В Чернігові відбувся регіональний освітній форум «Безпека в школі через впровадження відновних практик»

До заходу долучились освітяни та представники шкільних адміністрацій Чернігівської області, які мали змогу ознайомитись з досвідом реалізації проектів і ініціатив в сфері забезпечення безпечного ...

Додано:
Viktor Tarasov

Forum.School_16.12.2020_1
В Чернігові відбувся регіональний освітній форум «Безпека в школі через впровадження відновних практик»

До заходу долучились освітяни та представники шкільних адміністрацій Чернігівської області, які мали змогу ознайомитись з досвідом реалізації проектів і ініціатив в сфері забезпечення безпечного шкільного та молодіжного середовища.

За словами керівниці програм Чернігівського громадського комітету захисту прав людини Катерини Данькової, Чернігівська область вже має позитивний досвід впровадження Шкільних служб порозуміння, як однієї з відновних практик навчально-виховного процесу, що застосовуються у профілактиці підліткової агресії та асоціальної поведінки серед молоді.

Подібні Шкільні служби порозуміння (ШСП) складаються з підготовлених учнів-медіаторів, які допомагають своїм одноліткам вирішувати конфліктні ситуації мирним шляхом.

З 2018 року, за ініціативою та експертною підтримкою Чернігівського громадського комітету захисту прав людини, 8 навчальних закладів міста Чернігова і 5 шкіл області вже практикують відновні практики.

Forum.School_16.12.2020_2

Одна із спікерок Форуму, заступниця директора з виховної роботи Наталія Колотило   поділилась досвідом функціонування створеної служби порозуміння та застосування відновних підходів у навчально-виховному процесі в Гімназії № 31 гуманітарно-естетичного профілю (м. Чернігів).

«Особисто я часто застосовую отримані знання та навички з медіації та техніку «коло» у своїй роботі як класного керівника. Застосовуючи принцип «рівний-рівному», діти починають відкриватись, що сприяє в побудові довірчих відносин. Крім значного впливу застосування відновних практик на забезпечення безпечного середовища у школі, я хочу відмітити особистий розвиток комунікативних навичок у наших учнів-медіаторів. Отримані знання допомогають їм у навчанні, комунікації зі своїми ровесниками та безпечечно у майбутньому виборі професії», – розповіла пані Наталія.

Forum.School_16.12.2020_3

У свою чергу, заступниця директора з виховної роботи Ріпкинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Марина Хоботня, розповіла про досвід участі їхньої школи у впровадженні моделі «Мирна школа», яка має статус освітнього експерименту всеукраїнського рівня та ініційована Міністерством освіти і науки України.

«Завдяки участі у даному проєкті, крім створення Шкільної служби порозуміння, наші вчителі пройшли навчання по застосуванню відновних практик у навчально-виховному процесі. Ми отримали практичні інструменти задля включення всіх учасників освітнього процесу у розбудову системи конструктивної комунікації та взаємодії,  системи ефективного вирішення конфліктів, попередження проявів булінгу, агресії та насильницької поведінки у навчальному закладі», – наголосила Марина Хоботня.

На завершення заходу Катерина Данькова наголосила на подальшому сприянні зацікавленим школам Чернігівської області у впровадженні відновних практик та безпосереднього створення Шкільних служб порозуміння у їх навчальних закладах.

 

Проект «Протидія насильству на ґрунті ненависті та мові ворожнечі в шкільному та молодіжному середовищі у Чернігівській області» реалізується за підтримки міжнародної правозахисної організації Freedom House в Україні


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Конкурси малюнків, квести й уроки фінансової грамотності: як залучати молодь до бюджетного процесу

Посилюємо голос ЛГБТ під час війни: реєстровані партнерства як запит спільнот на рівність перед законом

Фортеця Тягинь – форпост європейської історії українського півдня

Участь жінок у місцевому економічному розвитку, заснованому на спадщині. В Івано-Франківську відбулась майстерня-практикум Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Молодь з 30 громад напрацювала стратегії розвитку молодіжних рад під час літнього табору в Карпатах

Дуже просторова добірка вакансій в громадському секторі