Підбито підсумки гендерного моніторингу регіональних медіа 2019 р.
Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волині і Незалежна громадська мережа прес-клубів України завершили гендерний моніторинг регіональних медіа 24 областей України. Згідно отриманих даних, найвищий ...
Додано:
Богдана Стельмах
Волинський прес-клуб, Гендерний центр Волині і Незалежна громадська мережа прес-клубів України завершили гендерний моніторинг регіональних медіа 24 областей України. Згідно отриманих даних, найвищий показник гендерної чутливості – 41% – продемонстрували вінницькі медіа. На другому місці – кіровоградські (40%), на третьому – волинські, львівські і харківські видання (по 39%), лише на 1% менше – у запорізьких.
Загальний Індекс гендерної чутливості* регіональних медіа склав 34%, що на 7% більше, ніж у 2017 році (27%). Помітний зріст кількості жінок як залучених експерток: у друкованих виданнях – на 2%, в інтернет-медіа – на 3%. Кількість героїнь матеріалів у друкованих ЗМІ, навпаки, знизилася – на 2%, тоді як в інтернет-виданнях лишилася на тому ж рівні.
З даних моніторингу стало очевидним, що саме широке вживання фемінітивів суттєво вплинуло на Індекс гендерної чутливості медіа: у 2019 році їх стало на 12% більше, ніж у 2017. Хоча моніторингові дані по окремих областях показують високий відсоток присутності жінок і як експерток, і як героїнь матеріалів (особливо – у харківських, дніпропетровських, кіровоградських медіа) .
Більше моніторингових даних – на сайті Волинського прес-клубу.
Мета моніторингу – виявлення та аналіз рівня гендерної чутливості регіональних медіа.
Методологія моніторингу
Для моніторингу в 24 областях України обрано по 5 найтиражніших друкованих ЗМІ і 5 найпопулярніших інтернет-видань. Аналізу підлягали всі суспільно-політичні матеріали друкованих ЗМІ та стрічки новин онлайн-медіа.
Аналіз було здійснено за такими критеріями:
- у матеріалах на яку тематику (політика, економіка, освіта, медицина, культура, спорт, війна, волонтерство, розваги та ін.) присутні жінки і чоловіки як героїні / герої (про кого пишуть), експертки / експерти (котрі дають коментарі, висловлюють думку з певного питання);
- як часто медіа вживають фемінітиви (іменники жіночого роду) на позначення професій, посад, видів діяльності жінок;
Перша хвиля моніторингу проведена у 2017 році (упродовж лютого і серпня), друга хвиля – у 2019 році (моніторинг тривав у лютому, квітні, червні і серпні із 11 по 17 число).
___________________
Гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань проведений у межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews