Фото для успішного фандрейзингу: що не забути врахувати

Вибір найкращих фотографій для ваших фандрейзингових задач допоможе зрозуміти, оцінити, запам’ятати та cконектитися з вашою роботою — стверджує Акація Бетанкур у статті 16 Practical Photography Tips ...

NEW_slider_ГП(97)

Громадський Простір

Вибір найкращих фотографій для ваших фандрейзингових задач допоможе зрозуміти, оцінити, запам’ятати та cконектитися з вашою роботою — стверджує Акація Бетанкур у статті 16 Practical Photography Tips For Ethical Fundraising на сайті міжнародної організації GlobalGiving.

Досвід цієї масштабної організації, безумовно, згодиться й українським НУО та ініціативам, які запускають фандрейзингові кампанії, тому ділимося ним у нашій у Базі Знань

GlobalGiving — це некомерційна організація, яка підтримує інші некомерційні організації, пов’язуючи їх з донорами та компаніями. Кілька ключових цифр, які скажуть про організацію та її успішний фандрейзинговий досвід — з 2002 року допомогли зібрати більше ніж 575 млн. дол.; зібрали пожертви від 1 288 972 людей, які надали підтримку; налічують 29 693 проєктів; охопили більше 175 країн…

Вражає, чи не так? Тож у GlobalGiving поганого не порадять! Тож що це за 16 кроків у виборі світлин для благодійних цілей?

 Що чіпляє вас на світлинах?

Подумайте про останні фото, які ви бачили в новинах, у соціальних мережах, на білбордах та журналах. Що фокусувалось? Що привернуло вашу увагу? Які з них запам’ятались і чому? Щодня світлини, які ми бачимо, допомагають нам сконектитися, змушують замислитися, ідентифікувати наші культури та формувати наше сприйняття.

Інтернет-користувачі, як правило, проводять на сторінці менше кількох секунд, перш ніж вирішити залишитися чи піти. Якщо перше, що бачать благодійники на сторінці вашої краудфандингової кампанії — це не промовисте фото, швидше за все, вони негайно залишать сайт. Однак, якщо їм на очі потрапляє захоплива світлина, вони залишаться і дізнаються більше про вашу місію.

Дослідження показали, що ми можемо обробляти зображення швидше від тексту, а зображення в поєднанні з текстом генерують на 94% більше переглядів, ніж сам текст. І також люди запам’ятають 65% інформації, яку вони можуть поєднати з зображенням, проти 10% інформації, яку вони читають.

Фотографії, які ви використовуєте для презентації роботи вашої організації, допомагають задати тон вашій краудфандинговій кампанії, і їх слід обирати обережно. Знайдіть час, аби вдумливо та усвідомлено обрати кожну фотографію, яку ви завантажите. Найбільш успішні НУО вибирають фотографії стратегічно для посилення та промоції їхніх проєктів.

pexels-picjumbocom-225227

Дотримання цих простих порад щодо віжуалу допоможе залучити донорів та зробити ваші фандрейзингові зусилля більш динамічними та ефективними:

1. Фотографії, що розповідають вашу історію 

Фотографія — це потужний інструмент, який може розповідати наші історії так, як не можуть слова. Перегляньте свій архів фотографій та виберіть ті, які найбільш повно та переконливо ілюструють історію вашого проєкту. Як можна відобразити історію вашої організації в зображенні? Як ви можете виразити місію своєї діяльності за допомогою світлини? Часто єдина різниця між фотографією, що запам’ятовується та фотографією, яку можна забути — це історія, яку вона розповідає.

Етичний сторітелінг — це рух фахівців із соціального впливу. Він забезпечує платформу для відстоювання етичних питань, пов’язаних зі сторітелінгом, а також надає ресурси та підтримку для відповіді на ці запитання. Важливо пам’ятати, що разом із великою силою сторітелінгу приходить і велика відповідальність. Існує тонка грань між розповіддю історії людини та використанням її історії, між посиленням чийогось голосу за допомогою сторітелінгу та отриманням зиску з цього. Більше про це — у матеріалі “Етичний сторітелінг: сильні історії — велика відповідальність“. 

2. Світлини відображають ваші цінності?

Подумайте про цінності вашої організації та обирайте фото, які їх підтримують та підкріплюють. До прикладу, у GlobalGiving такі цінності: “Завжди відкриті”, “Ніколи не застрягаємо”, “Віддані ефекту WOW” та “Слухай, дій, вчись. Повтори”. І вони відображені на кожній окремій фотографії, яку тут використовують. У GlobalGiving намагаються наочно зобразити цінності такими способами:

  • Показ різноманітності та інклюзії: широкий спектр етнічності, місцезнаходження, можливостей, економічних ситуацій, відтінків шкіри, віку, статі та обставин; 
  • Зрушення стереотипів та вибір зображень, які зміщують сприйняття;
  • Зображуючи людей сильними, стійкими та рівними;
  • Пріоритет поваги, гідності, приватності та безпеки;
  • Беручи приклад і невтомно вдосконалюючи вибір фото;
  • Навчаючись у спільноти та дозволяючи їй керувати рішеннями;
  • Постійно запитуючи свою команду: “як ця фотографія допомагає нам виконати нашу місію?”

Тож вашій команді не завадить замислитися про ваші цінності та знайти власні способи передати їх за допомогою своїх фотографій.

3. Фото, які висвітлюють сильні сторони людей

Найкращий спосіб висловити повагу до людей на своїх фото — це показати їх у найкращому вигляді. Навіть якщо вони перебувають у складній ситуації (наприклад, у таборі біженців чи лікарні), їх все одно можна зобразити таким чином, щоб показати їхню силу, стійкість, особистість, характер та людяність. Фотографії людей (з кращого боку) привернуть більше уваги та покращать зв’язок із вашими донорами. Перш ніж публікувати фотографію, завжди запитуйте себе: “Чи хотів (ла) би я, щоб мене показали таким чином?” Якби ви або хтось, кого ви любите, були у фокусі цієї фотографії, чи комфортно вам було б її опублікувати?

А тут — дізнайтеся, як зробити файне відео: “Добре відео в домашніх умовах? Можливо!” та “Створюємо файне відео: добірка безкоштовних стоків для громадських організацій“, а також “Як самостійно зняти відео: кілька професійних секретів“.

 

4. Чи створюють фото емоційний конекшн?

Фандрейзинг на громадські активності сам по собі сприяє зміцненню людських зв’язків. Нехай пристрасть до вашої справи проявляється через ваші фотографії! Якщо ваші світлини транслюють ваше захоплення проєктом, то велика ймовірність, що таке ж відчуття охопить і потенційних благодійників.

pexels-matt-hardy-2179205

Подумайте, що ви відчуваєте, коли бачите фотографію, яка справді сягає вашого серця?

Швидше за все, це змушує посміхатися, сміятися, плакати або відчувати полегшення. А тепер згадайте про моменти, коли ви почувались так у своїй команді. Це дуже людські емоції, які ми досвідчуємо, коли відчуваємо зв’язок, емпатію та вразливість. Як ви можете зафіксувати це відчуття на фотографії, щоб поділитися ним зі своєю спільнотою?

Фотографії, що створюють найглибше відчуття конекшину, часто включають виразні обличчя, людину, яка контактує очима з камерою, людей, які допомагають одне одному, щирі, автентичні жести або дії та моменти спільності.

5. Показуємо контекст

Хороша, переконлива фотографія не потребує пояснення. Коли вона сильна, аудиторія зрозуміє і оцінить її без підпису. Фото, які показують, що відбувається на бекграунді, в яких активностях задіяні люди на них або де вони були зроблені, матимуть більший вплив на ваших донорів, ніж просто фотографії облич на блідому фоні.

Ваші фотографії — це вікно у вашу роботу, і люди хочуть побачити роботу, яку ви робите. Дайте їм змогу зазирнути у ваш світ за допомогою фотографій, на яких зафіксовані люди, яким ви допомагаєте і в ситуаціях, коли ви їм допомагаєте.

6. Найкраща фотографія — на найвиднішому місці 

На більшості веб-сайтів для краудфандингу, включаючи GlobalGiving, зазвичай потрібно вибрати головну фотографію. Цей віжуал є не лише головним елементом на вашій фандрейзинговій сторінці, він також може з’являтися в результатах пошуку, на сторінці сайту, у маркетингових листах та в соціальних мережах. Тому обов’язково — ваше топ фото має бути найсильнішим та найточнішим.

Якби у вас була лише одна фотографія, щоб показати своїм донорам, котру б ви обрали?

pexels-dominika-roseclay-895228

 

7. Фотосерія про різні аспекти проєкту

Як правило, краудфандингові кампанії, принаймні з п’ятьма фотографіями, збирають значно більше, ніж ті, що мають лише одну. Вибір лише однієї фотографії для супроводу вашої кампанії не надасть донорам достатньої інформації та стимулу для пожертв, а ваш проєкт може здатися менш надійним.

Фотографи світового рівня знімають багато-багато фотографій, перш ніж вони отримають ідеальний кадр. Обов’язково зробіть декілька різних знімків, щоб ви могли зробити вибір пізніше. Про це читайте тут: “8 порад про те, як фотографувати громадські активності“.

Демонстрація різноманітних фотографій дасть донорам більш повне уявлення про те, чим є ваш проєкт і що він має на меті втілити. Наприклад, якщо ваш проєкт про освіту для дітей, опублікуйте фотографії, на яких видно, як діти посміхаються, читають, виконують групові активності, пишуть на дошці, спілкуються з вчителями або виконують домашні завдання.

Однак більше не завжди краще. Втримайтеся від бажання додавати зображення-заповнювачі, щоб зробити сторінку проєкту більш повною. Забагато фотографій можуть перенаситити та розрідити вашу історію. Завантажуйте лише фотографії, які дійсно додають важливу інформацію та контекст.

Переглядайте свою фотогалерею та видаляйте низькоякісні фотографії, які вже не актуальні, так, щоб відображалися лише найкращі світлини. 

8. Показуйте свій прогрес через фото

Оскільки ваша краудфандингова кампанія набирає сили, додавання фотографій, які демонструють ваш прогрес, є чудовим способом залучення донорів. Нові фотографії зроблять вашу сторінку привабливою та свіжою, а також дадуть донорам уявлення про те, чого ви досягли завдяки їхньому внеску.

pexels-israelzin-oliveira-3773478

Випрацюйте звичку фотографувати на своїх івентах та інших локаціях, і зробіть хорошу фотографію невід’ємною частиною вашої комунікаційної стратегії. Таким чином, у вас завжди будуть нові фотографії, щоб поділитися своїми останніми досягненнями та віхами.

9. Якість фотографій має значення

Розмиті, нефокусовані або зернисті фотографії можуть завдати шкоди вашим фандрейзинговим потугам та зробити вашу організацію менш компетентною. Фотографії, які є чіткими, сфокусованими, мають яскравий колір і високу роздільну здатність, найбільше сподобаються та зміцнять довіру до вас.

Просто великі фото краще демонструють деталі і допоможуть вашому проєкту виглядати більш професійно. Добре, щоб фотографії мали розмір щонайменше 1000 пікселів або 1 МБ.

Вам не потрібно наймати фотографа, щоб отримати красиві фотографії високої якості. Насправді, базова цифрова камера або смартфон можуть робити фантастичні знимки. Переконайтеся, що для вашої камери встановлені найвищі налаштування якості та роздільної здатності, щоб забезпечити можливість використання зроблених вами світлин на фандрейзинговій сторінці.

10. Фото з яскравими кольорами та хорошим освітленням

Похмурі, темні або ненадихаючі фотографії можуть змусити повністю ігнорувати ваш проєкт. Приверніть увагу фотографіями, які мають багато кольорів і добре освітлені, щоб забезпечити чітке бачення предмета. 

Ключові поради щодо кольору та освітлення:

  • Фотографуйте при природному освітленні, коли це можливо. Найкращий час доби для фотографування — це ранній ранок та ранній вечір, коли є м’яке сонячне світло. 
  • Якщо ви робите фотографії на вулиці при дуже яскравому, жорсткому денному сонячному світлі, подумайте про те, щоб перемістити об’єкти в повну тінь. Переконайтесь, що ті, кого ви фотографуєте, не дивляться на яскраве сонце, що викликає примруження або почуття незручності.  
  • Використовуйте спалах лише, коли це необхідно. Фотографії, зроблені без спалаху, виглядають більш природно.
  • Освітлення та кольори задають настрій зображенню. Темна фотографія може означати зловісний, серйозний або сумний тон, тоді як яскрава фотографія може зобразити щастя, радість, захоплення або позитив.
  • Пам’ятайте, що освітлення впливає на тон шкіри вашого суб’єкта. Якщо ви перебуваєте в кімнаті з флуоресцентним або дуже слабким освітленням, ваша фотографія може виглядати занадто зеленою, жовтою або синьою, що може зробити тон шкіри вашого суб’єкта неприродним. Налаштуйте це, додавши до вашої фотографії трохи червоного або рожевого. 
  • Освітлення можна використовувати творчо, щоб посилити фото та сказати глядачеві найважливіше. 
  • У GlobalGiving не рекомендують застосовувати чорно-білі фотографії на фандрейзингових сторінках. Повноколірні фотографії, як правило, більш ефективно привертають увагу жертводавців.
  • Використовуйте безкоштовне онлайн програмне забезпечення, таке як Pixlr, CanvaDesign Wizard або Fotor, щоб налаштувати яскравість та колір.  

11. Хороша композиція та обрізка покращать фото

Використання простих технік фотографування, щоб скомпонувати своє зображення візуально приємно, може мати величезне значення. Композиція — це процес встановлення почуття впорядкованості елементів у зображенні. Дотримуйтесь цих основних порад для кращої композиції фото:

  • Основний предмет зображення (людина, група людей, тварина чи об’єкт, що є “зіркою” фотографії), як правило, має бути найбільшим на фотографії. Фотографію можна обрізати таким чином, щоб максимізувати фокус на об’єкті. 
  • Використовуйте “Правило третин“, щоб створити кращу композицію. Уявіть собі схему хрестиків-нуликів на фотографії або подумки намалюйте дві вертикальні та дві горизонтальні лінії, щоб розділити свою фотографію на сітку з дев’яти коробок. Потім обріжте свою фотографію так, щоб об’єкт зйомки потрапив на одну з цих ліній або перетин двох ліній. Це допоможе показати об’єкт на передньому плані фотографії, водночас даючи простір для показу фонового контексту.  
  • Уникайте дуже захащених чи відволікаючих фонів. Якщо в просторі позаду вашого об’єкта занадто багато метушні або дій, що відбувається за ним, це відверне увагу глядача. Виріжте зайві бекграунди, щоб об’єкт фотографії залишався у фокусі.
  • Використовуйте безкоштовні онлайн-інструменти, такі як FotoramioImage Resize чи BeFunky, щоб швидко та легко обрізати або поредагувати фотографії. 

pexels-picjumbocom-196655 

12. Уникайте фільтрів та надмірного редагування

Надмірно відредагована фотографія може применшити історію та перекрутити контекст. Ваші фотографії повинні мати на меті показати, яким насправді є ваш проєкт, люди хочуть бачити реальних людей у реальних ситуаціях.

Якщо ваші фотографії занадто відредаговані, вони будуть здаватися менш професійними, менш чіпляючими та менш реальними. Невелике редагування для покращення кольору або додання контрасту — це ОК. Однак краще утриматись від додавання фільтрів або зміни зображення, щоб воно не виглядало кардинально інакше, ніж оригінальне фото.

13. Не використовуйте фото з логотипами або графікою

У GlobalGiving рекомендують не використовувати фотографії з логотипами, текстом, графікою, ефектами чи іншими елементами, розміщеними поверх зображення. Ці речі можуть відволікати вашу аудиторію і забиратимуть увагу від предмета фотографії. За потреби можна додавати невеликі водяні знаки логотипу чи інформацію про авторські права у кут чи край зображення, якщо це необхідно.

Читайте також: “В яблучко! Як влучно розповісти історію про свою організацію“.

14. Чуття міри щодо стокових фото

Для найкращого ефекту використовуйте лише фотографії, зроблені з вашого фактичного проєкту. Донори реагуватимуть на справжні, реальні, автентичні зображення позитивніше, ніж на стокові фотографії.

pexels-jeshootscom-442573

Однак, якщо вам потрібно використати кілька стокових фотографій, щоб захистити конфіденційність людей, яким ви допомагаєте (наприклад, жертви домашнього насильства), переконайтеся, що у вас є належні права на використання, які можна знайти на сайті, з якого ви їх придбали чи взяли. Купуючи стокову фотографію, уникайте фальшивих, сценічних, нереальних або надмірно відредагованих зображень.

15. Якщо є сумнів щодо фото, використайте інше

Якщо є якісь сумніви щодо того, чи доречна фотографія, або про авторське право, тоді не використовуйте її у своєму маркетингу та фандрейзингу. Вибирайте фотографії з найкращою оцінкою. У GlobalGiving настійливо не рекомендують фотографії, на яких зображено біль, тугу, дискомфорт, гнів, сум або страх. Не слід завантажувати фотографії, які є навмисно розмитими або на яких закривають обличчя для захисту конфіденційності особи.

16. Узгоджуйте та дійте відповідально 

Перш ніж публікувати світлини, розміщувати їх у соціальних мережах, завантажувати на свою фандрейзингову сторінку, ділитися ними з медіа чи включати їх до своїх друкованих матеріалів, важливо мати відповідний дозвіл на використання та розповсюдження фотографії.  Узгодьте з автором фото згадку його імені, або вкажіть раніше відоме авторство.

Роблячи свідомий та відповідальний вибір фотографій, ми разом можемо створити правильніше та здоровіше сприйняття громадськістю роботи сектору: таке, яке конектить людей у спільнотах по всьому світу та поглиблює наше взаєморозуміння.


Останні публікації цього розділу:

Бути в тренді: як НУО створювати Reels для Instagram та Facebook

10 порад для ГО, які хочуть розробити civic tech-рішення

Реєстрація змін в громадських та благодійних організаціях: усе не так складно

11 ефективних порад для НУО в Instagram

Посилюємо видимість: ефективні стратегії для НУО у Facebook

Усе, що потрібно знати про бронювання працівників НУО