З випадкових відвідувачів/ок — у прихильники/ці: як зробити сайт НУО привабливим?
Ми неодноразово чули: "З порталом Громадський Простір кавуємо зранку, починаючи свій день". Прагнете, аби ваш вебсайт також був цікавим і затребуваним?Як ключовий інструмент для перетворення ...
Додано:
Громадський Простір
Ми неодноразово чули: “З порталом Громадський Простір кавуємо зранку, починаючи свій день”. Прагнете, аби ваш вебсайт також був цікавим і затребуваним?
Як ключовий інструмент для перетворення випадкових відвідувачів на вперше-благодійників та навіть завше прихильників, ваш вебсайт має справити сильне перше враження та спонукати людей дізнатися більше. Але що відрізняє просто хороший сайт від справді потужного, і які кроки можете зробити до покращення? Якщо ви плануєте оновити або оптимізувати свій сайт, прогляньте і ці важливі маркери та поради:
Знайте свою аудиторію та відповідайте її потребам
Хорошим стартом у процесі створення вебсайту є знання своєї цільової аудиторії.
Усі відвідувачі повинні отримувати інформацію та й приємні враження, тож врахуйте невеликі фактори “вау”, які збільшують їхній час на різних сторінках.
Пам’ятайте, що не кожен відвідувач сайту переглядатиме всі сторінки на вашому сайті, тому потрібно максимально збільшити їхній час на кожній сторінці.
Створіть дорожню карту, щоб полегшити завдання відвідувачам під час навігації по вашому сайту. Зрозумійте, що роблять ваші відвідувачі та куди вони йдуть, у якому порядку. Потім ви можете використати цю інформацію для оптимізації.
Контент
Приказка “контент — це король” говорить нам про те, що успіх вашого сайту багато в чому залежить від якісного, унікального та актуального контенту. Після того, як ви ідентифікували своїх користувачів і зрозуміли, що для них важливо, це полегшує процес генерації відповідного та корисного контенту.
Наявність контент хабу дозволяє користувачам переглядати певний контент у центральному місці. Тут користувачі можуть дізнатися інформацію про вашу справу, проблеми, з якими працює організація та ресурси, які допомагають людям. Дослідження показали, що типові відвідувачі вебсайту переглядають заголовки, ключові моменти та зображення; зачитується лише чверть тексту.
Через це маємо бути певними, що контент є достатньо потужним, щоб залучати користувачів в процесі переходу від сторінки до сторінки.
Не впевнені, який саме контент додати на свої сторінки? Не бійтеся. Існує багато способів залучення користувачів…
Ось кілька чудових ідей:
Статті: Ваша організація може мати свою нішу: вирішувати соціальні проблеми, боротися з хворобами, робити експертизу або займатися певною тематикою. Скористайтеся цим і створюйте тематичні публікації. Використовуйте їх, щоб оновлювати публікації в соціальних мережах.
Фото: Чудові зображення дійсно окупаються. Їхнє розміщення на кожній сторінці полегшує перегляд для ваших користувачів. Яскраві зображення роблять ваші сторінки свіжими та цікавими. Додавайте зображення людей, покажіть вашу команду. Якщо ви організовуєте чимало івентів і починаєте накопичувати багато зображень, подумайте про систему, яка б забезпечила архів і організованість процесу.
Відео: Платформи, такі як YouTube, спростили вбудовування відео на ваші сторінки. Короткі відеоролики користуються більшою популярністю і приваблюють користувачів.
Блог: Блог, написаний членами команди, є чудовою відправною точкою, оскільки може охопити різноманітні речі, а пошукові системи люблять блоги.
Ньюзрум: Це чудовий центр для оновлень та допомоги журналістам. Ви можете включити посилання на релізи з інших сайтів або опубліковані матеріали про вашу організацію.
Контент, генерований користувачами: спонукайте своїх членів, волонтерів, бенефіціарів та всіх зацікавлених долучитися до контентового потоку. Це додасть приємного динамізму вашому сайту. Заохочуйте читачів надсилати коментарі, але стежте за всіма коментарями, оскільки ви можете виявити небажані ремарки.
Майте на увазі, що деякі відвідувачі можуть мати порушення слуху та зору, і їм буде важко взаємодіяти з вашим контентом (зверніть увагу на accessiBe, rcbu.org.ua для адаптації сайтів). Забезпечення додаткового письмового контенту або відео, де це необхідно, показує, що ви дбаєте про всіх людей.
І пам’ятайте, що ваш контент повинен бути коротким і чітким.
Пильнуйте, щоб не перевантажувати свій сайт зображеннями та текстом: це може працювати проти вас і відволікати користувачів від основних меседжів.
Регулярні взаємодії з користувачами, щоб дізнатися, що вони шукають на вашому сайті, допомагають вам залишатися гнучкими, але зосередженими на досягненні цілей вашого сайту.
Заява про місію, яка запам’ятовується
Ваша місія потужна та надихаюча, але чи вловлюють її прихильники, щойно зайшовши на ваш сайт? Переконайтеся, що відвідувачів зустрічає чітке, стисле та незабутнє висловлення місії, яке миттєво повідомляє їм, за що стоїть ваша організація та чому це важливо.
Варто також перевірити, чи добре описують вашу місію мета-описи (кілька рядків, які відображаються в результатах пошукової системи).
Запитайте себе: якщо хтось натрапив на вашу організацію в Google, нічого про вас до цього не знаючи — чи це резюме сторінки спонукатиме таки клікнути на неї, щоб дізнатись більше, чи він (вона) просто гортатиме далі?
Чіткий і зрозумілий спосіб зробити пожертву
Незалежно від того, чи це чітко позначений розділ вебсайту, чи банер у верхній частині кожної сторінки, який веде відвідувачів до опції донейтингу— максимально спростіть людям можливість зробити цей наступний крок і таки здійснити пожертву.
Якщо відвідувачам доведеться розшукувати деталі, як і де вони можуть пожертвувати, швидше за все, вони “дорогою зашпортаються” — і ви втратите підтримку.
Читайте також статті:
“Як отримати пожертви на значущі дії: 9 простих тактик для НУО“
“Боти, лайви та месенджери: як НУО покращити зв’язок з прихильниками”
Сторінку пожертв або саму форму зробіть стислою і не включайте зайвих посилань, що відволікають.
Якщо ж ви хочете, щоб відвідувачі подивились на щось інше, наприклад, на звіт чи відео, подумайте про те, щоб включити це на сторінку підтвердження після здійснення пожертви або у ваш подячний лист.
Переконайтеся, що на вашій донейт-сторінці немає жодних посилань, які б відволікали від пожертви. Ця сторінка повинна бути короткою, містити лише необхідну інформацію. Якщо сторінка для пожертв містить зображення, переконайтеся, що вони якісні.
Чіткі заклики до дії (CTA)
Чітка комунікація має вирішальне значення для позитивного досвіду користувача. Почніть з визначення основних закликів до дії (CTA —Calls-to-Action), щоб вони були легко помітні на всіх сторінках.
Вебсайти, які мають незрозумілі CTA, часто змушують відвідувачів думати: “Це цікаво” і йти собі геть.
Визначте, до яких дій ви закликаєте користувачів, і як вони можуть їх виконувати. Наприклад,
Де і як вони можуть пожертвувати?
Як стати волонтером організації?
На який номер можуть зателефонувати користувачі?
Є багато простих CTA. Спробуйте обмежити їх до одного або двох на сторінці.
Використовуйте привабливу фразу, наприклад, “Приєднуйтесь до нашої спільноти” або “Долучайтесь до руху..” для вашої кнопки CTA і уникайте нудних фраз, таких як “Підписатися зараз”.
Переконайтеся, що ваші користувачі знають, що буде далі, коли вони натискатимуть на кнопки ваших закликів до дії. Ніхто не хоче зробити пожертву випадково…
Знову ж таки, пожертви — це не єдиний спосіб, як люди можуть підтримати вашу організацію, тож переконайтеся, що на вашому вебсайті є різні опції, завдяки яким відвідувачі можуть робити свій внесок та змінювати світ.
Читайте також на Європейському Просторі: “Контент, який допомагає соціальним змінам: поради та шаблони для громадських організацій“
Це може включати інформацію про волонтерство, посилання на петиції, до яких вони можуть додати своє ім’я, або деталі про те, як стати членом організації.
Якщо у вас є інформаційний бюлетень, обов’язково також додайте видиму форму для реєстрації.
Що б підтримати? Фінансова прозорість
Щоб заслужити довіру людей, важливо показати їм, куди йдуть донейти. Так, сторінка зі звітами мастхев. Бо щорічні публічні звіти на сайті — це про прозорість. А ще може бути і сторінка “впливу”, де відвідувачі вебсайту можуть бачити плани розвитку, на що підуть кошти, а також якими успіхами пишається організація.
Деякі організації йдуть ще на крок далі, показуючи, який відсоток їхнього фінансування спрямовується на кожен життєво важливий елемент діяльності.
Посилання на соціальні мережі: без них нікуди
Присутність вашої НУО в соціальних мережах — ознака руху, живої присутності та комунікації. Аби залишатися на зв’язку, бути в курсі останніх новин. І тут вже ваша відповіадльність — щоб якомога більше відвідувачів вебсайту знаходили та стежили за вашими акаунтами.
Якщо вони зараз не готові зробити наступний крок, щоб підтримати вас — вперше завітавши на сайт, вони можуть надихнутися на це з часом, побачивши у Фейсбук ваш крутий контент.
Додайте посилання на свої сторінки в соціальних мережах на своєму вебсайті та переконайтеся, що вони помітні. На багатьох сайтах ці посилання розміщуються у верхньому меню, на бічній панелі або в “підвалі” — в нижній частині сторінок вебсайту інформаційний блок, соцмережеві кнопочки відвідувачі шукатимуть саме у цих місцях.
Хто за лаштунками: деталі про вашу команду
Долучення фотографій та деталей про вашу команду може зробити вебсайт вашої організації більш персональним, відтворить образ й атмосферу вашої організації.
Читайте також: Як зробити веб-сайт популярним: кілька контент-ідей для громадських організацій
Біографії членів команди також можуть допомогти вам розкрити історію вашої організації. Навіть якщо у вас може не бути місця для деталізації кар’єри та інтересів всього вашого персоналу та волонтерів, не забудьте включити певну інформацію про своїх лідерів, оскільки це може підвищити авторитет вашої організації та виплекати довіру відвідувачів.
Покажіть відвідувачам сайту обличчя ваших активностей. Демонстрація цінностей , історій та того, що пов’язує їх з організацією, додає автентичності та гуманізує ваш бренд.
Читайте також: Кілька порад, як SEO може підвищити трафік організації, а також “Як створювати контент, оптимальний для пошукових систем” і ще “6 вагомих причин практикувати SEO для громадських організацій“
Краса соціальних медіа полягає в тому, що вони сприяють органічним особистим контактам та доступності вашої організації — не кажучи вже про те, що люди тяжіють до людей. Нарешті, окремі сторінки можуть потенційно принести користь загальному SEO вашого сайту, розташовуючи їх поряд із вашими співробітниками.
Якісний віжуал: не псуйте враження про себе
І знову про віжуал… Кажуть, що зображення коштує тисячі слів, але низькоякісні зображення можуть, зрештою, відвернути відвідувачів. Якщо фотографії, які ви вирішили розмістити на своєму вебсайті, є дуже очевидно стоковими або, як правило, з низькою якістю, то вони можуть понизити рівень вашого професіоналізму в очах відвідувачів та загалом довіру до організації.
Читайте також у Базі Знань: “Фото для успішного фандрейзингу: що не забути врахувати“
Вибирайте зображення з високою роздільною здатністю та уникайте спроб зробити їх більшими від їх початкового розміру, оскільки це може знизити якість. У той же час переконайтесь, що розміри файлів не надто великі, оскільки це може заважати завантаженню сторінок.
Історії та/або відгуки
Ви помітили, наскільки кращою стає історія успіху організації, коли ви додаєте до неї особисті історії? Це тому, що людські експресії передають емоції, які інші люди розпізнають і з якими споріднюються.
Люди пам’ятають історії, присвячені учасникам місії більше, ніж будь-яку іншу інформацію.
Історії з реального життя завжди вносять реалізм в суху тему і додають достовірності, показуючи, що ви відповідаєте своїй місії.
Прозорість і чіткість є ключовими елементами завоювання довіри відвідувачів та потенційних донорів. Надайте їм факти, інформацію, відповідну статистику, щоб підтвердити ваші дії.
Зручний дизайн, оптимізований для мобільних пристроїв
Незалежно від того, який девайс відвідувач використовує для перегляду та знайомства з вашим вебсайтом, ви маєте піклуватися про те, щоб він мав хороший досвід. Якщо макет не працює на їхньому телефоні або навігація заплутана, відвідувачі, мабуть, не будуть чекати, поки повернуться додому, щоб повторити спробу ще раз на своєму ноуті — вони просто здадуться.
Багато основних платформ для створення вебсайтів пропонують прості інструменти для оптимізації вашого сайту для мобільних пристроїв. Також було б непогано відвідати кілька різних сторінок на кількох пристроях (включаючи комп’ютер, смартфон та планшет), щоб побачити, як вони виглядають, та визначити будь-які можливості для вдосконалення.
Зручність для мобільних пристроїв є настільки важливою, що алгоритм пошуку Google надає пріоритет вебсайтам, що відповідають потребам користувачів, які здійснюють пошук на мобільному пристрої.
Пам’ятайте, що ваш вебсайт — від його контенту до навігації, і навіть до кольорової гами — визначальні для залучення онлайн-пожертв, і, врешті, один із ключів до загального успіху вашої організації…
Оцінювання та регулярне оновлення
Активній громадській організації важливо оновлювати вебсайт відповідно до роботи, яку ви виконуєте.
Тому постійно оновлюйте свій сайт. Додавайте до нього нові історії. За допомогою Google Analytics ви можете отримати доступ до безцінних даних про популярні сторінки, які відвідують користувачі, та до відповідних демографічних показників, які спонукають вас постійно оновлювати свою стратегію.
Ніщо так не дратує, як перегляд сайту та натикання на посилання, які не працюють…
Переконайтеся, що кожен відвідувач плавно рухається всіма вашими сторінками і може легко знайти все — від того, як залогінитися і до форм пожертв.
Нагадайте собі, що ваш вебсайт — це ваш онлайн “хліб з маслом” для отримання визнання та збільшення видимості.
Якщо ви створили ефективний сайт, то це дозволить вам збирати пожертви в Інтернеті, спілкуватися з прихильниками та читачами й підвищувати обізнаність щодо вашої організації.
Просте і зрозуміле ведення сайту дозволяє читачам та потенційним донорам бути в курсі подій вашої організації, розуміти її місію. Тож не нехтуйте таким простим, але потрібним у цифрову епоху інструментом!
……………………………………………………………
За матеріалами:
donorbox.org: 9 Things Every Nonprofit Website Should Have (автор: Рон Стефанські)
LinkedIn for Nonprofits: “8 Things Every Nonprofit Website Should Have” (авторка: Саманта Макларен)
classy.org: “5 Basic Must-Haves for Every Nonprofit Website” (автор: Рубен Йонатан)