Ніжинські освітяни долучаються до ініціативи Мирної школи в громаді

18 червня відбувся тренінг «Впровадження відновних практик в освітньому середовищі громади. Практична складова» для соціальних педагогів, практичних психологів та педагогічних працівників місцевих ...

Додано:
Viktor Tarasov

Nizhyn-Training-Pedagogues_18.06.2021_1
Ніжинські освітяни долучаються до ініціативи Мирної школи в громаді

18 червня відбувся тренінг «Впровадження відновних практик в освітньому середовищі громади. Практична складова» для соціальних педагогів, практичних психологів та педагогічних працівників місцевих шкіл Ніжинського району Чернігівщини.

Важливим елементом формування безпечного освітнього простору на місцевому рівні є розвиток шкільної медіації та впровадження інноваційних відновних практик у навчальний процес.

Відновні програми (медіація однолітків, посередництво у конфліктах, коло прийняття рішень, зустрічі сімейних груп, розвиток навичок вирішення конфліктів) суттєво покращують соціально-психологічний клімат у школі, який зокрема став нестабільним під час перебування дітей та вчителів на дистанційному навчанні, спричиненому спалахом епідемії COVID-19 та карантинними обмеженнями.

Саме ознайомлення з передовим досвідом та практиками миробудування та ненасильницької комунікації в освітньому просторі, профілактики підліткової агресії та асоціальної поведінки серед молоді стало метою тренінгу для освітян Ніжинщини.

Захід організовано Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини у співпраці з Навчально-методичним центром психологічної служби у системі освіти Чернігівської області.

Nizhyn-Training-Pedagogues_18.06.2021_2  Nizhyn-Training-Pedagogues_18.06.2021_3  Nizhyn-Training-Pedagogues_18.06.2021_4
На початку заходу учасники ознайомилися з поняттям та цінностями відновних практик. За словами експертки та шкілької медіаторки Катерини Данькової, відновні практики – це відповідні процедури та процеси, що мають на меті вирішення спірних та проблемних питань шляхом співробітницького підходу та базуються на принципах відновного підходу: включення та врахування інтересів усіх зацікавлених сторін, добровільності та самовизначення учасників, розуміння, поваги і відповідальності.

Окремо, було сформовано розуміння комунікативної навички «Я-повідомлення», яке допомагає висловлювати власні інтереси без звинувачень, критики та осуду до розмовника.

Крім того, учасники мали змогу попрактикувати таку відновну практику як «Коло», що сприяє залученню до вирішення проблеми усіх зацікавлених осіб та забезпечує їх активну участь у обговорення ситуації та прийнятті рішень.

«Головною особливістю Кола є те, що кожен з учасників має можливість висловити власну точку зору та бути почутим іншими членами Кола завдяки процедурі, що забезпечує рівність усіх учасників» – наголосила Катерина Данькова.

Захід організований Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини в рамках реалізації проекту «Посилюємо безпеку – розбудовуємо громаду» за підтримки Посольства США в Україні.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я