ПРООН та Molodiya Festival запустили соцкампанію про підприємців Сходу

Програма розвитку ООН в Україні запустила інформаційну кампанію«Великі історії малого бізнесу». Це серія мотиваційних роликів про підприємців з Донеччини, Луганщини та Азовського узбережжя ...

Додано:
Molodiya Festival

Molodiya Festival
ПРООН та Molodiya Festival запустили соцкампанію про підприємців Сходу

Програма розвитку ООН в Україні запустила інформаційну кампанію«Великі історії малого бізнесу». Це серія мотиваційних роликів про підприємців з Донеччини, Луганщини та Азовського узбережжя Запорізької області; це історії людей, які, попри труднощі, створили бізнес, надають робочі місця та розвивають регіон.  Авторами відеороликів стали режисери платформи Molodiya Festival.

Історію про «Прянівіль» зняла режисерка Марія Дергачова. Її героїня – Наталя Рак – у 2014-му виїхала з сім’єю із Донецька до батьківського дому в Дружківку. Жінка розуміла, що мусить починати все з нуля. І згадала своє кулінарне захоплення – розписні пряники. Викладала фото в соцмережах, знайомі потроху замовляли. Аж ось надійшло справжнє велике замовлення – і стало зрозуміло: це вже виробництво, треба реєструватися як підприємиця і розширюватися.

«Чи варто казати, що ми об’їлися пряниками? Це той випадок, коли ти не просто відсторонено знімаєш історію, а захоплюєшся усім під час зйомок, від моменту створення до фінального продукту, – розповідає авторка відео Марія Дергачова. – Довга дорога некомфортабельними поїздами до Дружківки, холодна осінь, сіре небо без жодної хмаринки чи промінчика сонця. Та ніщо не завадило отримати двосторонній кайф від процесу. Після завершення зйомок вже прощалися наче давні друзі, хоча й були знайомі менше доби. А все тому, що усі захопилися процесом створення дива. Наша героїня дивувалася цікавим деталям знімального процесу, ми ж – знімальна група – з відкритими ротами спостерігали, як із безформного шматка тіста утворюється пряник, схожий на дитячу іграшку. А смак! Я ж вже казала, що ми об’їлись пряниками?».

Центр танцю «Грація» відомий не тільки у Слов’янську. У студії, створеній понад 30 років тому, виросли сотні танцюристів, які посідали призові місця у великих турнірах. «Грація» влаштовувала і власні події, включно з міжнародними змаганнями, в Донецьку. Та це було до 2014 року. Через бойові дії відбулася вимушена перерва у роботі центру: міський будинок культури, де знаходилися зали, постраждав під час зіткнень. Але керівник «Грації» Олексій Овчинников знайшов вихід: замість втрачених 5 залів у Слов’янську відкрили 10 в чотирьох інших містах. Історію про нього створив режисер Орест Смілянець.

«Домовилися про зйомку. Приїхали до Дружківки поїздом. Познайомилися вживу з Олексієм та Ольгою, записали кілька годин інтерв’ю, – розповідає Орест. – Олексій –  власник мережі центрів «Грація», що на Донеччині, Ольга – директорка центру саме в Дружківці. Ми витиснули максимум інформації з одного знімального дня і зробили фреш із трьох складових: історія, настрій, натхнення. Приправили це все вінтажною картинкою і порцією мотивації від Олексія. Зерном з кіноплівки посипали. Музику старанно підібрали, вона зробила процес монтажу ще цікавішим. Діти і викладачі вкладають багато сил у танці. Це відчувалося на кожній репетиції і з кожним хореографом. Така праця приносить «Грації» золоті кубки, тримає людей у чудовій формі, заряджає енергією і любов’ю до життя. Сподіваємось, цей позитив передався глядачам нашого відео».

У Бердянську виготовляють всесвітньо відомі іграшки. Компанію Wood Trick Ілля Бельчев заснував у 2015. Створюють ігрову та сувенірну продукцію з екологічно чистої фанери. Сировину закуповують у Білорусі, а верстати – у надійних китайських партнерів. Компанія має дистриб’юторські склади в Європі і США. Продукція Wood Trick продається в Африці, США, Нідерландах, Іспанії, Італії, Франції, Канаді, Швеції, Польщі, Китаї, Сінгапурі, Новій Зеландії та інших країнах. Ролик про Wood Trick створив режисер Дмитро Камінський.

«Пам’ятаю, як ми приїхали у Бердянськ о шостій ранку. Тоді було дуже туманно, – розповідає Дмитро. – У якийсь момент просто з туману вийшов хлопець у костюмі. Це було так епічно, як у фільмах про супергероїв. Мій колега ще прокоментував: «О, дивись, місцевий Ілон Маск». Це вже потім ми дізналися, що одна з моделей Wood Trick дійсно засвітилася в рекламі Маска у США. А ще, що в Китаї є компанія, яка постійно копіює вироби Wood Trick. Вона навіть називається якось схоже. Це був дуже крутий досвід зйомок. Тепер, коли хтось мені каже, що «в Україні нічого не робиться і все розікрали», у мене є залізні аргументи у відповідь».

Дізнатися про грантові програми ООН для бізнесу можна на сайті.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Успіх програми "Дітям війни": роль партнерів

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення