Чернігівські освітяни впроваджують відновні практики в освітньому просторі

9 вересня відбувся тренінг «Впровадження відновних практик в освітньому середовищі на рівні місцевих громад» для соціальних педагогів та практичних психологів місцевих шкіл Чернігівської ...

Додано:
Viktor Tarasov

photo_2021-09-10_23-03-12
Чернігівські освітяни впроваджують відновні практики в освітньому просторі

9 вересня відбувся тренінг «Впровадження відновних практик в освітньому середовищі на рівні місцевих громад» для соціальних педагогів та практичних психологів місцевих шкіл Чернігівської області.

Відповідно до Листа Міністерства освіти та науки України від 16.07.2021 № 1/9-363 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 н. р.” однією з найкращих відзначено роботу психологічну службу Чернігівської області, фахівці якої приділяють значну увагу профілактиці булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, підліткової агресії та асоціальної поведінки підлітків.

Однозначно роль психологічної служби у формуванні безпечного шкільного середовища на рівні місцевих громад є головною на сьогодні.

photo_2021-09-10_23-04-50

Тому, за ініціативи Чернігівського громадського комітету захисту прав людини у співпраці з Навчально-методичним центром психологічної служби у системі освіти Чернігівської області, відбувся тренінг «Впровадження відновних практик в освітньому середовищі на рівні місцевих громад» для соціальних педагогів та практичних психологів Чернігівської області.

Слід зазначити, що всі учасники раніше проходили навчання, де отримали теоретичні знання щодо застосування медіації (мирне вирішення конфліктів) у школі. Тому організатори поставили перед собою завдання сформувати серед учасників тренінгу навички застосування відновних практик на практиці.

photo_2021-09-10_23-03-57

За словами тренерки та шкілької медіаторки Катерини Данькової, відновні практики – це відповідні процедури та процеси, що мають на меті вирішення спірних та проблемних питань шляхом співробітницького підходу та базуються на принципах відновного підходу: включення та врахування інтересів усіх зацікавлених сторін, добровільності та самовизначення учасників, розуміння, поваги і відповідальності.

photo_2021-09-10_23-03-54

Під час тренінгу, вдалось сформувати розуміння комунікативної навички «Я-повідомлення», яке допомагає висловлювати власні інтереси без звинувачень, критики та осуду до розмовника. Учасники мали змогу розібрати вправи, які допомагають розвинути й інші комунікативні навички, які притаманні медіатору.  

Тренерка приділила окрему увагу практиці техніки «Коло», що сприяє залученню до вирішення проблеми усіх зацікавлених осіб та забезпечує їх активну участь у обговорення ситуації та прийнятті рішень. Крім того, кожному учаснику спробувати себе в якості медіатора та попрактикувати ті знання та навички, які вони отримали під час навчань з медіації.

Захід організований Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини в рамках реалізації проекту «Посилюємо безпеку – розбудовуємо громаду» за підтримки Посольства США в Україні.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Місцевий розвиток, орієнтований на громаду: дороговкази комплексного дослідження у громадах Івано-Франківщини

Під час презентації книги «Примарна ясність» обговорили актуальні проблеми колишніх цивільних полонених та стереотипи щодо компенсацій

11 молодіжних центрів приєдналися до проєкту #МолодьТуТ програми USAID «Мріємо та діємо»

Безоплатна правова та психологічна допомога для мешканців у Широківській громаді

На Київщині Калинівська громада долучилась до роботи над Статутом громади

Табір підприємництва для креативної молоді: у Чернівцях визначили найкращі бізнес-ідеї