Координація цифровізації – в Івано-Франківську працює робоча група
В Івано-Франківській громаді розпочала роботу робоча група з цифрового розвитку. Вона створена з метою координації діяльності у сфері цифрових трансформацій в громаді. Адже, окреслена тематика є ...
В Івано-Франківській громаді розпочала роботу робоча група з цифрового розвитку. Вона створена з метою координації діяльності у сфері цифрових трансформацій в громаді. Адже, окреслена тематика є наскрізною та охоплює найрізноманітніші напрями життєдіяльності громади.
До складу робочої групи на паритетних засадах увійшли муніципальні посадовці, а також представники і представниці ІТ-сектору, громадськості. Курує роботу заступниця міського голови Вікторія Дротянко, а координує – Департамент стратегічного розвитку, цифрових трансформацій роботи із засобами масової інформації, комунікації з мешканцями Івано-Франківської міської ради. Активності впроваджуються громадською організацією «Івано-Франківський регіональний центр» у співпраці з Івано-Франківською міською радою в рамках проєкту з цифрового розвитку Івано-Франківської громади та залучення мешканців до участі у місцевих справах.
Основними завданнями робочої групи є інвентаризація муніципальних електронних інформаційних ресурсів, розробка проєктів рішень міської ради, її виконавчого комітету в сфері цифровізації, підготовка пропозицій міському голові щодо запровадження та вдосконалення електронних послуг на місцевому рівні, підвищення цифрової грамотності мешканців, використання інструментів електронної демократії для спрощення та вдосконалення комунікації між мешканцями, бізнесом і владою та ін. завдання, пов’язані з цифровим розвитком Івано-Франківської громади.
30 листопада відбулося перше засідання. Учасники обговорили основні проблеми, на яких слід зосередити увагу, та спланували подальші активності. Керівниця громадської організації «Івано-Франківський регіональний центр» Наталія Кобильчак презентувала основні ідеї стосовно роботи та проєкт положення про робочу групу.
Наразі триває публічне обговорення проєкту положення про робочу групу. Кожен охочий може надати свої пропозиції та ідеї як до проєкту положення, так і стосовно цифрового напрямку роботи в Івано-Франківській громаді. Для цього слід скористатися платформою електронної демократії, до якої під’єдналася й Івано-Франківська мерія. Національну платформу е-демократії E-DEM створено Фондом Східна Європа в межах швейцарсько-української Програми EGAP.
Також для того, щоб визначити, якими сервісами користуються мешканці та бізнес, що слід зробити для їх покращення та які ще сервіси потрібні, іванофранківців запрошують взяти участь у анонімному опитуванні.
Очікується, що узагальнені результати будуть використані для впорядкування наявних сервісів та використання владою тих інструментів, які є зручними та потрібними для мешканців і бізнесу в Івано-Франківській громаді.
Ключовими тезами, що висловили в ході обговорення учасники робочої групи, були:
- Відсутність єдиного бачення щодо цифрового розвитку в Івано-Франківській міській раді – цифровізація потребує координації. Слід виробити чітку, єдину і зрозумілу для всіх політику на рівні органів місцевого самоврядування.
- Існуючі в громаді муніципальні електронні інформаційні ресурси не пов’язані між собою (за незначним виключенням). Нові ресурси, що створюються, можуть дублювати вже існуючі, не завжди оновлюються та можуть працювати некоректно. Це все спричинює низький попит громадськості на користування такими ресурсами та електронну взаємодію з місцевою владою.
- Тому при розробці нових та вдосконаленні існуючих електронних сервісів, прийнятті місцевих рішень обов’язково враховувати запити мешканців і бізнесу – не дублювати / не створювати непотрібного для споживачів функціоналу, натомість спрощувати та покращувати ті послуги, які дійсно потребують іванофранківці.
- Потребує розгляду питання впорядкування інформації про муніципальні сайти та електронні сервіси, спрощення та підвищення обізнаності громадськості про них. Для уникнення плутанини можливе запровадження єдиної точки входу.
- При залученні до обслуговування інформаційних систем приватних підрядників більшу увагу слід приділяти юридичним аспектам обробки персональних даних. Окремої уваги потребує питання захисту інформації.
- Слід звернути увагу на популяризацію використання відкритих даних та забезпечити їх якісне оприлюднення.
- Звернути увагу на організаційну структуру органів місцевого самоврядування в плані оптимізації роботи з цифрової трансформації та за необхідності залучати зовнішніх фахових ІТ-експертів.