«По той бік новин» – стартує новий проект з медіаграмотності
Українцям покажуть як виглядає інший бік новин та навчать відрізняти правду від маніпуляції та брехні.Як ЗМІ маніпулюють новинами, чому соціальні мережі вірусують фейками та як навчитися розпізнавати ...
Додано:
Aliona
Українцям покажуть як виглядає інший бік новин та навчать відрізняти правду від маніпуляції та брехні.
Як ЗМІ маніпулюють новинами, чому соціальні мережі вірусують фейками та як навчитися розпізнавати неправдиву інформацію – ці та інші питання піднімає інформаційна кампанія «По той бік новин», що реалізовує Інститут розвитку регіональної преси у партнерстві з Європейським центром свободи преси та ЗМІ (ECPMF), м. Лейпциг, за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини в рамках проекту «re:start democratic discourse».
Проект спрямований на підвищення медіаграмотності українців та критичне сприйняття інформації у медіа. Фахівці «По той бік новин» покажуть, як визначати фейки, джинсу та критично сприймати чутки, які поширюються в інформаційному просторі. Акцент кампанії зроблено для мешканців південних та східних областей, проте вона також буде цікавою широкій аудиторії, що працює у сфері інформації, комунікації, політики та усім, хто хоче знати більше про маніпулятивні технології.
«Сьогодні інтернет-користувачі дізнаються новини переважно із facebook. Попри те, що соціальні мережі найшвидше поширюють інформацію, вони так само швидко поширюють фейкові новини і стають інструментом маніпуляцій. Особливо, це помітно із початком передвиборчої кампанії. Проект «По той бік новин» в легкій, але зрозумілій формі показуватиме, як чутки стають інформаційними приводами, викриватиме «інформаційні вкиди» та допомагатиме користувачам критично сприймати інформацію», – розповідає Оксана Євтушенко, координатор проекту.
Слоган кампанії – «Я не вірю на слово».
Наразі проект має фейсбук-сторінку «По той бік новин», де аналізує інформаційні та фейкові кампанії, проводить експерименти, знайомить читачів з основними поняттями медіаграмотності та ділиться цікавою інформацією. Нещодавно команда проекту провела соціальний експеримент із запуском фейку, а також показала як топові ЗМІ маніпулювали темою трудової міграції.