В Усть-Путильській ОТГ піклувальна рада долучається до розробки концепції дистанційного навчання
Перехід на дистанційну форму навчання для сільських шкіл, розташованих у гірських громадах України став цього року серйозним випробуванням. Зокрема, з низкою проблемних питань ...
Додано:
ООО ВГО КВУ
Перехід на дистанційну форму навчання для сільських шкіл, розташованих у гірських громадах України став цього року серйозним випробуванням. Зокрема, з низкою проблемних питань зіштовхнулася Усть-Путильська ОТГ на Буковині. Аби наступний навчальний рік, який можливо, теж поставить такі виклики, став більш ефективним для учнів, у громаді проведуть стратегічні сесії із залученням створеної за підтримки Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» піклувальної ради.
Як розповіла експертка Партнерства Олена Заворотченко, основними проблемами для місцевих шкіл, які через карантин перейшли на «дистанційку», стали, за оцінками громади, и неякісне підключення до Інтернету або взагалі повна його відсутність вдома у дітей, відсутність у них комп’ютерної техніки та смартфонів для проведення дистанційного навчання, відсутність у педагогічних працівників та школярів знань для використання навчальних платформ, недостатній рівень відповідальності батьків щодо навчального процесу та індивідуальних занять з дітьми.
Проблеми в ОТГ вирішували з індивідуальним підходом. Наприклад, якщо в дитини не було гаджету, щоб вийти на відеозв’язок, школи розміщували завдання на своїх сайтах для самостійного опрацювання. Звісно, виникала проблема академічної доброчесності школярів, тож зловживанням та списуванню під час проведення контрольних робіт у дистанційному форматі вчителі запобігали обмеженням у часі виконання та проведенням таких робіт у режимі відеоконференцій. Крім того, учні працювали на платформі vseosvita.org, де існує обмеження на зміну адреси та неможливість виходу з повноекранного режиму без припинення процесу тестування. Ще один шлях – учителі самотужки складали завдання для контрольних робіт.
Зараз у громаді планують значно вдосконалити навички педагогів у роботі з онлайн платформами, створити канали на Youtube для вчителів, щоб вони могли проводити на них онлайн уроки, які надалі будуть у вільному доступі тощо.
«Здача державних підсумкових атестацій, підготовка учнів до зовнішнього незалежного оцінювання, завершення навчального року в умовах карантину, – з цим освітня галузь зіштовхнулася вперше, тож проблеми доводилося вирішувати оперативно в робочих режимах. Зараз задля напрацювання оптимальної для громади моделі дистанційного навчання представники відділу освіти, адміністрація шкіл планує провести декілька стратегічних сесій із залученням піклувальної ради закладів освіти ОТГ. Зауважу, що Усть-Путильська ОТГ розташована в гірській місцевості, де не скрізь є Інтернет-покриття, у школярів не вистачає гаджетів аби бути присутніми на онлайн уроках або ж виконувати домашні завдання, самостійно опановувати нові теми. Усі ці фактори мають бути враховані при налагодженні процесу дистанційного навчання, аби зробити його комфортним для всіх учасників процесу. А залучення піклувальної ради до цього процесу демонструє гарний приклад співпраці у питаннях, які мають важливе значення для громади», – розповіла Олена Заворотченко.
Зазначимо, що піклувальну раду в громаді створено в межах проєкту ДІЄМО. Детальніше про консультаційно-дорадчі органи при закладах освіти й медицини можна прочитати на сайті Громадського Партнерства.
Проєкт ДІЄМО реалізується міжнародною організацією Глобал Комʼюнітіз (Global Communities) спільно з Громадським Партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» та CASE Україна. Проєкт спрямований на підвищення прозорості у галузях охорони здоров’я та освіти як двох ключових сфер, у яких громадяни особливо стурбовані поширенням корупції, шляхом використання у громадах інструментів нагляду за коштами та ефективністю надання послуг в освіті та медицині, посилення співпраці мешканців та влади, залучення громадян до прийняття рішень та зниження корупційних ризиків.