Відбувся круглий стіл “Влада – громада. Дієві інструменти та механізми взаємодії”
Проєктом «Найкращі практики місцевого самоврядування», що впроваджується місцевими Коаліціями за підтримки експертів Коаліції Реанімаційний Пакет Реформ, підготовлено проєкт Дорожньої карти реформ за ...
Додано:
frgn
Проєктом «Найкращі практики місцевого самоврядування», що впроваджується місцевими Коаліціями за підтримки експертів Коаліції Реанімаційний Пакет Реформ, підготовлено проєкт Дорожньої карти реформ за напрямом «Розвиток місцевої демократії».
В онлайн-засіданні круглого столу, що відбувся 14 травня 2021, взяли участь представники громадських інституцій, члени громадських та експертно-громадських рад: Ващиленко Артем, експерт коаліції Миколаївської регіональної платформи реформ, Голова Експертно-громадської ради виконавчого комітету миколаївської міської ради (2017-2021 рр.), голова Української Асоціації Центрів Підтримки Бізнесу; Вєтров Валерій експерт коаліції Миколаївської регіональної платформи реформ, представник Громадської ради при Державній регуляторній службі України, голова ГО «Спілка Підприємців Миколаївщини; Золотухін Михайло, експерт коаліції Миколаївської регіональної платформи реформ, голова ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва»; Золотухіна Тетяна, експертка коаліції Миколаївської регіональної платформи реформ, експертка з фінансів ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва», провідна експертка Коаліції Громадська префектура; Кашуба Анна, експертка коаліції Миколаївської регіональної платформи реформ, голова ГО «Фонд ініціативного розвитку», Громадський Префект.
Під час онлайн-засідання проведено презентацію Дорожньої карти реформ, направлених на посилення спроможності членів місцевих громад до якісної взаємодії «влада – громада» при вирішенні питань місцевого значення з врахуванням інтересів широкої громадськості та реалізації громадянських прав на громадську участь.
Валерій Вєтров зазначив, що: «життя залежить від ефективного управління та регулювання. Основні проблеми, з якими ми зустрічаємося, – це неефективність управління та регулювання різних галузей; прийняття рішень, які не враховують баланс інтересів різних груп населення; формальне виконання законодавства, прийнятого на центральному рівні, перш за все, яке направлене на проведення реформ; це зловживання та корупція при виконанні владних повноважень. Всі ці фактори повторюються не залежно від того, як змінюються і що обіцяють політики на центральному рівні. Якщо ми говоримо про інструменти місцевої демократії, то перш за все ми повинні говорити про статтю 38 Конституції України, яка гарантує право громадянам брати участь в управлінні державними справами. Та інші нормативно-правові акти, які надають можливість громадянам брати участь в процесі прийняття рішень. Проте є фактори, які знижують ефективність цих інструментів, а саме: небажання представників органів влади комунікувати із представниками громадянських інститутів; відсутність знань та навиків у представників громадських інститутів в системній роботі по прийняттю рішень. Важливо знайти баланс в прийнятті рішень».
Артем Ващиленко зазначив, що розуміння про якість і можливості участі громадян у процесі прийняття рішень ОМС залежать не лише від громадської активності, але і від того, які інструменти є в їх розпорядженні.
Михайло Золотухін акцентував на тому, що механізми місцевої демократії можуть захистити інтереси та права громадян і без налагодження якісної взаємодії «влада – громада» складно долати виклики неефективних витрат коштів платників податків на заходи, доцільність, перспективність яких є загрозою успішності реформ місцевого самоврядуванні і децентралізації. Також зазначив, що досвід учасників коаліцій МРПР, #ГромадськаПрефектура є доказом того, що передбачені законодавством форми місцевої демократії можуть залучити жителів у взаємодію з органами МС для вирішення згаданих питань місцевого і обласного значення.
Тетяна Золотухіна підготувала й озвучила ґрунтовну доповідь, щодо питань розвитку місцевої демократії, де окреслила основні цілі та очікувані результати, а саме:
- Впровадження та інституалізація дієвих механізмів взаємодії влади та громадськості.
Результат: В систему управління громади інтегровано учасницькі підходи, що забезпечує громадську участь у процесі прийняття рішень органами місцевого самоврядування, посилено взаємодію громадськості з органами місцевого самоврядування, зменшено віддаленість громадськості від політичних та суспільних процесів
- Посилення громадянських компетенцій та здатності громадськості брати участь у суспільному житті та використовувати можливості впливу на процеси прийняття рішень на місцевому рівні.
Результат: підвищено громадянську свідомість, проінформовано про дієві механізми взаємодії влади та громадянського суспільства, посилено громадські компетенції щодо участі у процесі прийняття рішень на місцевому рівні.
- Впровадження е-врядування та е-демократії на місцевому рівні
Результат: впровадження е-врядування на місцевому рівні, забезпечення доступності, відкритості, прозорості та посилення інтегрованості громадськості в процес прийняття рішень на місцевому рівні.
Також було акцентовано увагу на тому, що в м. Миколаєві доведено дієвість синергії громадських слухань, громадського дорадчого органу – Експертно-громадської ради виконавчого комітету Миколаївської міської ради. Місцевими посадовцями і депутатами виконані рекомендації громадського аудиту згідно Резолюції громадських слухань від 26.0.2019 р; Рішення ЕГР від 31 січня 2019 р. (Докладніше у передачі «Добрий вечер« з експерткою Фонду Тетяною Золотухіной на ТК «НИС-ТВ»)
Анна Кошуба зазначила, що тематикою досліджень в проєкту Громадські Префектури є аналіз доцільності затвердження асигнування та шляхи формування управлінських рішень щодо підвищення ефективності використання бюджетних коштів при реалізації місцевої політики енергозбереження міста Миколаїв в період 2017-2019 рр. Основона місія: підвищення ефективності використання бюджетних коштів в місті Миколаїв. Результати є і всі охочі можуть з ними ознайомитись.
Михайло Золотухін додав, що повнота використання механізмів участі дозволяє забезпечити якість прийняття управлінських рішень, ефективну участь у вирішенні проблем місцевого значення.
Підсумовуючи результати засідання круглого столу, Артем Ващиленко зазначив, що якщо належним чином використовувати інструменти місцевої демократії, бути підготовленим фахово, як громадянин/ка, та слідкувати за тим, що відбувається в громаді, як працюють посадовці, то збільшиться рівень залучення громадян до всіх процесів життєдіяльності Миколаєва.