4 способи як COVID-19 може змінити те, як ми навчаємо майбутні покоління
Переклад: Каріна Кальник з “4 ways COVID-19 could change how we educate future generations”Дестабілізація, пов’язана з коронавірусом, може дати освітянам час на переосмислення сфери освіти.Технології ...
Додано:
Каріна Кальник
Переклад: Каріна Кальник з “4 ways COVID-19 could change how we educate future generations”
- Дестабілізація, пов’язана з коронавірусом, може дати освітянам час на переосмислення сфери освіти.
- Технології прийшли на допомогу і продовжуватимуть відігравати ключову роль у навчанні майбутніх поколінь.
- У світі, де знання знаходяться на відстані одного кліку мишки, роль викладача також має змінитися.
Жодного разу з часів Другої світової війни в стількох країнах світу навчальні заклади не закривалися одночасно із тієї ж самої причини. Хоча ми знаємо, що вплив цього вірусу буде масштабним, яким він може бути в довготривалій перспективі саме для освіти?
Вже певний час освітяни в усьому світі говорять про необхідність переосмислення того, як ми навчаємо майбутні покоління. Сьогоднішня ситуація може бути необхідним сфері освіти поштовхом, щоб переосмислити те, як ми навчаємо, і запитати себе, чому нам потрібно навчати і до чого готувати наших студентів. Отже, у цей час, коли ми, освітяни, намагаємося опанувати нові способи спілкування з нашими студентами поза нашими аудиторіями та лекційними залами, нам також варто задуматися над тим, як ця руйнівна криза може допомогти нам визначити, як навчання має виглядати для поколінь Z, Альфа і далі.
Більшість тих, хто сьогодні навчається у наших закладах освіти належить до покоління Z — покоління, яке виросло у справді глобалізованому світі. Це покоління, найстаршим з яких зараз 25 років, ймовірно буде рефлексувати щодо своєї освіти як результату справді глобальної пандемії. Багато з них матимуть досвід скасованих іспитів, спортивних змагань і навіть випускних. Сучасні технології визначають це покоління, а терміни FOBA (Fear of Being Alone — страх самотності) та FOMO (Fear of Missing Out — страх пропустити щось важливе) виражають їхні очікування в миттєвій комунікації та зворотному зв’язку, наприклад, через такі програми як Messenger, Snapchat або WhatsApp. Ці очікування також стосуються і батьків з викладачами, і в сьогоднішніх умовах дистанційного навчання вони дещо посилюються.
Це також покоління, для яких спільні зусилля є рушієм для вирішення найбільших світових проблем. Для них головними такими проблемами є зміна клімату і психічне здоров’я. Сьогодні в цей список додається колективна відповідальність за самоізоляцію для захисту людей похилого віку.
Покоління Альфа — діти міленіалів — є найбільш расово різноманітним поколінням у всьому світі. Для них сучасні технології є продовженням власної свідомості та ідентичності, а соціальні медіа — способом життя. Ці дошкільнята є також поколінням з найбільш нетрадиційних сімейних структур, часто з “батьками-бульдозерами”, які відсувають перешкоди на своєму шляху, щоб звільнити шлях для своїх дітей. Хоча покоління Альфа в цей момент, можливо, не звертає уваги на вплив глобальної пандемії на свою освіту, безумовно, навіть наймолодші учні відчуватимуть цей вплив протягом багатьох років.
У розпал кризи COVID-19 ми впевнені, що колеги-викладачі, як і ми, задаються питанням, до чого нам потрібно буде готувати учнів у майбутньому. Згідно зі звітом Dell Technologies, 85% професій у 2030 році, в яких працюватимуть покоління Z та Альфа, ще не були винайдені. Відповідно до звіту World Economic Forum, 65% дітей, які сьогодні навчаються у початковій школі, будуть зайняті у тих видах роботи, яких ще не існує.
Криза COVID-19 цілком може змінити наш світ і світогляд; вона також може навчити нас тому, як повинна змінюватися освіта, щоб краще підготувати наших молодих учнів до того, що очікує їх у майбутньому. Ці уроки включають:
1. Навчання громадян в умовах взаємопов’язаного світу
COVID-19 — це пандемія, яка ілюструє, наскільки ми взаємопов’язані глобально: більше не існує таких понять, як окремі проблеми та дії. У найближчі десятиліття успішним людям потрібно зрозуміти цю взаємопов’язаність і вміти використовувати свої відмінності, щоб співпрацювати в глобальному масштабі.
2. Переосмислення ролі викладача
Поняття викладача як власника знань, який передає мудрість своїм учням, вже не підходить для цілей освіти 21-го століття. Оскільки студенти можуть отримати доступ до знань і навіть навичок у кілька кліків на телефоні, планшеті чи комп’ютері, нам доведеться переосмислити роль викладача в аудиторії та лекційному залі. Це може означати, що роль викладача повинна рухатися в напрямку розвитку молоді як активних членів суспільства.
3. Навчання навичкам, необхідним у майбутньому
У цьому постійно мінливому глобальному середовищі молоді люди мають вміти адаптовуватися та бути стійкими. Ці навички вже підтверджують свою ключову роль в тому, щоб ефективно пережити цю пандемію. Заглядаючи у майбутнє, одні з найважливіших навичок, які будуть цікавити роботодавців, — креативність, вміння комунікувати та співпрацювати, а також емпатія та емоційний інтелект. Крім того, до цих навичок належить вміння працювати в умовах культурних відмінностей, щоб через ефективну роботу в команді розкрити силу спільних зусиль.
4. Використання технологій в освітньому процесі
Пандемія COVID-19 призвела до того, що навчальні заклади у всьому світі були змушені раптово використовувати доступні технологічні засоби для забезпечення дистанційного навчання на різних рівнях освіти. По всьому світу викладачі мають можливість працювати інакше та з більшою гнучкістю, що потенційно може зробити освіту доступнішою для її здобувачів. Це — нові методи викладання, які раніше мало використовувалися, особливо у дитячих садках і школах.
Найголовніше, ми сподіваємося, що для поколінь Z, Альфа та майбутніх поколінь сьогоднішній досвід ізоляції та навчання на відстані від своїх однокласників, одногрупників, викладачів та аудиторій слугуватиме обережним нагадуванням про важливість нашої людської потреби в очній соціальній взаємодії.
Переклад: Каріна Кальник з “4 ways COVID-19 could change how we educate future generations”
#навчайінадихай