Гаджет для музикантів та мобільний додаток для людей з інвалідністю — переможці Diamond Challenge Україна
Втретє команди українських школярів презентували свої бізнес-концепції — у межах Всеукраїнського фіналу конкурсу Diamond Challenge for High School Entrepreneurs. Дев'ятнадцять команд, що були ...
Додано:
Громадський Простір
Втретє команди українських школярів презентували свої бізнес-концепції — у межах Всеукраїнського фіналу конкурсу Diamond Challenge for High School Entrepreneurs. Дев’ятнадцять команд, що були відібрані під час онлайн-оцінювання, працювали за двома напрямами: Business Innovations та Social Innovations.
Мета конкурсу Diamond Challenge – надати можливість молодим талантам розвивати свій підприємницький хист, сформувати комплексне розуміння фінансової діяльності та цінності грошових коштів, а також сприяти цілеспрямованій молодіжній підприємницькій діяльності.
Наталія Шкурка, керівниця проектів Благодійного фонду ICEPP зазначила: «Наша програма – це можливість для старшокласників пірнути у світ розробки ідеї власних підприємств. На жаль, українська шкільна освіта не передбачає пізнання основ бізнесу, а такі програми неформального навчання як Diamond Challenge стимулюють учнів розвивати свій підприємницький хист, фінансову грамотність, пробувати власні сили у розробці бізнес стратегій, плануванні, фінансах, маркетингу тощо, та що найголовніше отримувати фідбек з приводу проробленої роботи від онлайн суддів, менторів, експертів та представників успішних бізнесів та організацій».
Презентація ідей відбувалась в Американському Домі.
Концепції за напрямом Business Innovations (Бізнес Інновації) оцінювали: Юрій Ткаченко – генеральний менеджер Velux Україна; Юлія Герасименко – засновниця та CEO Центру іноземних мов Business Teaching Center; Тетяна Прокопчук – віце-президент Американської Торгівельної Палати; Геннадій Шестак – співвласник і директор компанії UGEARS, Вікторія Михайленко – помічник прес аташе з питань освіти та культури Посольства США в Україні та Олександр Ярема – заступник Міністра молоді та спорту України.
Перед журі стояло надзвичайно важливе завдання – бути об’єктивними та неупередженими, але в той же час не занадто прискіпливим та строгими, аби надихнути кожного з учасників на реалізацію власного бізнесу, незважаючи на результати конкурсу. Учасники представили бізнес-концепції з різних галузей суспільного життя – енергетики, медицини, туризму, навчання мов та інформаційним технологіям тощо.
Перше місце здобула команда NoteSpace з Києва у складі Давида Вінярського та Нікіти Тараторіна. Ідея полягає у створенні спеціального гаджету та операційної системи, що автоматично записує за музикантом або композитором мелодію, не використовуючи при цьому нотні аркуші або інші допоміжні засоби. Також гаджет автоматично «наслідує» музиканта та перегортає нотні аркуші під час гри.
«Ми в шоці та водночас надзвичайно щасливі. Не очікували, що переможемо. Ми дуже раді та відчуваємо велику відповідальність за представлення України в США», – зауважили автори переможної концепції Давид та Микита.
Друге місце виборов проект ProGranny з Дніпра у складі Аліни Новосьолової, Катерини Лушні та Андрія Шевцова. Команда запропонувала створити спеціальний комп’ютерний асистент для людей похилого віку, що допоможе їм швидше опановувати сучасні інформаційні технології. «Наш алгоритм можна використовувати не лише для програми ProGranny, а й для навчання дітей, вчителів, інших категорій населення», – зазначила Катерина. Третє місце посів проект InSky Light з Олександрії у складі Єлизавети Терентьєвої та Дмитра Стеблини. Їхня ідея полягає у створенні бездротової системи передачі електроенергії по всьому світу за допомогою глобальної електричної мережі.
Тетяна Прокопчук, Віце-президентка Американської торгівельної палати, підбиваючи підсумки конкурсу, відзначила, що натхненним є той факт, що Україна має так багато молодих та пристрасних лідерів, які прагнуть до пошуку способів вирішення певних соціальних челленджів. За словами Юлії Герасименко, засновниці та CEO центру іноземних мов Business Teaching Center, втілювати свої мрії необхідно незважаючи на критику та думки інших. «Багато хто може сказати, що ваша ідея нежиттєздатна, а насправді вона може змінити ваше життя та життя інших не лише в Україні, а й у світі. Не бійтеся щось створювати, помилятися та вставати знову. Головне – це рухатись вперед, треба пам’ятати, що все – можливо».
Заступник Міністра молоді та спорту Олександр Ярема наголосив, що існування таких проектів розвиває молодь зі всіх куточків України: як з великих міст, так і з маленьких містечок та сіл. «Кожен проект гідний уваги та реалізації. Вражений сучасною українською молоддю, яка створює такі інноваційні та цікаві бізнес-проекти. Дуже чудово, що наша молодь готова працювати на благо розвитку та процвітання нашої країни».
Концепції за напрямом Social Innovations (Соціальні Інновації) 15 березня оцінювали Келлі Мурхед – волонтерка Корпусу Миру в Україні, Олександр Цепко – експерт з розвитку приватного сектору, Координатор Ініціативи ЄС «Мери за економічне зростання», Андрій Івчатов – засновник та керівник спеціалізованого фітнес-центру для дітей «Самотужка», Марія Барабаш – український інвестиційний банкір, громадська діячка, засновниця та президент української інвестиційної компанії A7CAPITAL, співзасновниця Спілки Українських Підприємців, та Богдан Келічавий – з Програми USAID DOBRE.
Цьогоріч 10 команд пропонували свої концепції соціального бізнесу – вирішення проблеми урбанізації, створення еко-парків, спеціальних будівель для безхатченків та новітніх методів створення екологічно чистого одягу.
Перше місце здобула команда BINCLE у складі Світлани Гончарук з Запоріжжя та Вікторії Жданової з Енергодару. Вони розробили спеціальний мобільний додаток для людей з інвалідністю для отримання необхідної для них допомоги. Асистувати та допомагати таким людям будуть волонтери, що отримуватимуть бали за активність, які можуть обмінювати на різноманітну продукцію або купони на знижку у партнерських мережах. Дівчата вразили суддів ідеальним пітчингом та чітко розробленим бізнес-планом. «Нам випала честь представити нашу країну в США, і це необхідно зробити дуже добре, щоб всі зрозуміли, що це – Україна, і побачили на що ми здатні», – розповіли Світлана і Вікторія.
Друге місце посіла команда Rehabox у складі Сергія Дурицького, Лілії Алєксанової, Дмитра Стахова та Іванни Мендиль. Учасники з Києва, Черкас та Переяслав-Хмельницького розробили проект спеціальної реабілітаційної кімнати-боксу для військових, що переживають посттравматичний синдром. Такий rehabox включає в себе комплексну реабілітацію проривними методами, наприклад, такими як віртуальна реальність. Третє місце отримала команда з Києва під назвою Re:Project у складі Мілени Рибцової та Маріанни Іовенко. Дівчата запропонували перетворити закинуті будівлі у м. Києві на нові інтерактивні середовища для молодих бізнес-компаній та стартапів.
«Я б навіть не назвав це дитячими проектами, бо учасники зачіпають дійсно дуже серйозні теми. Дуже цікаво спостерігати за тим, які ж рішення українська молодь пропонує!» – зауважив Олександр Цепко, суддя проектів соціальних інновацій.
2 команди переможців очікує нагорода у розмірі 1000 доларів США та подорож до США, де з 13 до 15 квітня 2019 року під час Youth Entrepreneurship Summit (Молодіжний Підприємницький Саміт) пройде півфінал та Всесвітній фінальний раунд. Переможці цього етапу отримають грошові премії: перше місце – 11 тисяч доларів США, друге – 7000 доларів США, третє – 3500 доларів США.
Конкурс Diamond Challenge Ukraine for High School Entrepreneurs проводиться Благодійним фондом ICEPP за підтримки Посольства США в Україні, у партнерстві з Університетом Штату Делавер, Міністерством молоді та спорту України та Корпусу Миру США.