Державні сайти по-новому або портал громади як стамбульський базар
Нова цифрова реальність вже тут. Компанії друкують меблі на 3D принтері, до дитсадку записують через блокчейн, та і Марс тепер не так далеко, як здається.SocialBoost спеціально для Громадського ...
Додано:
Громадський Простір
Нова цифрова реальність вже тут. Компанії друкують меблі на 3D принтері, до дитсадку записують через блокчейн, та і Марс тепер не так далеко, як здається.
SocialBoost спеціально для Громадського Простору розповідає про п’ять основних тенденцій, які допоможуть трансформувати сайт державного органу у спецпроекті #ЦифровийБазар.
Нова реальність — час і державним органам призвичаїтися до нових парадигм роботи, особливо в публічних комунікаціях. Громадськість та бізнес спільнота сформували настільки потужний запит на прозорість, що держструктури вже не поставлять цю задачу у другорядні. Відтепер принцип «ми залили документ на сайт — шукайте» не працює. Скажемо по секрету — він і раніше не працював.
Офіційний веб-сайт муніципалітету перетворюється на щось більше, ніж просто стандартний набір сторінок. Це можливість створити «простір довіри» між владою, мешканцями та бізнесом. У цій реальності наявність мобільної версії сайту чи зручного пошуку документами — норма, а не фантастична фіча. Конкурентними стають ті міста та громади, які роблять всю потрібну інформацію доступною у кілька кліків. Це — дуже простий і ефективний спосіб транслювати світу: ми відкриті, прозові, підзвітні. Ми готові до співпраці, приходьте.
Офіційний вебсайт має всі шанси з часом перетворитися на такий собі стамбульський базар. Це місце, що не обмежується лише контентом від державного органу — відтепер свої додатки та розробки для локальних порталів можуть пропонувати і громадські організації, і місцеві ІТ-компанії чи незалежні розробники. У такий спосіб нові проекти заявлять про себе, а влада отримає ще більшу увагу до офіційного порталу. Саме такий підхід «стамбульського базару» і формує ідеальну формулу взаємодії між владою, громадськістю та проактивним ІТ-сектором.
У цьому матеріалі розробники платформи для громад Dosvit, команда громадської технологічної організації SocialBoost розповідають, як розвивати державні сайти нового гатунку. Матеріал є першим у циклі порад щодо того як перетворити класичний набір сторінок на такий собі цифровізований стамбульський базар.
Почнімо з основ.
Можна виокремити п’ять основних тенденцій, які допоможуть трансформувати сайт державного органу:
- Mobile first. Біля 70% регулярних інтернет-юзерів в України виходять у мережу через смартфон. Будь-яка інформація на вашому сайті, чи то новина, чи мапа, чи реєстр, мають добре виглядати та бути читабельними з мобільного. Отож, крок до трансформації №1 — створюйте сайти під мобільні пристрої.
- Фокус на маркетинг. Так, ваш сайт має «продавати». І в цьому немає нічого ганебного. Адже вашим основним «клієнтом» є відвідувачі сайту, які мають отримати якісні «послуги» — інформацію про ключові переваги громади, актуальні проекти міста, розклад транспорту, контакти ключових осіб. Звісно, як і в комерційному секторі, варто пам’ятати про різні аудиторії та, відповідно, різний підхід до них. У випадку державних сайтів, мова йде про громадян, туристів, потенційних партнерів, донорів та інвесторів. Отож, клієнтоорієнтованість — ваше все.
- Design by data. Простою мовою — менше тексту, більше інфографік. Цей тренд ще довго триматиметься у must have, адже візуальну інформацію сприймати легше, ніж текстову (так, але наші поради все одно у тексті)). Тож хай контент на вашому сайті говорить сам за себе.
- 1) Дизайн-система. Це вже більш «тонка матерія», але надзвичайно важлива у розрізі створення контакту з аудиторією. Під дизайн-системою розуміють цілісну візуальну мову, якою ваш сайт має «говорити» з користувачем. Ідеологічно — це підхід до дизайну за певними принципами та цінностями, практично — комплексне використання кольорів, шрифтів, форм та усього, що передає ваші месседжі аудиторії.
- 2) Масштабованість. Сайт має бути гнучким та відкритим для перетворень та покращень. Зокрема, для підключення зовнішніх додатків та сервісів. Наприклад, на базі платформи Dosvit Софіївська громада у кілька кліків оприлюднила реєстр своїх підприємств, відкритий бюджет, проекти громади, тендери з ProZorro. І так само просто може відключити ці додатки, якщо буде потрібно. Ви не створюєте сайт раз і назавжди — природно, що він буде змінюватися. Адже інновації не стоять на місці і нові тенденції ростуть як гриби.
Замість P.S.
Якби у цьому тексті могла бути лише одна порада, нею став би фокус на людиноорієнтованість. Це величезний виклик для державного сектору — створити портал, однаково зручний для 30-річного проектного менеджера Олексія та його поважної диво-бабусі Тамари Петрівни. І для пана Володимира, що роздумує, в якій громаді би побудувати новий завод.
Сподіваємось, ці базові поради допоможуть створювати державні сайти нового гатунку. Хай по всій країні виникають локальні цифрові базари, де кожен знайде своє.
#ЦифровийБазар — це спецпроект, в рамках якого заплановано цикл матеріалів про те, як перетворити класичний набір сторінок на такий собі цифровізований стамбульський базар.
___________________________________________________________________________
Інформаційна довідка
Dosvit — ІT-платформа, що дозволяє громадам України за кілька днів створити власні сайти та приєднати необхідні додатки — з акцентом на інвестиційній привабливості, зручності для громадян та відкритості до туристів.
Проект реалізується в рамках програми USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE). До консорціуму виконавців програми DOBRE, на чолі з Global Communities, входять: Український кризовий медіа центр, SocialBoost, Фундація підтримки місцевої демократії, Польща (FRDL/FSLD), Малопольска школа державного управління при Краківському університеті економіки (MSAP/UEK), Національний демократичний інститут (NDI). Програма USAID DOBRE працює в 7 цільових областях: Дніпропетровській, Івано-Франківській, Харківській, Херсонській, Кіровоградській, Миколаївській та Тернопільській.