“е-Звернення” – фейкове досягнення чи працюючий інструмент?
Інструмент “е-Звернення” вже декілька років підноситься громадськості на різноманітних заходах, в публікаціях та звітах як одне з досягнень е-врядування/демократії в Україні. За цей час він вже має ...
Додано:
Вадим Георгієнко
Інструмент “е-Звернення” вже декілька років підноситься громадськості на різноманітних заходах, в публікаціях та звітах як одне з досягнень е-врядування/демократії в Україні. За цей час він вже має бути стабільним та налагодженим, давайте перевіримо наскільки ефективно він працює.
Знайти інструмент можна за посиланням https://ukc.gov.ua. Ресурс має SSL сертифікат та ще “Let’s Encrypt”, тобто з першого кроку бачимо деяку турботу про безпеку без зайвого витрачання на це коштів платників податків, і це приємно
Для неупередженості експерименту запросив долучитись три різні громадські організації, які ще взимку створили власні екаунти на цьому ресурсі та зробили е-звернення. Сподіваюсь за цей час (приблизно 4 місяці) вони вже мали б гарантовано отримати відповіді, давайте переглянемо результати звернень та оцінимо ефективність інструменту.
Отже на скріншоті кабінету однієї організації бачимо наступне:
Тобто одна новина добра (запит розглянуто), а друга погана (запит досі в статусі надіслано для розгляду). Почнемо з приємної новини та спробуємо переглянути відповідь в форматі pdf від одного мінстерства:
Упс, файл пошкоджений, дізнатись відповідь тут не можливо.
Буває, може пощастить в двох інших організаціях. Дивимось…
Це вже цікаво – відповіді начебто формально є, але дізнатися що саме вам відповіли – не має можливості )) І це була гарна новина. Добре, давайте подивимось, що нам приготувала друга новина.
Як ви бачили на скріншоті, запит було прийнято ще 4 березня і він досі не розглянутий (4 місяці!). І хто ж це такий впертий? …Секретаріат КМУ!! Іронія в тому, що саме СКМУ підтримує ініціативу “Відкритий Уряд” та його представників можна побачити на міжнародних заходах з промовами та презентаціями щодо досягнень України в цьому напрямку.
А чи можна переконатись, що то саме СКМУ а не інша структура? Ось проміжна відповідь урядового контактного центру:
Але може то є випадковість та виключення? Дивлюся скріншот іншої організації:
Це е-звернення без відповіді СКМУ ще з лютого! Перегляд скріншоту третьої організації лише переконав, що СКМУ не поспішає скористатись досягненнями, про які звітує і це якось прикро.
Отже давайте підсумуємо проведене тестування інструменту “е-Звернення”: за 4 місяці 3 е-вернення ще не розглянуто, отримані три відповіді не має можливості прочитати. Чи можна вважати цей інструмент ефективним? Відповідь та висновки робіть самі, а я додам трошки позитиву:
- як повідомили представники організацій за відсутності жодних контактних данних на ресурсі та навіть на бланку урядового контактного центру, скріншот якого ви бачите, вони навіть не мали змоги повідомити в е-спосіб про проблеми з якими стикнулися. Зараз на ресурсі можна побачити контакти і це гарний знак;
- проблема pdf фалів була вирішена, і організації в червні змогли нарешті ознайомитись на ресурсі із відповідями
Отже прогрес триває, хоча дещо повільно і поки що стосується не всіх, кого мав би. Сподіваюсь, ця публікація і пильна увага з боку громадськості допоможе усунути недоліки та покращити цей інструмент.