Запартнеритися для спільного проєкту: дієві поради
Втілити щось нове, важливе і навіть неймовірне, досягти більших, видиміших результатів, помножити свій вплив, масштабувати діяльність і показати при цьому чудеса співпраці — все це можливо у ...
Додано:
Громадський Простір
Втілити щось нове, важливе і навіть неймовірне, досягти більших, видиміших результатів, помножити свій вплив, масштабувати діяльність і показати при цьому чудеса співпраці — все це можливо у партнерствах. Коли спільно, ефективно, у дружній атмосфері, крок за кроком змінюємо світ…
Мабуть, кожен з нас має свій досвід партнерства, сподіваємося, більше позитивного, коли все вдається, взаємопідсилюється, є чітка комунікація та розуміння зон відповідальності. Та бувають і інші ситуації, коли партнерства не стається. І, на жаль, сьогодні в громадському секторі ми бачимо (а це виходить і на публічний рівень) такі кейси теж.
Ерік Детігер, керуючий директор FundsforNGOs, у статті 12 Tips to Build Great NGO Partnerships for Donor Funding Applications ділиться 12 принципами, завдяки яким можна збільшити шанс досягти мети проєкту, виступити в коаліції єдиним потужним голосом, робити добрі справи краще, більше, ефективніше — разом. Ми також присмачимо цю публікацію цікавими лінками на історії та поради для успішних партнерств, зокрема і з нашої громадської дійсності.
А ще нагадуємо, що на EUProstir є онлайн курс «Створення та розвиток коаліцій»
Хоча усе пізнається через власні історії, ми можемо для себе брати досвід практиків, корисні поради ніколи не будуть зайвими.
Вплив можна помножити
Коли кожен партнер привносить власну експертизу та ресурси до спільного проєкту, вплив можна помножити. Загальна сума партнерства вартує більше, ніж те, чого кожна громадська організація може досягти самостійно.
Донори знають про цей факт і тому часто заохочують до цього або й вимагають партнерства між організаціями саме з цієї причини.
Спільні заявки від групи НУО, яку можуть називати консорціумом, стають все більш поширеними. У консорціумі одна НУО, як правило, бере на себе лідерську роль (можна назвати НУО-заявник), а інші виступають як партнери.
Переходимо до 12 принципів, якими керуються для побудови атмосфери довіри та партнерства.
Що врахувати до початку проєкту…
Почність завчасно
Так, можна шукати оголошення про конкурс (схвильовано гортаючи розділ “Конкурси” на Громадському Просторі), а потім лише думати з ким запартнеритися, але досвід показує, що краще планувати спільні програми з партнерами і фандрейзинг відповідно.
Спільна робота з партнерами повинна бути пріоритетом організації для максимізації впливу, навіть якщо це не призведе до фінансування в короткостроковій перспективі.
Зосереджуючись на успіху програми, а не на тому, хто найбільше виграє від партнерства, ви маєте дбати про те, щоб роль кожного партнера доповнювала інших — характерно, що всі партнери від цього тільки виграють. Успіх програми, у свою чергу, спричинить додатковий інтерес донорів, а іноді й більше фінансування.
Успіх притягує успіх.
Оберіть лідера
Одному партнеру часто доводиться виконувати головну роль, тож партнери повинні якомога раніше вирішити, яка ж організація буде виконувати цю роль.
Оскільки головний партнер буде мати основний контроль над бюджетом, він повинен діяти добросовісно і заслужити довіру всіх інших. Навіть якщо всі партнери рівні, менеджмент проєктів, як правило, найкраще працює з чітким керівництвом.
Домовтеся про діяльність та бюджет
Розробіть алгоритм дій, процедури та зони відповідальності. Після узгодження всіх активностей, бюджет повинен бути також обговорений й узгоджений. І обов`язково зафіксуйте цю домовленість.
Партнери мають домовлятися про бюджет в атмосфері довіри та чесності. Коли укладаються домовленості, а потім угоди — їх слід дотримуватись.
Розробіть систему вирішення непорозумінь
Працюючи в партнерстві, неминуче виникатимуть певні конфліктні ситуації. Таке життя і людський фактор… Переконайтеся, що існує процес налагодження комунікації та знаходження взаємоприйнятних рішень. Так, це особливе мистецтво…
Перш ніж подати заявку на фінансування, обов’язково майте цей механізм. Деякі поширені методи вирішення спорів включають використання зовнішнього посередника, медіатора, голосування серед партнерів або надання остаточного слова головному партнеру. Поміркуйте, що є найкращим для вас.
Майте момерандум
Хоча донорські грантові угоди окреслюють обов’язки партнерів, часто деталі щодо партнерства між громадськими організаціями, учасниками проєкту, залишаються поза увагою. У Меморандумі про взаєморозуміння має бути взаєморозуміння. Чітко зазначено, хто з партнерів буде виконувати ту чи іншу роботу і скільки у нього буде на це бюджету.
Хороший Меморандум, підписаний усіма партнерами, окреслює основні домовленості між ними, що дозволить уникнути плутанини та конфліктів.
Стартували проєкт і…
Комунікуйте з партнерами
Організовуйте зустрічі, а тепер і в онлайн форматі, для обговорення питань та прогресу проєкту, уточнюйте/сь. Ви маєте бути “на одній стороні”. Чому б не запланувати щотижневий короткий дзвінок? Аби усі були поінформовані та володіли оперативними даними.
Це допоможе вирішити проблеми до того, як вони виростуть у щось велике, а також зміцнить зв’язок між партнерами.
Будьте готові вносити зміни
Під час реалізації програми часто доводиться вносити зміни до проєктної діяльності. Іноді і до бюджету. Не бійтеся обговорювати ці зміни, виділяти додатковий бюджет партнеру на необхідні активності, якщо постала така потреба.
Більшість донорів дозволять невеличкі зміни без попереднього схвалення, хоча великі зміни часто потребують погодження.
Звітуйте спільно
Усі партнери повинні брати участь у звітуванні.
Це дозволяє скласти вичерпний звіт, який продемонструє внесок кожної громадської організації, задіяної в проєкті. Донори люблять бачити вплив ефективних партнерських відносин. До того ж, звітуючи про спільний успіх, ви можете підвищити репутацію всіх партнерів.
Взаємодійте з донорами
Якщо донор хоче зустрітися для спілкування, запрошує на презентацію підтриманих проєктів, переконайтеся, що залучені всі партнери. Це поглибить стосунки між партнерами та дасть розуміння, що ви команда. І цілком можливо це стане базою для продовження проєкту і подальшого фінансування.
Гідне завершення
Подякуйте
Після завершення програми головний партнер повинен подякувати донору від імені всіх партнерів. Подумайте про формат як це зробити краще, відсвяткувавши успіх та зміцнивши зв’язок між партнерами.
На заході часто роблять зустрічі з представниками донорської структури. Це дозволяє партнерам запропонувати подальший розвиток.
Не припиняйте співпрацю
Кінець донорського фінансування — не означає завершення партнерства. Буде багато інших можливостей для спільної роботи. Ви пройшли разом великий шлях, на якому долали виклики і втілювали в життя чудові справи. Тож що заважає вам підтримувати стосунки між партнерами та створювати основу для майбутнього успіху? Все попереду!
А що працює для Вас? Чим керуєтеся ви, коли обираєте партнерів до співпраці?