Волинських учнів залучили до реалізації освітньої реформи в громадах

У Вишнівській та Головненській громадах (Любомльський район Волинської області) продовжується реалізація проекту Волинського Інституту Права «Побудова конструктивного діалогу та співпраці влади і ...

3
Волинських учнів залучили до реалізації освітньої реформи в громадах

У Вишнівській та Головненській громадах (Любомльський район Волинської області) продовжується реалізація проекту Волинського Інституту Права «Побудова конструктивного діалогу та співпраці влади і громади для впровадження позитивних змін на місця». В рамках ініціативи відбувається експертна підтримка реалізації освітньої реформи у вищезгаданих ОТГ.

1

 

Зокрема, вже було проведено фокус-групи серед вчителів, батьків, депутатів щодо розвитку освіти у громадах та відбулися перші засідання місцевих робочих груп з напрацювання Планів розвитку системи освіти. Наступний етап – організація тренінгів для тих, без кого зміни в освіті неможливі. Мова йде про учнів.

Зокрема, у листопаді-грудні відбулося шість тренінгів «Молодь може впливати» у навчальних закладах сіл Штунь, Машів, Вишнів, Нудиже, Крушинець та смт. Головне. Участь у заходах взяли 158 підлітків, переважно учні 8-11 класів.

4

Для чого потрібні ці тренінги? Насамперед, для вивчення думки старшокласників щодо якісних змін в освіті тих громад, де вони мешкають. Зауважимо, що напрацювання заходів будуть враховані під час розробки Планів розвитку системи освіти у Вишнівській та Головненській ОТГ.

«Особливо активно молоді люди висловлювали свої позиції щодо омріяних покращень у школах. Так, вони по дорослому дбають про поліпшення інфраструктури у школах (ремонт класів, заміна вікон, придбання техніки, оновлення кабінетів хімії та фізики, тощо). Хоча часто лунали й більш «романтичні» пропозиції: оснащення кімнат відпочинку, оновлення стандартного меню у школах цікавими стравами. У тому числі – піцою, або навіть шведський стіл», – зазначає тренерка заходів, експертка Волинського Інститут Права Заріна Дацик.         

5

Серед інших завдань тренінгів – роз’яснення молоді щодо змін, які відбулися завдяки децентралізації, та мотивування учнів до громадської активності в розвитку їх громад.

Заріна Дацик розповідає: «Під час розмов про можливості розвитку для молоді, учні відзначають,  що таких можливостей доволі мало. Саме це, в першу чергу, й мотивує їх до виїзду з громад у більші міста чи закордон. Серед інших причин такого вибору: безробіття та відсутність змістовного дозвілля. Хоча є й діти, які вже зараз переконані, що потрібно залишитися або повертатися в громади і розвивати їх».

6

 Наприкінці тренінгів також відбулися опитування учнів щодо участі в дискусійних клубах на тему «Реформи у моїй школі. Якими я їх бачу». З огляду на активну зацікавленість, такі заходи заплановано провести у Головненській та Вишнівській ОТГ у грудні 2019-січні 2020 року.

2

Довідково:

Тренінги відбулися в рамках проекту «Побудова конструктивного діалогу та співпраці влади і громади для впровадження позитивних змін на місця». Ініціатива реалізовується Волинським Інститутом Права (ВІП) за підтримки міжнародного фонду «Відродження». 


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Успіх програми "Дітям війни": роль партнерів

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення