Виклики та успіхи Дніпропетровщини за перший рік застосування ПЦМ у місцевих громадах

Обговорили 3 квітня 2018 р. на базі Дніпропетровського Центру розвитку місцевого самоврядування, 45 учасників регіонального круглого столу «Перший рік застосування ПЦМ формування місцевих ...

Додано:
frgn

29066798_1390488997722325_7512186280816928277_n
Виклики та успіхи Дніпропетровщини за перший рік застосування ПЦМ у місцевих громадах

Обговорили 3 квітня 2018 р. на базі Дніпропетровського Центру розвитку місцевого самоврядування45 учасників регіонального круглого столу «Перший рік застосування ПЦМ формування місцевих бюджетів».

Фото

Захід відкрили Олена ТЕРТИШНА – директор Дніпропетровського центру розвитку місцевого самоврядування та Олексій АНДРЕЄВ, голова ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики».

Учасникам круглого столу був представлений відеофільм «Програмно-цільовий метод формування місцевих бюджетів в Україні» 

У фільмі представлено розуміння представників громадськості, посадових осіб органів місцевого самоврядування ОТГ та позиці експертів громадського партнерства та  Східного офісу Держаудитслужби щодо суті ПЦМ.

Михайло ЗОЛОТУХІН, Директор ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» представив можливості громадського аудиту запровадження програмно-цільового методу формування місцевих бюджетів для оздоровлення фінансів на прикладі 21 місцевих громадах 5-ти областей півдня і сходу України:

«…На початку проекту у 2017 р., основним висновком первинного громадського аудиту доброчесності запровадження програмно-цільового методу (ПЦМ), що здійснили експерти громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети у 21 громадах 5-ти областей півдня і сходу України. була невідповідність вимогам законодавства України процесів і місцевих фінансових документів у 20 з 21 місцевих громад 5-ти областей півдня та сходу України був менш 50%.

Тобто у 2017 р. ПЦМ як «тонометр ефективності місцевих фінансів» застосувати було майже неможливо!

Для оздоровлення місцевих фінансів посадові особи органів місцевого самоврядування, місцеві депутати і громадські активісти згаданих пілотних громад отримали відповідну навчальну і консультативну підтримку проекту Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5-х областях півдня і сходу України», що реалізовано громадським партнерством за підтримки посольства Великої Британії в Україні.

Так за результатами виконання рекомендацій громадського аудиту індекс доброчесні м Дніпро з 50,43 досягнув 70,56 з 125 можливих балів та зайняв разом з Миколаєвом 3-тє місто серед 11 міст обласного значення. Загалом, у 2017 р. лише м. Вознесенськ мав індекс більше 50% (74,12), то у 2018 р. вже 10 громад із 21 вже досягли цього показника.

Зведений рейтинг динаміки індексу доброчесності запровадження ПЦМ у місцевих бюджетах 5 областей України – міста обласного значення  (максимальний бал -125)

image6

100% громад із 5-ти областей, залучених до участі у проведенні громадського аудиту, мають позитивну динаміку індексу доброчесності. Так 3-х ОТГ Дніпропетровщини (Томаківська, Могилівська, Гречаноподіївська, Новоолександрівська) покращили індекс у 1?5 – 2 рази майже досягнув 50 балів.

Зведений рейтинг динаміки індексу доброчесності запровадження ПЦМ у місцевих бюджетах 5 областей України –  ОТГ (максимальний бал -125)

image5

У 2018 р. громади , що мають більш 50% індекс доброчесності тепер можуть застосувати ПЦМ як «тонометр ефективності місцевих фінансів»!

Презентація результатів проекту в контексті дніпропетровської області

11-хвилинний ролик щодо  результатів проекту

Олена ВЕРГЕЙЧИК, Начальник відділу контролю в органах влади, оборони, правоохоронних органах та за місцевими бюджетами Східного офісу Держаудитслужби у доповіді «Державний фінансовий контроль щодо програмно-цільового методу формування місцевих бюджетів» запропонувала органам місцевого самоврядування налагодити роботу підрозділу, що буде відповідати за контроль відповідності вимогам національного і місцевого законодавства бюджетних процедур і документації на основі можливостей ПЦМ.

Загалом, учасники семінару – представники органів місцевого самоврядування ОТГ почули аргументи експертів громадського партнерства за «Прозорі місцеві бюджети», Дніпропетровського Центру розвитку місцевого самоврядування, представниками Східного офісу державної аудиторської служби, та департаменту фінансів дніпропетровської ОДА щодо необхідності:

По-перше: опанування посадовими особами місцевого самоврядування, місцевими депутатами, і членами громадських дорадчих рад при органах публічної влади  ПЦМ як інструмента виміру ефективності витрат коштів громади та механізму фінансового забезпечення реалізації ії стратегічного плану розвитку;

По-друге, запровадження у структурі виконавчих органах місцевого самоврядування підрозділів, що відповідають за поточний внутрішній аудит цілісності запрвалдення ПЦМ та контроль ефективності за показниками бюджетних, цільових програм та індикаторів стратегій місцевого розвитку;

По-третє, налагодження відповідної співпраці органів місцевого самоврядування з Держаудитслужбою  та громадським експертним середовищем.

Прес-служби ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» та ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертного центр з питань регуляторної політики»

_________________________________________________________________________

Захід  проведено ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертного центр з питань регуляторної політики» при партнерстві з установою «Дніпропетровський Центр розвитку місцевого самоврядування» у рамках проекту «Ефективні і доброчесні місцеві бюджети в 5 областях півдня і сходу України», який реалізує ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» у рамках Громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» при фінансовій підтримці Посольства Великобританії в Україні.

Мета проекту: запровадити в бюджетний процес 20 пілотних громад із 5-ти областей півдня і сходу України принципи демократичного розвитку шляхом моніторингу доброчесності впровадження програмно-цільового методу (ПЦМ), ефективності витрачання коштів місцевих громад та навчальної, коуч — підтримки партнерських проектів з підвищення ефективності і доброчесності бюджетів пілотних громад.

Програмно-цільовий метод – це метод управління бюджетними коштами, що дав можливість кожному громадянину оцінив ефективность витрачання коштів своєї місцевої громади з  іншими, проконтролювати щирість. компетентність  використання бюджетних коштів чиновниками і депутатами на всіх стадіях публічних фінансів.

Відповідно до ст.18 «Прикінцевих положень»  Бюджетного Кодексу України міські та районні бюджети були повинні використовувати програмно – цільовий метод(надалі- ПЦМ) ще з минулого 2017 року.


 

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я