Третина миколаївців не задоволена культурним розвитком міста, – опитування
Переважна більшість мешканців Миколаєва проводить своє дозвілля вдома. Та лише десята частина містян відвідує культурні заходи.Про це свідчать результати дослідження за підтримки експертів Центру ...
Додано:
Evgen Gomonjuk
Переважна більшість мешканців Миколаєва проводить своє дозвілля вдома. Та лише десята частина містян відвідує культурні заходи.
Про це свідчать результати дослідження за підтримки експертів Центру інноваційного розвитку територій (ЦІРТ), що проведене в рамках проєкту «Аналіз культурних політик та рівня задоволеності культурних потреб миколаївців: «Миколаїв: культурний контекст», який реалізує КУ «Агенція розвитку Миколаєва».
«Культурний відпочинок та задоволення власних потреб через мистецтво є ключовим елементом якості життя людини. І те, як різні групи населення проводять свій вільний час, наскільки активними вони є при цьому, та чи відчувають, що їхні культурні та психоемоційні потреби є задоволеними – це важливий фактор соціально-економічного розвитку суспільства», – вважає Дар’я Фрич-Алчіна, керівниця проєкту.
Так, згідно проведеному опитуванню тільки 10% миколаївців відвідують культурні заходи. Своє дозвілля 31% проводить вдома, 22% на природі, 26% зустрічаючись з рідними та 10% займаючись спортом. Приблизно 65% взагалі не цікавиться культурними подіями та мистецтвом. 50% миколаївців зовсім не читає художню літературу. Лише 15% займається творчістю або мистецтвом.
Найбільш популярними культурними заходами є кіно, гумористичні шоу, стендапи, які мають аудиторію від 20 до 25%. Художні виставки та бібліотеки мають аудиторію близько 5-6%, у свою чергу, концерти й театральні вистави 3-4%. Такі ж самі дані притаманні онлайн подіям.
Слід відмітити, що проблема не тільки в низькому рівні зацікавленості мешканців міста, але й в тому, що третину опитаних не задовольняє культурний розвиток міста. На відвідування культурних заходів також впливає обмаль часу (25% опитуваних), пандемія (22%), брак грошей (20%), нецікавість заходів (11%). Більшість опитуваних (44%) відвідує культурні заходи заради легкого дозвілля та розваги, 37% щоб отримати естетичне задоволення та бути у центрі культурних подій і ще 16% бачать у культурі та мистецтві шлях до саморозвитку.
Це перше комбіноване соціологічне дослідження стану культури у Миколаєві за роки незалежності України. Результатом проєкту стане аналітичний звіт на основі проведених інтерв’ю, роботи фокус-груп, відео-інтерв’ю з представниками галузі культури та кабінетного дослідження. Отримані дані стануть в нагоді як культурним операторам, так і органам влади для розробки культурних політик та регіональних програм розвитку культури.
Опитування мешканців міста було проведено методом особистих інтерв’ю («face-to-face») у період з 16 по 23 липня 2021 року. Усього було опитано 400 осіб за вибіркою, репрезентативною за показниками віку, статі, району проживання. Похибка вибірки у межах 5%.
Проєкт реалізує КУ «Агенція розвитку Миколаєва» за підтримки Українського культурного фонду.