Як отримати пожертви на значущі дії: 9 простих тактик для НУО

Намагаєтесь налагодити процес збирання пожертв для своєї організації? Так, може здатися, що на початках будь-яку нову кампанію зі збору коштів важко зрушити з мертвої точки. Однак за допомогою ...

NEW_slider_ГП

Громадський Простір

Намагаєтесь налагодити процес збирання пожертв для своєї організації? Так, може здатися, що на початках будь-яку нову кампанію зі збору коштів важко зрушити з мертвої точки. Однак за допомогою декількох простих тактик ваша організація йтиме семимильними до отримання більше донейтів, ніж будь-коли.

Донейт  синонім до слова “пожертвування”.

Тож розглянемо 9 простих тактик отримання пожертв. Початок дійсно може лякати, але ж майте на увазі, що вивчення найкращого способу отримання пожертв вимагає часу. Правильно підібравши ідеї та інструменти, ви зможете безперешкодно почати залучати пожертви. 

 

Донейт для НУО: на статутну діяльність та виконання цілей

Перш ніж піти далі… 

В Україні, згідно із статтею 729 Цивільного Кодексу, “пожертвою є дарування нерухомих та рухомих речей, зокрема грошей та цінних паперів, особам, встановленим частиною першою статті 720 цього Кодексу, для досягнення ними певної, наперед обумовленої мети”. 

roman-synkevych-C4pwAAXbYJo-unsplash

Пожертви для НУО можуть йти на виконання цілей та “на статутну діяльність” організації: 

Ось як про це зазначено у ЗУ Про громадські об’єднання: “Громадське об’єднання зі статусом юридичної особи для виконання своєї статутної мети (цілей) має право володіти, користуватися і розпоряджатися коштами та іншим майном, яке відповідно до закону передане такому громадському об’єднанню його членами (учасниками) або державою, набуте як членські внески, пожертвуване громадянами, підприємствами, установами та організаціями, набуте в результаті підприємницької діяльності такого об’єднання, підприємницької діяльності створених ним юридичних осіб (товариств, підприємств), а також майном, придбаним за рахунок власних коштів, тимчасово наданим у користування (крім розпорядження) чи на інших підставах, не заборонених законом”. 

Із цікавого про європейські тренди в благодійності 

  • Доволі великий відсоток у Європі (57%) жертвують на краудфандингові кампанії на користь НУО.
  • 30% європейських благодійників жертвують НУО, розташованим за межами країни їхнього проживання.
  • 17% створюють онлайн-кампанії для підтримки НУО. 

 

Як налагодити довготривалі стосунки з благодійниками 

kelly-sikkema-4le7k9XVYjE-unsplash

Для будь-якої успішної фандрейзингової стратегії: 

  1. Налаштуйте сторінку для донейтингу  

Це може здатися очевидним, але ваш перший крок до збору пожертв це створення цієї онлайн сторінки. 

Лише минулого року обсяг онлайн-пожертв зріс на 12,1%. Благодійники сьогодні все більше, ніж будь-коли раніше, шукають швидкі, прості та безпечні способи для донейтингу онлайн. 

Порада: Ви повинні максимально спростити свою сторінку для пожертв. Вирішіть, як ви можете зробити найнайпростішу форму, щоб не втомлювати ваших потенційних донорів, перш ніж вони задонейтять вам.  

Пам’ятайте, що в розумінні донора форма пожертви вашої організації відображає те, як працює ваша організація. Якщо сам процес пожертвування легкий та безпроблемний, ваші донори вважатимуть вашу організацію першокласною та гідною їх підтримки.

А ось тут приклад Громадського Простору: зелена кнопка “Підтримайте Простір!” веде на окрему сторінку для приймання пожертв від прихильників/читачів. Реалізовано з використанням віджету LiqPay для прийому благодійних внесків.

Згідно із даними глобального NGO Technology Report, 95% НУО в Європі мають вебсайт, але лише 56% приймають пожертви через вебсайт. Цікаво, що 26% мають онлайн-магазин, найвищий рівень у всьому світі.

 

  1. Зробіть можливими регулярні пожертви 

Коли у вас налаштовано форму для онлайн донейтингу, можливо, додати опцію: регулярні пожертви (де це можливо) 

Регулярні пожертви це автоматичні донейти, що приходять через певний проміжок часу. У середньому благодійник, який робить регулярні пожертви, щороку даватиме на 42% більше, ніж “одноразовий”. 

Можете позначити (за замовчуванням) бажані варіанти пожертв для вашої організації. Не бійтеся повідомляти своїм благодійникам про те, як саме їхні внески приноситимуть найбільшу користь!  

  1. Робіть сегментовані розсилки про ваші кампанії 

Якщо ваша організація вже розсилає відповідні електронні листи, то це чудовий початок. Однак якщо ви хочете просунутися далі зі збором коштів, подумайте про сегментування деяких своїх розсилок про ваші кампанії. 

Сегментування емейлів це розбиття списку розсилки на групи на основі певних критеріїв. Мета сегментування якнайкраще достукатися до своєї аудиторії за допомогою правильного повідомлення. 

photo-1607703703520-bb638e84caf2

Деякі загальні критерії НУО у сегментуванні емейлів включають: 

  • Вік. Залежно від того, до кого ви намагаєтесь достукатися за допомогою певної кампанії, можливо, вам доведеться створити дещо різні повідомлення. 
  • Історія благодійництва. Той, хто вже інвестував у вашу організацію через донейти має дещо інші очікування щодо наповнення листа, ніж той, хто ще не зробив пожертви. Крім того, донор зі стажем може відчути перевантаження від надто великої кількості розсилок із проханнями, тоді як потенційний донор може потребувати якнайповнішої інструкції, щоб надати вашій організації пожертву. 
  • Локація. Ви проводите подію у своєму регіоні, але маєте прихильників з різних куточків країни? Нехай усі прихильники знають про ваші плани, але спрямуйте свій меседж лише на найближчих, щоб вони отримали додаткову інформацію про майбутню подію. 

 

Таргетування за допомогою сегментованих розсилок про ваші кампанії означає, що ви можете залучити більше потенційних донорів, зосередивши свою енергію на групах, які цього найбільше потребують. 

Порада: Незалежно від того, з яким сегментом вашого списку ви налагоджуєте контакти, ваші листи більше відкриватимуть, якщо вони одразу ж демонструватимуть свою цінність. Оскільки ваш емейл буде конкурувати в середньому із сотнею листів на день, багато з яких можуть бути від інших НУО, важливо привернути увагу потенційних донорів правильними техніками.

 

  1. sms-благодійність 

Всі бачили кампанії зі збору пожертв з використанням текстового повідомлення, що проводяться великими організаціями. 

Нагадаємо, про кампанію Червоного Хреста з ліквідації наслідків землетрусів у Гаїті, яка за допомогою sms-повідомлень зібрала понад 43 мільйони доларів. Також всі пам’ятають про масштабну кампанію в Україні, коли за допомогою дзвінків на єдиний мобільний номер «565» на підтримку Української армії перерахували десятки мільйонів гривень. 

З липня 2018 року в Україні запрацював найшвидший та найпростіший в світі спосіб допомоги за допомогою мобільного. SMS можна надсилати необмежену кількість разів. Натомість після відправлення вам має прийти сповіщення про підтвердження платежу. Це дозволяє робити платежі безпечними. Поки в Україні sms-благодійність запрацювала не так широко для організацій. 

rodion-kutsaev-0VGG7cqTwCo-unsplash

 

Нагадаємо, що у 2016 році Верховна Рада України прийняла закон, що звільняє від оподаткування пожертви через смс. Як це працює — читайте тут.

Цікаве: Згідно зі звітом «Глобальні тренди в благодійності 2020», у Європі пожертвування через sms — зросло з 4% до 9%, пожертвування з кредитних/дебетових карток впало з 46% до 43%, і пожертвування через пошту зменшилося з 5% до 3%.

 

  1. Просіть пожертви на громадських подіях 

Готуєтесь до проведення якогось заходу? Пробіг на 5 кілометрів, аукціон, навчання у громаді? Все це чудові можливості, щоб попросити про підтримку. І ось чому. 

  • Ваша подія має реєстраційну форму та/або плату за участь. Якщо ваша подія вже вимагає від учасників заповнення форми або сплати внеску, то добре було б просити про донейт у реєстраційній формі. Люди частіше віддають, коли вони вже витягли свої гаманці або вже надають інформацію про себе. 
  • Ваша подія має велике значення для спільноти, якій ви служите. Якщо на вашому заході є благодійники, і вони чітко бачать цінність, яку створює ваша організація, вони ще більше будуть натхнені, щоб підтримати вас. 
  • На вашому заході люди відчувають особливі емоції, коли роблять пожертви. Якщо ви проводите розважальну подію з урахуванням фандрейзингу, знайдіть способи зробити процес донейтингу захоплюючим! Якщо це аукціон, то підбадьорюйте тих, хто роблять ставки. Це одночасно вітає їх за збільшення ставки, що може стати значною пожертвою для вашої НУО, та заохочує інших до участі у цьому задоволенні.

Якщо людина присутня на вашій події, швидше за все, вона зацікавлена у роботі вашої організації. Використовуйте цей імпульс, щоб отримати більше пожертв та налагодити довготривалі стосунки з новими благодійниками. 

На зображенні може бути: 1 особа та текст

Команда фонду «Таблеточки» розповідає про свій досвід фандрейзингу, зокрема про волонтерський. Коли благодійники, які регулярно підтримують фонд, прагнуть зробити більше, ніж благодійний внесок. Вони починають об’єднувати людей навколо проблеми та збирати кошти задля її вирішення, тобто займаються фандрейзингом на добровільних засадах — волонтерським фандрейзингом. Крім збору коштів волонтерський фандрейзинг має і просвітницьку місію — висвітлити конкретну проблему. Завдяки волонтерам-фандрейзерам фонду «Таблеточки» більше людей дізнається про дитячий рак.

 

  1. Просувайте свою ініціативу у Facebook

Facebook чудовий інструмент для збору коштів. Попри те, що не всі вбудовані фандрейзингові опції на Facebook доступні українським НУО, можливостями платформи можна також скористатися, і тут особливо важливо зрозуміти, як працює реклама на Facebook. 

Вже майже два роки віртуальні благодійні вечірки, квартирники, концерти, аукціони є чудовими засобами для ефективного фандрейзингу в часи пандемії. 

Цікаве: Згідно зі звітом «Глобальні тренди в благодійності 2020», 34% донорів у Європі кажуть, що соціальні медіа є найкращим комунікаційним інструментом, який надихає на благодійність. 44% зробили пожертви через фандрайзингові інструменти Facebook, порівняно з 16% у 2018 році. 12% внесли пожертви через фандрайзингові інструменти в Instagram. 

Ось кілька речей, які слід врахувати при просуванні своєї ініціативи у Facebook: 

  • Використовуйте органічні пости. Іноді поділитися інформацією про свою нову кампанію так само просто, як написати про неї. Термін “органічний” означає, що ви не витратили грошей на просування поста мова йде про публікацію на сторінці вашої організації, яка може набути популярності залежно від того, наскільки вона успішна серед ваших підписників. 
  • Використовуйте розкручені (розрекламовані) пости. За допомогою функції розкрутки у Facebook ви можете надати своєму контенту більше переглядів, просто заплативши за це гроші. Ця функція також дозволяє тергетувати певні групи подібно до того, як це робиться при сегментуванні емейлів на основі географічного розташування, відвідуваних вебсайтів або навіть за списком контактів. Це дасть вам змогу отримати користь із реклами та вашого бюджету на просування. 

 

  1. Продемонструйте вплив пожертв 

Люди охочіше роблять пожертви, якщо вважають, що їхній внесок дійсно робить зміну. Не бійтеся показати їм, що саме допоможе зробити їхня фінансова підтримка: придбати шкільні обіди, покрити вартість нового одягу для родини, яка втратила все внаслідок стихійного лиха, або заплатити за чисту питну воду. 

anna-kolosyuk-4R6pg0Iq5IU-unsplash

Коли ваша кампанія закінчиться, обов’язково покажіть-розкажіть про все, що ви досягли! Благодійники хочуть бачити свої гроші в дії, тому не забудьте поділитися фотографіями, графіками та будь-якими зібраними даними, щоб підтвердити те, як ви перетворили ці пожертви на значущі дії.

 

  1. Для формування довіри використовуйте соціальний доказ  

Що мається на увазі під “соціальним доказом”? Значення говорить саме за себе: йдеться про доказ/підтвердження того, що це роблять й інші. Потенційні донори дають частіше, якщо бачать благодійність інших людей, особливо якщо ці інші люди є їхніми друзями, родиною, колегами чи сусідами. 

Скористайтеся соціальним доказом, дозволивши людям зробити публікацію/поширення  в соцмережах про те, що вони задонейтили вашій НУО. Таке можна планувати через різні інструменти, аватарки тощо.  

Крім того, можна зробити спеціальну сторінку з іменами доброчинців, яка б автоматично оновлювалася. Таким чином ваші благодійники отримають визнання і їхнє ім’я стане видимим іншим а потенційні донори зможуть побачити, наскільки багато людей довіряють свої зароблені гроші саме вашій організації. 

 

  1. Стимулюйте благодійність 

Є люди, які добре реагують на чіткі стимули для благодійності. Якщо є чітка винагорода за пожертвування окрім того, що це допоможе вашій чудовій справі — то це ще одна причина, аби людина підтримала вас та щось за це миттєво отримала. 

kira-auf-der-heide-8mj-o2H5PKE-unsplash

Наприклад, можна запропонувати наступні стимули:

  • Мерч. Збираєте кошти на якомусь заході? Подаруйте футболки кожному, хто дасть трохи більше. Ви також можете зробити фірмові брелоки, філіжанки, маски тощо. Має бути щось цікаве, що одразу буде приводом для потенційного доброчинця зробити пожертву тобто, якась безкоштовна річ!
  • Діджитальні штуки. Для цього потрібно трохи більше креативу, але, маючи правильний спосіб мислення, ви можете запропонувати стимул, цінний для ваших благодійників. Чи є на вашому вебсайті місце для реклами? Ви можете запропонувати рекламний простір кожному, хто зробить більший донейт. Або ж розповісти про найвизначніших благодійників у своєму блозі, на сайті чи у соцмережах.

Які б стимули ви не придумали, обов’язково чітко поясніть свої умови, щоб потенційний доброчинець точно знав, чого очікувати.

Фандрейзер/ка має оволодіти комплексом навичок: комунікація, написання повідомлень, стратегування, поінформованість, і головне мати розуміння і світогляд діяння заради добротворення, на допомогу іншим.

 


 

За матеріалами: 

How to Get Donations: 11 Simple Tactics for Nonprofits

Nonprofit Fundraising Statistics [Updated for 2021] 

Глобальні тренди благодійності: чим примітна Європа 

Рада прийняла закон про смс-благодійність

 

 


Останні публікації цього розділу:

10 порад для ГО, які хочуть розробити civic tech-рішення

Реєстрація змін в громадських та благодійних організаціях: усе не так складно

11 ефективних порад для НУО в Instagram

Посилюємо видимість: ефективні стратегії для НУО у Facebook

Усе, що потрібно знати про бронювання працівників НУО

Як НУО спілкуватись із ШІ: цінні поради для ефективних запитів