Що робили “Команди змін” у Тернополі?
Четвертого грудня завершилась друга з трьох освітніх сесій унікального проєкту «Школа локальної демократії 2.0», що проходить у Тернополі.Унікального, адже одночасно навчання проходять представники ...
Додано:
Максим Черкашин
Четвертого грудня завершилась друга з трьох освітніх сесій унікального проєкту «Школа локальної демократії 2.0», що проходить у Тернополі.
Унікального, адже одночасно навчання проходять представники депутатського корпусу, працівники виконавчих органів та громадські активісти.
На цій освітній сесії учасники презентували інструменти громадської участі, які діють у їхніх громадах, та ті інструменти, які планують запровадити в рамках проєкту.
Ознайомились з темою Е-демократії та інструментами електронної демократії з Олександрою Піденко, національним модератором єдиної платформи електронної демократії EDEM. Швейцарсько-українська програма «Електронне врядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP), що реалізується Фондом Східна Європа у партнерстві з Міністерством цифрової трансформації України.
«Дуже важливо розуміти – інструменти участі потрібні для того, аби підвищити рівень довіри населення до влади. Але щоб люди розуміли, що ці інструменти працюють та створені для них, не забувайте робити роз’яснення та відповідати на запитання звичною для населення мовою», зазначає пані Олександра.
Наступною про інструменти електронної демократії, що діють у Тернопільській громаді, розповідала Мар’яна Зварич, начальник відділу зв’язків з громадськістю та ЗМІ Тернопільської міської ради. Вона дала практичні поради щодо інструментів та процесу їх в провадження на прикладі Тернополя.
Також розглянули тему проєктного менеджменту. Керівники ГО “Освітньо-аналітичний центр розвитку громад” Максим Черкашин та Рустам Ергешов розповіли про типові проектні заявки, бюджети, фінансову звітність та особливості співпраці з владою, бізнесом і фондами.
На завершення разом з заступником начальника Управління державної реєстрації – начальником відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань, Василем Марцинкевичем, обговорили Статут територіального громади та Положення і Додатки, які до нього входять.
Учасники отримали наступне «домашнє завдання», а саме впровадження інструментів участі у своїх громадах. Загалом буде впроваджено близько 30 нових інструментів участі у 10-ти ОТГ.
Нагадаємо, що команди змін це:
- Нетішинська міська об’єднана територіальна громада, Хмельницька область;
- Усть-Путильська сільська об’єднана територіальна громада, Чернівецька область;
- Коршівська сільська об’єднана територіальна громада, Івано-Франківська область;
- Копичинецька міська об’єднана територіальна громада, Тернопільська область;
- Красилівська міська об’єднана територіальна громада, Хмельницька область;
- Антонінська селищна об’єднана територіальна громада, Хмельницька область;
- Шацька селищна об’єднана територіальна громада, Волинська область;
- Городоцька міська об’єднана територіальна громада, Хмельницька область;
- Тернопільська міська об’єднана територіальна громада, Тернопільська область;
- Купчинецька сільська територіальна громада, Тернопільська область.
Проект «Школа локальної демократії 2.0» реалізовують громадська організація «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» спільно з Тернопільським регіональним відділенням “Асоціації міст України” за підтримки фонду NED.
Автор: Ірина Масло