Перші кроки на шляху до соціальних медіа. Думки активних…

Робота  в соціальних мережах – це інвестиція в майбутнє. Такі сайти як Facebook і Twitter можуть стати омріяним простором для громадських організацій, завдяки мільйонам активних та взаємопов’язаних ...

social-media

Громадський Простір

Робота  в соціальних мережах – це інвестиція в майбутнє. Такі сайти як Facebook і Twitter можуть стати омріяним простором для громадських організацій, завдяки мільйонам активних та взаємопов’язаних користувачів. Громадський Простір поцікавився думкою щодо цього в представників НУО, які у своїй роботі вже активно використовують соціальні мережі.

Усім поставили 3 прості питання:

- Як давно Ви в соціальних мережах (Твіттер,Фейсбук, Вконтакте)?
– Чим конкретно вони стали корисні в роботі Вашої організації/руху?
– Що порадите новачкам (колегам з НУО)? 

Володимир Сорока, Голова Національного Комітету Навколосвітнього каравану „Інтеркультура” (Київ)

У Facebook з пізньої весни. Соцмережа допомагає поширювати суспільно значущу інформацію серед широкого загалу. Тобто – географія, вік, на щастя, тут не тягнуть на себе ковдру. Мова, інтереси стають в голові кута. На жаль, жодна з мереж, навіть Facebook, не пристосовані для легкого спілкування або поширення інфи багатьма мовами.

Мені як координатору міжнародних рухів, це на часі і дуже було б потрібно. Тому зараз наша команда Інтеркультури працює над сайтом Міжнародної резонансної агенції, яка б врахувала всі ці зауваження щодо сучасних соцмережевих можливостей.

Раджу новачкам не висіти годинами до червоних очей, а спочатку відповісти на запитання – що саме сьогодні я зроблю в неті. Натхненним спецам рекомендую захоплюючу співпрацю з Інтеркультурою

Андрій Назаренко, засновник, Голова Фонду “Майбутнє сиріт” (Тернопіль)

В соціальній мережі Facebook я з 2008 року. Мені найбільше подобається ця мережа, бо легка у користуванні і мої події та контакти у фейсбуці міжнародні. А в інших мережах мене не має. Через Facebook було залучено багато волонтерів для Фонду “Майбутнє сиріт”.

Новачкам можу порадити тільки свій досвід: що не все залежить від фінансів, щоб робити добрі справи, головне мати бажання активно займатися своєю справою, мати ціль і йти до неї. Ось я вже 5 років керую Фондом. А сам не маю ні родини, ні достатків, але є бажання допомагати таким же як і я – сиротам.

Юрій Герасименко, голова правління фонду Святослава Вакарчука “Люди Майбутнього” (Київ)

Як на мене, то феномен соціальних мереж вже втрачає свою першопочаткову мету та природу, тобто листування з друзями та близькими, знайомства, розваги і т.д. Сьогодні, в першу чергу, це вже потужна платформа для інформування аудиторії, повідомлення новин та, безумовно, зручний місток для творення діалогу з суспільством.

Ми активно користуємось соціальними мережами в межах роботи практично з початку заснування фонду “Люди Майбутнього”. Маємо акаунт в Твіттері, групу в Фейсбуці та Вконтакті. Соціалки є інструментом для комунікації з нашими волонтерами, партнерами, прихильниками та громадськістю загалом. Це додаткова можливість розповісти про себе, про те, чим ми займаємось, донести ідею та отримати фідбек. Чимало людей зголошуються та долучаються до нашого “3D-Проекту: Dумай! Dій! Dопомагай!” саме в соціальних мережах.

Також це можливість швидкої комунікації: приходить безліч листів з запитаннями, люди залишають повідомлення та коментарі з своїми порадами, заувагами та побажаннями. Ми це цінуємо та поважаємо, адже завдяки таким коментарям є можливість прозондувати переваги чи недоліки, внести корективи та покращити свою роботу.

Михайло Ізюмський, голова ГО “Толеранс центр” (Харків)

У соцмережах 4 роки (з 2007го).

Поширення інформації, налагодження ділових зв’язків, внутрішня комунікація (для всеукраїнської організації).

Присутність в соцмережах має бути або продуманою та виваженою, або її від неї взагалі краще відмовитись. Заробити авторитет в соцмережах важко, але втратити – дуже легко.

Дмитро Малюта, координатор громадської ініціативи Let’s Do It, Ukraine!, эксперт з соціальних медіа (Київ)

Власне я – з грудня 2009 року. Let’s Do It від початку використовув соцмедіа, але недостатньо ефективно. З моїм приходом активність у соцмедіа та ефективність використання цього каналу значно зросла.

Вони є одним з ключових каналів комунікації із суспільством. За рахунок соцмедіа ми досягли значного обхвату, поширили інформацію про себе – і це значно полегшило просування проекту “Зробимо Київ чистим 2″. Так само і надалі будемо використовувати в роботі над проектом “Зробимо Україну чистою”.

Порада – підходити до роботи у соцмедіа системно. Генерувати якомога більше інфоприводів і публікацій на їхній основі. Залучати людей до поширенні публікацій – у соцмедіа це досить легко.

Тож які основні кроки ?!
Сара Діуліо (Sarah DiJulio) та Марк Рубен (Marc Ruben ) – співавтори розділу в книзі “People to People Fundraising: Social Networking and Web 2.0 for Charities”, надають поради щодо підходів у плануванні початку соцмережевої роботи.

Отже:

1. Обирайте “правильні” соціальні мережі
Не обирайте сайти, керуючись лише розмірами мережі. Інші спільноти  можуть бути меншими, проте більш ефективними для вашої організації. Краще почати з маленького: працюйте в межах однієї чи трьох соціальних мереж, а не намагайтеся одразу ж охопити весь віртуальний світ.

2. Зверніться за допомогою до “експерта/ки”
Знайдіть у вашій організації чи спільноті когось, хто вже має досвід у соціальній мережі. Це може бути молодий співробітник, стажер, волонтер. Залучіть цю особу до справи, щоб не починати все з “нуля”.

3. Збільшіть радіус дії
Оберіть певну соціальну мережу та застосуйте “комплексний” підхід. Тобто, не створюйте суто сторінку. Створіть ще й групу, і в такий спосіб залучайте більше прихильників. Переконайтеся лише у тому, що ви вірно зрозуміли правила сайту.

4. Будьте готові до втрати контролю
Ви не зможете перевіряти кожне слово кожної особи, яка хоче бути вашим другом чи прагне приєднатись до вашої соціальної групи у мережі. Якщо вас та ваших “адвокатів” не влаштовує такий факт, тоді скоріш за все соціальні мережі не для вас.

5. Дізнайтесь, чи вже хтось вдає із себе вас
У мережах MySpace, Facebook або vKontakte вже можуть існувати групи для вашої організації, натхненно створені прихильниками без вашого відома. Якщо ви знайдете такі профайли, зверніться до особи, що їх створила. Він чи вона може бути відданим прихильником, що з радістю просуватиме вашу інформацію.

6. Справте гарне перше враження 
Намагайтесь одразу ж “вразити” ваших “френдів”, тобто друзів у соцмережах. Зробіть вдалий профайл. Контролюйте те, як виглядатиме ваша організація у списках “френдів” інших користувачів – вибирайте вдале зображення, помітну назву.

7. Публікуйте найбільш резонансну, “вірусну” інформацію
Найбільша користь соціальних медіа у поширенні інформації, тож користувачі передаватимуть і ваш контент, але тільки якщо він буде креативним. Вигадайте яскраві назви профайлу, користуйтесь відео та Flash анімацією. Якщо це не викликає думки “круто!”, тоді ймовірно це не “вірусна” ідея і вам доведеться розпочати все заново. Озирніться,  а що роблять інші.

8. Дізнайтесь, хто з ваших прихильників вже є в соціальних мережах
Опитайте ваших активістів та дізнайтесь, хто має сторінки у Facebook чи в інших соцмережах. Надішліть їм електронне запрошенням стати вашим “френдом” чи приєднатись до вашої групи.

9. Регулярно спілкуйтесь із “френдами”
Оновлюйте свою сторінку свіжою інформацією. Користуйтесь “нотатками” у  Facebook на профайлах інших користувачів, аби замовити слівце про важливі справи та спрямувати людей на свою сторінку. Не будьте “статичними” – будьте динамічними (але й без фанатизму та розсилання спаму – прим.перекладача).

10. Приділяйте робочий час, аби зробити ваші соцмережеві зусилля успішними 
Призначте співробітника, який прийматиме пропозиції дружби, залишатиме коментарі на сторінках інших людей та запрошуватиме інших користувачів стати “френдом”. Це ж, власне, і є головна ідея соціальної мережі.

11. Активуйте  ваших онлайн-прихильників
В решті-решт ви захочете, аби ваші “френди” ставали вашими активістами, донорами та волонтерами. Переконайтеся, що ваші сторінки у соціальних мережах завжди мають багато можливостей до залучення до вашої діяльності.Будьте конкретними, коли просите друзів зробити щось для вашої організації. І завжди повідомляйте людей про те, що відбувається з тією чи іншою подією/кампанією, навіть якщо вони не беруть в ній участь. Вони ж можуть приєднатись наступного разу.

12. Сприймайте соціальні мережі як інвестиції в майбутнє
Нові люди, з якими ви матимете справу сьогодні, є вашими донорами та прихильниками вже завтра. Вступіть в гру зараз та навчіться користуватись соціальними медіа, позаяк ви можете просто залишитись позаду всіх.


Тематика публікації:, ,

Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Курс обміну валют за грантами від Європейської Комісії: як звітувати донору?

Що робить місцеву демократію необхідною для країни у воєнний час?

Всесвітній день пам’яті жертв ДТП: як Україна може знизити смертність на дорогах?

Говоримо про ВІЛ / СНІД з дітьми: як, коли та що врахувати

Захист вебресурсів для громадських організацій: чому це важливо сьогодні?

Структура ОМС: порядок внесення змін (відеоурок)