громадян відповідними муніципалітетами. «В ході виконання проекту використалась нова методологія оцінки залучення громадян на локальному рівні: в основі методології Керівні принципи, які вироблені Організацією економічного співробітництва та розвитку на основі досвіду країн зі сталим демократичним врядуванням ще на початку двохтисячних років», – зазначила Тетяна Кіріллова.
По результатам оцінювання м. Сєвєродонецьк загальна оцінка рівня залучення громадян до вироблення міської політики склала 14,7 балів з 31 можливого (47%).
Ключові показники:
- Оцінка активності використання практик інформування громадян становить 5,0 балів з 7,8 можливих (64%).
На сайті Сєвєродонецької міської ради основні інформаційні компоненти наявні: структурована система обліку публічної інформації, статична неспеціалізована інформація, інформування про бюджет міста, окремий підрозділ, присвячений оприлюдненню проектів рішень та розпоряджень, а також прийнятих рішень та розпоряджень. Оприлюднюються аудіо/відео-записи пленарних засідань сесій ради. Частково дотримані компоненти щодо анонсування подій за участю міського голови, заступників, членів виконкому та посадових осіб виконавчих органів, інформація про всі комунальні підприємства. Частково оприлюднені біографічні відомості, інформація про поштову адресу, адресу електронної пошти, службові номери засобів зв’язку, а також напрямами діяльності та організаційна структура заступників голови, членів виконавчого комітету, керівників структурних підрозділів, депутатів. Відсутні стенограми та протоколи засідань виконавчого комітету ради та засідань постійних депутатських комісій ради
- Оцінка активності використання практик консультування з громадянами в процесах прийняття рішень місті Сєвєродонецьк склала 5,6 балів з 10,9 можливих (51%).
Реалізовано можливість отримувати звернення від громадян до міського голови, заступників, керівників структурних підрозділів, в тому числі з використанням ІКТ (звернення через спеціальну форму офіційному сайті або його аналог), реалізовано можливість подачі електронних петицій. Діє Громадська рада при Сєвєродонецькій міській раді. Періодично проводяться опитування громадської думки та проведення громадських слухань з актуальних питань розвитку громади. Не дотримано критерій, за яким автори проектів рішень на регулярній основі у відкритій формі збирають коментарі від жителів громади до ініційованих проектів рішень, в тому числі використовуючи ІКТ (зауваження та пропозиції в електронному вигляді через спеціальну форму на сайті).
- Оцінка активності використання практик активного залучення громадян в місті Сєвєродонецьк склала 4,1 балів з 12,4 можливих (33%).
Оскільки не реалізовувалися такі процедури як «місцеві ініціативи», «загальні збори за місцем проживання» (крім загальних зборів під час створення ОСББ та ОСН) або інші інструменти активної участі громадян у формуванні та реалізації місцевої політики. Проте в місті успішно здійснено реалізацію процедури “громадського бюджету”.
За результатами дослідження відповідності визначеним 10 принципам залучення громадян встановлено, що в м. Сєвєродонецьк найкраще забезпечувалась відповідність двох наступних принципів: принципу права – з рівнем 71%, принцип зрозумілості – з рівнем 62%.
Середній рівень отримав принцип об’єктивності – з рівнем 40%. Відносно середніми виявилися рівні відповідності щодо забезпечення принципу ще чотирьох принципів: часу – 35%, активної громадської позиції – 25%, підзвітності – 24%, ресурсів – 23%.
Найменшу оцінку відповідності отримали: принцип відданості – 11% та принцип оцінки – 10%, принцип координації – 13%.
Успішні приклади.
В місті Сєвєродонецьк діє процедура реалізації Бюджету участі, в рамках якої проводиться інформаційна кампанія щодо можливості долучитись до розробки проектів. Успішно використовується механізм електронних петицій. ОМС спільно з міжнародними донорами інвестує в громадянське навчання для дорослих та молоді, проводить спеціальні заходи по підвищенню громадянської обізнаності. Підтримує ініціативи, які впроваджуються іншими, але мають на меті розвиток громадянської активності. Розвиває партнерства з громадськими організаціями, надає громадським організаціям підтримку, шляхом надання грантів, або їх аналогів, та проведення навчання. Реалізована Програма сприяння діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків на території міста Сєвєродонецька на 2016 – 2017 роки.
Докладніше про громадську кампанію по залученню громадян до управління містом можна дізнатись
На сайті Одеської обласної організації ВГО «Комітет виборців України» за посиланням
Контакти: ЛОГО «Громадська ініціатива Луганщини», 0506223330, [email protected]