23,3% новин в онлайн-медіа написано на основі соцмереж – дослідження ІМІ
Джерелом кожної четвертої новини в українських онлайн-медіа є соціальні мережі (23,3% загальної кількості новин). Найчастіше в період дослідження журналісти цитували телеграм-канал Прем'єр-міністра ...
Додано:
Громадський Простір
Джерелом кожної четвертої новини в українських онлайн-медіа є соціальні мережі (23,3% загальної кількості новин). Найчастіше в період дослідження журналісти цитували телеграм-канал Прем’єр-міністра Олексія Гончарука.
Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведено в січні 2020 року, вибірка становила 1700 новин із 17 популярних інформаційних вебсайтів.
Під час моніторингу експерти ІМІ зафіксували, що найчастіше інформаційні приводи із соцмереж брали видання “Обозреватель”, “Знай”, ТСН.
У 19,2% загальної кількості новин джерелом інформації слугували пресрелізи та новини від офіційних державних установ. Лідерами інфоприводів для журналістів були офіційні сайти Президента України, СБУ, Офісу Генпрокурора або ж пресслужба правоохоронців.
У 18,4% загальної кількості новин джерелом інформації слугували власні кореспонденти або ж власні ексклюзивні матеріали.
“ІМІ окремо звертає увагу, що редакції, у яких великий штат працівників, мають можливість готувати значно більшу кількість власних матеріалів або ж відписувати власні новини з брифінгів. Як власні новини ми також враховували отримані відповіді на інфозапити, ексклюзивні коментарі, ґрунтовні новини на основі кількох джерел та з добрим бекграундом”, – заявила експертка ІМІ Яна Машкова.
У 14,6% новин джерелами інформації слугували новини з інших українських медіа. Водночас іноземні ЗМІ як джерела інформації використовувались у 9,8% матеріалів. А от у 3,7% новин українські журналісти зверталися до російських медіа.
Також траплялися поодинокі випадки, де джерелами інформації слугували: пресслужби бізнесу (ці матеріали мали ознаки замовлення) – 2,7%; іноземні держустанови – 1,8%; міжнародні організації – 0,9%; українські громадські організації – 0,9%; авторські матеріали (матеріали, які не мають стосунку до новинного жанру, однак редакція їх розміщувала в новинній стрічці) – 0,4%; пресрелізи політичних партій (матеріали також мали ознаки замовлення) – 0,3%.
*Дослідження проводилося в 17 загальнонаціональних інтернет-ЗМІ: obozrevatel.com, segodnya.ua, 24tv.ua, tsn.ua, strana.ua, pravda.com.ua, rbc.ua, unian.com, gordonua.com, nv.ua, liga.net, ukrinform.ua, interfax.com.ua, censor.net.ua, tyzhden.ua, znaj.ua, dt.ua.
Загальна вибірка становила 1700 матеріалів – по 100 матеріалів, узятих підряд одночасно з кожного сайту в січні 2020 року.
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews.
Джерело: ІМІ.