Три тенденції розвитку велотранспорту в Україні з конференції “Велофорум”-2015

10-11 жовтня у Кривому Розі відбулася міжнародна конференція «Велофорум» - ключова подія велосипедного руху в Україні, що зібрала представників громадськості, експертів, велобізнесу та місцевого ...

ВелоФорум
Три тенденції розвитку велотранспорту в Україні з конференції “Велофорум”-2015

10-11 жовтня у Кривому Розі відбулася міжнародна конференція «Велофорум» – ключова подія велосипедного руху в Україні, що зібрала представників громадськості, експертів, велобізнесу та місцевого самоврядування для обміну досвідом і планами з розвитку велосипедного транспорту.

«Велофорум» зібрав понад 110 учасників з 29 міст і 6 країн Європи: Білорусі, Великої Британії, Німеччини, Польщі, Сербії та України. Окрім насиченої програми презентацій, учасники мали час для неформального спілкування та індустріальних велоекскурсій по Кривому Рогу.

“Такі заходи як “Велофорум” – це не лише чудова нагода зустрітися велоактивістам з усієї України, але й дуже мотивуючий привід для місцевої громади, і зокрема велоспільноти, згуртуватися та спільно промотувати своє місто та можливості для велотранспорту”, - каже Аліса Гнидюк, співорганізаторка “Велофоруму”, Інститут розвитку міста Кривого рогу.

У 2015 році в розвитку велотранспорту в Україні спостерігаються такі тенденції:

1. Міста розробляють велосипедні концепції

Завдяки співпраці активних велосипедистів, експертів з розвитку міст та мерій у 2015 році 8 українських міст розробляли велоконцепції – документ, що визначає стратегію розвитку велотранспорту в місті. Він включає план веломережі, обгрунтовує вибір інфраструктури відповідно до умов конкретних вулиць та пропонує різні заходи з популяризації велосипедного руху.

Розробка велоконцепцій свідчить про те, що велоактивісти міст досягли етапу оформлення свого бачення у конкретні плани, а влада починає сприймати велосипед і вимоги велоспільноти всерйоз.

Затверджені велоконцепції мають такі міста: Біла Церква, Бровари, Вінниця, Івано-Франківськ, Львів, Луцьк, Миколаїв, Миргород, Одеса, Чернігів та кілька невеликих міст у Волинській, Львівській та Івано-Франківській областях. Наразі затверджують велосипедні концепції Вишгород, Київ, Кривий Ріг, Полтава, Черкаси, Чернівці.

2. Велосипедні активісти консолідують зусилля на національному рівні

Діалог велоактивістів з різних міст України стає все тіснішим. Свідченнями цього є низка заходів, що відбувалися протягом року паралельно по всій Україні: велопаради, Дні «Велосипедом на роботу», Дні «ПАРКУвання», проведення Європейського тижня мобільності тощо.

Окрім подій з промоції велосипеда, в Україні вперше проводиться національна кампанія в підтримку велосипедного транспорту на місцеві вибори «Я за велосипед». Кампанію створили ініціативні групи з 14 міст України, які представляють громадські організації та рухи по всій країні. Кампанія має на меті привернути увагу суспільства та кандидатів на місцевих виборах 2015 до велотранспорту як одного з ефективних способів вирішення транспортних проблем наших міст.

Під час «Велофоруму» було підняте питання створення всеукраїнської велосипедної громадської організації; на разі прийнято рішення об’єднувати зусилля мережі велоактивістів у проектній діяльності та в рамках вирішення конкретних проблем.

“Велосипедний рух стає все сильнішим і помітнішим в Україні. Громадські активісти виходять на новий рівень кооперації та професіоналізму, що робить їх більш ефективними в досягненні спільних цілий”, – зазначив Віктор Загреба, організатор “Велофоруму”, ГО “Центр соціальних та ділових ініціатив”.

3. У містах України з’являється нова велосипедна інфраструктура

У низці міст створені нові велосипедні шляхи. Найпомітніші проекти були реалізовані в Києві (веломаршрут «ЖМ Троєщина-Європейська площа), Івано-Франківську (велод. оріжка по набережній Стефаника), Львові (до 20 км нових велошляхів), Вінииці, перші кроки почали здійснювати в Чернігові, Запоріжжі, Одесі.

Побудована у 2015 році інфраструктура відзначається вищою якістю у порівнянні з попередніми проектами, хоча далі потребує консультацій експертів і постійного контролю з боку громадськості. Але факт її появи свідчить про перехід від розмов про необхідність створення умов для руху велосипедистів  до реалізації конкретних рішень.

«Велофорум» відбуваєтсья щороку в іншому місті України. Право проводити конференцію міста отримують на конкурсній основі. Організаторами «Велофоруму» є ГО «Асоціація велосипедистів Києва», ГО «Центр соціальних і ділових ініціатив» у партнерстві з велоспільнотами й меріями приймаючих міст. У минулі роки подія проходила в Києві, Луцьку, Івано-Франківську, Львові, Полтаві та Євпаторії. «Велофорум-2016» відбудеться у Харкові.

Контакти:

Віктор Загреба || ГО  “Центр соціальних та ділових ініціатив”, м.Яремче

viktor{a}zagreba.com || +380 67 442 14 94

veloforum.org

Отримати контакти міст України, що розробляють та впроваджують велосипедні інфраструктурні об’єкти можна у координаторки Українського інформаційного центру велотранспорту Ірини Бондаренко, 097 699 10 38, isbondarenko{a}avk.org.ua


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я