Чому стратегії розвитку громад “лежать в столах”?

Стратегія розвитку громади на сьогодні це швидше не “дорожня карта”, а документ, який “must have” у населеного пункту, щоб мати змогу податись на конкурс та залучити додаткові ресурси.З понад 800 ...

фінал 06 – копія
Чому стратегії розвитку громад “лежать в столах”?

Стратегія розвитку громади на сьогодні це швидше не “дорожня карта”, а документ, який “must have” у населеного пункту, щоб мати змогу податись на конкурс та залучити додаткові ресурси.

З понад 800 об’єднаних громад утворених в Україні 1\3 вже мають Стратегію, 1\3 у процесі розробки і 1\3 лише планують мати цей документ. Допомагають розробляти Стратегії чимало донорських організацій, проектів та асоціацій органів місцевого самоврядування. Проте, багато керівників та працівників громад скептично ставляться до цього документу посилаючись на постійно-нестабільне законодавство, відсутність ресурсів, та перевантаженість щоденною рутинною роботою.

Навіть після розробки та прийняття Стратегії розвитку мало хто у громаді зможе вам назвати 3-5 стратегічні напрямки, які є найважливішими для їх населеного пункту. На жаль, наявність Стратегії ще не є гарантією його ефективного виконання, постійного аналізу, звітування та внесення, за потреби, коректив.

Сьогодні звітування за виконання Стратегії, переважно, відбувається щорічно перед депутатським корпусом. На практиці це зачитування тексту 30-50 сторінок про те, що зроблено по різним напрямкам Стратегії. З вказаної інформації ви точно не зрозумієте чи рухається ваша громада у вірному напрямку і з відповідним темпом. І що найгірше, ця інформація є практично безкорисною для депутатського корпусу чи працівників ради, оскільки збирається раз в рік і мало впливає на подальше планування роботи чи прийняття важливих рішень.

В кінці-кінців ні пересічні мешканці, ні працівники органів місцевого самоврядування та керівництво громади не мають об’єктивної, актуальної та зручної для сприйняття інформації щодо стану виконання Стратегії розвитку. Таким чином, мешканці не можуть своєчасно вносити пропозиції, щодо розвитку громади, а працівники муніципалітету оперативно приймати рішення щодо корегування стратегії. Депутати, у свою чергу, при внесенні змін до бюджету та його прийняті не завжди співвідносять кількість закладених коштів до пріоритетів розвитку громади.

Саме тому наша громадська організація “Освітньо-аналітичний центр розвитку громад” сказала: “Досить, астанавітєсь” і розробила проект “Активуй стратегію розвитку громади!”.

Що власне ми пропонуємо?

Для проведення регулярного моніторингу реалізації планів стратегічного розвитку громад, покращення доступності інформації про реалізацію стратегії та обґрунтованого прийняття управлінських рішень працівниками рад та депутатським корпусом – розробити платформу, яка буде інтегрованою для офіційних сайтів місцевих рад. Інформація на платформі буде щоквартально оновлюватись та візуально зображатиме виконання Стратегії.

Чого ми хочемо досягнути?

Ми прагнемо, щоб Стратегії розвитку громад були публічними документами, реалізація яких буде постійно оприлюднюватись та оновлюватись. У такому разі жителі зможуть у доступній та зрозумілій формі відслідковувати у якому напрямку та якими темпами розвивається їх громада та вносити власні пропозиції.

Дуже сподіваємось, що працівники місцевих рад, при прийняті управлінських рішень, будуть враховувати стан виконання Стратегії, знатимуть які напрямки потрібно підсилити додатковими заходами та ресурсами.

Депутатському корпусу програма стане у нагоді, в першу чергу, при складанні проекту місцевого бюджету та його прийнятті. Закладання коштів на ті чи інші статті будуть співвідноситись напрямкам стратегічного розвитку громади, а не братись “зі стелі”, розподілятись між своїми округами чи бути просто бути чиїмись “хотілками”.

Тому, діставайте Стратегії з шухляд, незабаром вони перетворяться на справжні дорожні карти” змін!


Останні публікації цього розділу:

Громадська участь: купа цегли чи затишний дім?

Як готувати молодіжні інклюзивні проєкти: чекліст

Як залучати молодь до своїх проєктів та активностей

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик