Міжнародний Мистецький Форум Бієнале графіки “Leopolis”-2016 у Львові

15 грудня 2015 року, у вишуканому конференц-залі львівського готелю “Nota Bene”, під головуванням голови правління ГО “Центр сприяння і розвитку програм та проектів ЮНЕСКО у Львівській області Ігоря ...

Графіка Денисенко О.
Міжнародний Мистецький Форум Бієнале графіки “Leopolis”-2016 у Львові

15 грудня 2015 року, у вишуканому конференц-залі львівського готелю “Nota Bene”, під головуванням голови правління ГО “Центр сприяння і розвитку програм та проектів ЮНЕСКО у Львівській області Ігоря Богдановича Мелеха відбувся круглий стіл на тему: “Проблематика і рішення туристичної галузі на 2016 рік”.

Під час проведення круглого столу відбулася презентація проектів, розроблених в громадському об’єднані, а саме: проекту першого заступника голови правління Олександра Кревського на тему “Медичний туризм до унікальних оздоровчих закладів Львівщини для воїнів АТО та інших потребуючих оздоровлення”, а також проекту, розробленого директором департаменту туризму Остапом Мацьківим “Розвиток міжнародного та українського туризму на Львівщину під час проведення українських та міжнародних фестивалів та виставок”.

Другий блок – презентація проектів, розроблених директором департаменту культури, національностей та релігій Марком Сімкіним – Міжнародний фестиваль “Слов’янська весна у Львові 2016” та “Міжнародний мистецький форум Бієнале графіки «Leopolis у Львові -2016”.

ПРЕДСТАВЛЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ ПРО НЕОБХІДНІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ БІЄНАЛЕ ГРАФІКИ “LEOPOLIS” У ЛЬВОВІ

Проведення бієнале мистецтв (раз у два роки) у Венеції перетворило Венецію з міста звичайного туризму в одну з культурних столиць Світу. Венеційське бієнале живопису та скульптури приваблює до участі в ньому митців із всіх контентів Землі, які хочуть ознайомити всіх шанувальників мистецтва із своїми творчими здобутками.

Венеційське бієнале збирає на своїх багато численних експозиціях не тільки нащадків шляхетних та королівських родин, а й еліту світового бізнесу. Для бізнесменів вищої ліги бієнале стає додатковою площадкою для прийняття успішних фінансових рішень, для Венеції зокрема, а для Італії взагалі, місцем, де успішно вирішуються питання інвестицій як в реставрацію пам’ятків архітектури, так й в італійську економіку.

Вся історія фінансового успіху всіх самих відомих бізнесменів показує, що в вищу лігу бізнесу вони переходили тільки тоді, коли в їхнє життя невід’ємною частиною входило колекціонування творів мистецтва.

Мистецтво єдине із створеного Людством об’єднує два Світи: Світ духовний та матеріальних цінностей. Відомо, що народитися в аристократичній родині зможуть тільки їх нащадки, а стати Аристократом Духу може кожен, хто стане справжнім шанувальником Мистецтв.

Великий римський філософ Сенека вважав, що “Життя коротке, а Мистецтво вічне”. Крім величезної духовної складової, твори видатних митців високої мистецької якості, як минулих часів, так й наших сучасників, справедливо вважаються найкращими інвестиціями, які спроможні дати в подальшому величезний тисячократний прибуток. Як прикладом неймовірної фінансової вигоди від вкладання коштів в мистецтво в час, коли обезцінюються провідні національні валюти Світу, стрімко падає вартість золота, срібла, нафти та нерухомості, світові ціни на твори високого мистецтва зростають в арифметичній прогресії. Так, наприклад, ціни на графічні роботи французького митця Пікасcо за останні роки виросли в 1000 разів, а на літографії роботи знаного американського митця, сина карпатських лемків, Андрія Воргали в 5000 разів. Так само стрімко зростають ціни на роботи інших видатних митців сучасності.

Можуть виникнути питання, чому пропонується проводити саме у Львові бієнале. Чому саме графіки і що може дати Україні, місту Лева, а також українським бізнес структурам, які долучаться до підтримки даного мистецького форуму проведення Бієнале.

Львів на протязі століть, починаючи з часів нашого першодрукаря Івана Федоровича, був й лишається всесвітньо відомим центром книгодрукування та книжкової та станкової графіки. Давне мистецтво графіки, яке отримало величезний поштовх при оформленні стародруків, починаючи з XVIII століття, перетворюється поступово у самостійний вид мистецтва.

Графіка – самий демократичний вид мистецтв, доступний по цінах й в цілому Світі є окрасою інтер’єрів кабінетів президентських, керівників Міжнародних організацій, офіс-центрів найбільших корпорацій, а також самих престижних фондових бірж та банків. Львівська школа графіки найбільший розвиток отримала в другій половині XIX століття та початку XX століття. Саме у Львові формуються риси особливого осередку, вихованого великими мистецькими школами Парижу, Відня, Мюнхена,Кракова, в Університеті «Львівська Політехніка» на факультеті графіки, у Львівській Національній Академії Мистецтв, Українській академії друкарства та потужною силою народного мистецтва Галичини. Знаними в Україні та в Світі є графіка видатних митців минулого, а також наших сучасників митців зі Львова світової слави таких, як наприклад, Юрій Чаришніков, який єдиний з українських митців, отримав найвищу та найпрестижнішу нагороду ООН “Золоту медаль ООН за особливі заслуги в розвитку культури Людства”, а також, єдиний з України митець художник-графік, якій є дійсним членом Сенату Римської Академії Сучасних Мистецтв Олег Денисенко, а також  талановиті львівські художники-графіки учасники та лауреати самих  престижних міжнародних виставок: Олег Дергачов, Роман Романишин та інші. Саме тому Львів та львівські митці заслужили право на проведення Міжнародного Бієнале графіки “Leopolis”.

Пропонується починати відкриття Бієнале паралельно з Львівським Міжнародним книжковим форумом, так як мистецтво графіки тісно пов’язано з книгодрукуванням, та продовжити його після завершення Книжкового форуму, підкреслюючи, що станкова графіка є самостійним видом мистецтва.

Не даремно на початку презентації даного проекту дається коротка, але дуже важлива інформації про Бієнале у Венеції. Такі ж самі, як у Венеції мотивації та позитивні наслідки можуть бути у керівників українських та львівських державних органів, громадських організацій, художніх галерей а також у представників української бізнес еліти, які схочуть прийняти активну участь у підготовці та в проведенні Бієнале у Львові.

Можливо перший мистецький форум не принесе великих прибутків своїм учасникам, кураторам та спонсорам, але успіх його проведення зможе слугувати ще одною важливою промоцією України та її культурної столиці –Львова, а Бієнале може перетворитися на щорічне Свято Високого Мистецтва. Львів –місто застиглою музики в камені, після проведення такого Мистецького фестивалю може й повинен стати не тільки важливим центром європейського культурного виміру, а також центром Мистецтв Світового рівня.

Своє бачення в реалізацію даного проекту та дуже важливі доповнення виклав у своєму виступі Дійсний Член Сенату Римської Академії Сучасних Мистецтв Олег Денисенко, запрошений в якості експерта. У своєму виступі він повністю підтримав викладений проект Бієнале графіки “Leopolis” -2016. Також Олег Денисенко, виходячи із свого величезного досвіду участі в журі багато численних міжнародних мистецьких виставок, запропонував слідуючи заходи, які необхідні для успішного проведення Бієнале:

  1. Створити при ГО “Центр сприяння та розвитку програм та проектів ЮНЕСКО у Львівській області” оргкомітет для координації всіх зусиль із залученням знаних митців із України та інших країн Світу, відомих діячів культури, представників державних та представницьких органів влади, ЗМІ та можливих спонсорів з України та інших країн.
  2. Оргкомітет повинен розробити план залучень фінансів. Необхідно врахувати, що для успішного проведення Бієнале-2016 потрібні кошти на витрати :

Оренди офісу, в якому має бути Інтернет, принтер та охорона сигналізація. Офіс повинен стати місцем дислокації оргкомітету. Прийняти на тимчасову роботу на шість місяців з оплатою двох молодих фахівців із знанням англійської мови, які будуть постійно підтримувати зв’язок по скайпу із знаними митцями з різних країн, щодо їхньої участі, кількості творів, які вони згідні надати для Бієнале та можливої дати їхнього приїзду до Львова.

Постійно необхідно буде отримувати експонати та акуратно, без пошкоджень, складати графіку на стелажах, оформлювати їхнє страхування, оформлення творів в римарнях. Підтримувати співпрацю з Львівським Палацом Мистецтв та Львівськими галереями що до розміщення експозиції до офіційного відкриття Бієнале. Приймати та розміщувати в готелях митців та почесних гостей із різних країн. Необхідно буде оформлювати замовлення на виготовлення запрошень, дипломів для учасників та переможців конкурсу та нагородні пам’ятні медалі, спеціальні пам’ятні дипломи для спонсорів Бієнале-2016.

  1. Закласти витрати на видання каталогу виставки із зображенням в ньому робіт учасників виставки, короткої довідки про авторів. Текст підписів під творами бажано зробити двомовний.

Повинен бути також закладений нагородний фонд мінімум, виходячи із можливостей України, перше місце-1000 дол., друге місце -700 дол., третє місце -500 дол.

Тобто без необхідних фінансових залучень на саме необхідне, провести Бієнале-неможливо.

Але необхідно мати віру в успішне проведення Міжнародного Бієнале графіки “Leopolis -2016” та об’єднати зусилля всіх небайдужих до промоції високого українського мистецтва та культури Львова та України в цілому Світі. Здавна існує народна віра, що “КРАСА ВРЯТУЄ СВІТ”, безумно тільки справжнє мистецтво і культура стануть тим важливим променем світла, який допоможе вивести Народ України із тієї темряви, в яку хочуть завести Україну сила зла.

Успішне проведення Міжнародного Бієнале “Leopolis” у 2016 році стане ще одним важливим підтвердженням правильності рішення ЮНЕСКО про визнання у грудні 2015 року Львова креативним містом в галузі літератури, книгодрукування та графіки, яка нерозривно пов’язана з художнім оформленням книжок.

Присутні на обговорені учасники круглого столу: дипломати, діячі культури, керівники громадських об’єднань, представники готельного та туристичного бізнесу, представники львівських органів влади у своїх виступах підтримали запропонований проект.

Автор: Директор департаменту культури, національностей та релігій ГО “Центр сприяння і розвитку програм та проектів ЮНЕСКО у Львівській області” Марко Сімкін


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Конкурси малюнків, квести й уроки фінансової грамотності: як залучати молодь до бюджетного процесу

Посилюємо голос ЛГБТ під час війни: реєстровані партнерства як запит спільнот на рівність перед законом

Фортеця Тягинь – форпост європейської історії українського півдня

Участь жінок у місцевому економічному розвитку, заснованому на спадщині. В Івано-Франківську відбулась майстерня-практикум Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Молодь з 30 громад напрацювала стратегії розвитку молодіжних рад під час літнього табору в Карпатах

Дуже просторова добірка вакансій в громадському секторі