Переможці відбору «Створюй із Суспільним»: які проєкти втілять у 2022-му

20 грудня оголосили імена переможців відкритого відбору творчих проєктів у межах програми «Створюй із Суспільним». Конкурсна комісія відібрала 74 проєкти зі 111 рекомендованих до захисту. У 2022 році ...

_600-400_Створюй
Переможці відбору «Створюй із Суспільним»: які проєкти втілять у 2022-му

20 грудня оголосили імена переможців відкритого відбору творчих проєктів у межах програми «Створюй із Суспільним». Конкурсна комісія відібрала 74 проєкти зі 111 рекомендованих до захисту. У 2022 році їх реалізовуватимуть локальні продакшени та покажуть на регіональних телеканалах Суспільного.

39 із них успішно пройшли фінальний етап відбору — захист перед комісією з центрального офісу мовника — і готові до реалізації. Ще 35 проєктів команда Суспільного відібрала у довгий список. До нього увійшли ті проєкти, що вирізняються яскравою ідеєю або енергією команди, однак у поданому форматі не готові до реалізації або потребують додаткового фінансування. Для них Суспільний мовник запропонує допрацювати ідеї за менторства продюсерів Суспільного. Для їх виробництва мовник залучатиме додаткове фінансування, в тому числі й донорську підтримку. 

Загалом, цього року на конкурс «Створюй із Суспільним» подали заявок не менше, ніж на відбір минулого року, — 193 ідеї проєктів з усіх регіонів України.

Проєкти-переможці конкурсу «Створюй із Суспільним», готові до реалізації (робоча назва проєкту/регіональний телеканал Суспільного):

  • «Ніколи знову. Трагедії Буковини XX століття» / UA: БУКОВИНА;
  • «Хочеш порибалити?» / UA: БУКОВИНА;
  • «Загублені в очереті» / UA: ВІННИЦЯ;
  • «ЕкоРейнджери» / UA: ВІННИЦЯ;
  • «Гендерні окуляри». ІІ сезон / UA: ВІННИЦЯ;
  • «Українське підпілля на Волині». ІІ сезон / UA: ВОЛИНЬ;
  • «Діагноз: Вільні». ІІ сезон / UA: ДНІПРО;
  • «Правдоборці». ІІ сезон / UA: ДНІПРО;
  • «Нетипові» / UA: ДОНБАС;
  • «Пошук» / UA: ДОНБАС;
  • «Мій Шериф» / UA: ЖИТОМИР;
  • «Майстри незабутих ремесел» / UA: ЖИТОМИР;
  • «Земля, наближена до неба 2.0» / UA: ЗАКАРПАТТЯ;
  • «Самвай» / UA: ЗАКАРПАТТЯ;
  • «Землетрус» / UA: КИЇВ;
  • «Київ. Давай поговоримо» / UA: КИЇВ;
  • «Населена земля 2.0» / UA: КИЇВ;
  • «За покликом серця 2.0» / UA: КИЇВ;
  • «Мистецтво жити». ІІ сезон / UA: КАРПАТИ;
  • «Баба Єлька. Експедиція на піч». ІІ сезон / UA: КРОПИВНИЦЬКИЙ;
  • «Колоси комунізму. Кіровоградщина» / UA: КРОПИВНИЦЬКИЙ;
  • «Виноград сміється» / UA: ЛЬВІВ;
  • «Мовчазні пацієнти» / UA: ЛЬВІВ;
  • «Приватні плівки — спільне минуле» / UA: ЛЬВІВ;
  • «Гастрообмін Одеса-Львів» / UA: ОДЕСА;
  • «Жінки і море» / UA: ОДЕСА;
  • «Їсторія: Поділля» / UA: ОДЕСА;
  • «Легенди Бессарабії» / UA: ОДЕСА;
  • «Моя людина» / UA: ТЕРНОПІЛЬ;
  • «Натхненні» / UA: ТЕРНОПІЛЬ;
  • «Таємниці галицьких замків» / UA: ТЕРНОПІЛЬ;
  • «Необмежені можливості» / UA: ТЕРНОПІЛЬ;
  • «Мамо, йду в актори». ІІ сезон / UA: СУМИ;
  • «Сковорода. Гастробайки». ІІ сезон. Полтавщина / UA: СУМИ;
  • «Підпілля» / UA: СУМИ;
  • «Правдиві казки про Харків» / UA: ХАРКІВ;
  • «Історія кримських татар. Повернення» / UA: ХЕРСОН;
  • «Втрачений рай/ Під водою» / UA: ПОДІЛЛЯ;
  • «ANT ETKENMEN/Я поклявся» / UA: КРИМ.

Проєкти, відібрані на конкурсі «Створюй із Суспільним», що будуть реалізовані за додаткового фінансування та доопрацювання (робоча назва проєкту/регіональний телеканал Суспільного):

  • «(Без)відповідальні/Скільки ми споживаємо?» / UA: БУКОВИНА;
  • «Ок, я тобі покажу Карпати» / UA: БУКОВИНА;
  • «Успішні історії громад» / UA: БУКОВИНА;
  • «Спадщина 2.0» / UA: ВІННИЦЯ;
  • «Чотири кола східного Поділля» / UA: ВІННИЦЯ;
  • «Очевидці» / UA: ВОЛИНЬ;
  • «У пошуках білої синиці» / UA: ВОЛИНЬ;
  • «Таємничі послання придніпровських степів» / UA: ДНІПРО;
  • «Пустеля “Україна”» / UA: ДНІПРО;
  • «Навколо Житомирщини за 80 днів» / UA: ЖИТОМИР;
  • «Весілля як у всіх» / UA: ЗАКАРПАТТЯ;
  • «Секрети успішних громад» / UA: ТЕРНОПІЛЬ;
  • «Секрети успішних громад» / UA: КАРПАТИ;
  • «Чорнобиль. Очищення» / UA: КИЇВ;
  • «Ми Є!» / UA: ЗАПОРІЖЖЯ;
  • «В Ятранському колі» / UA: КРОПИВНИЦЬКИЙ;
  • «Сага про м’ячі і бити» / UA: КРОПИВНИЦЬКИЙ;
  • «Незламні» / UA: ЛЬВІВ;
  • «Точка неповернення» / UA: РІВНЕ;
  • «Байди-кувати» / UA: РІВНЕ;
  • «Вчитель. Тернопіль» / UA: ПОДІЛЛЯ;
  • «Вчитель. Львів» / UA: ПОДІЛЛЯ;
  • «Секрети успішних громад» / UA: ПОДІЛЛЯ;
  • «Спортивний інтерес» / UA: ПОДІЛЛЯ;
  • «День із …» / UA: ПОДІЛЛЯ;
  • «Антропологія. Інші» / UA: ОДЕСА;
  • «Твій код» / UA: ЧЕРКАСИ;
  • «Україна крізь часи /Золото скіфів» / UA: СУМИ;
  • «Різні та рівні» / UA: СУМИ;
  • «Сковорода. Гастробайки» 2 сезон. Харківщина / UA: СУМИ;
  • «У 4 стінах» / UA: ХАРКІВ;
  • «Технології які змінили Україну»  / UA: ПОЛТАВА;
  • «Артефакти» ІІ сезон / UA: ЧЕРНІГІВ;
  • «Замовчана історія» / UA: ЧЕРНІГІВ;
  • «Стисла історія кримських татар» / UA: КРИМ.

До складу комісії, що приймала захист проєктів у центральному офісі Суспільного, увійшли: Марія Фрей, генеральна продюсерка регіонального мовлення Суспільного, голова Комісії; Марія Заіченко, виконавча продюсерка дирекції регіонального мовлення Суспільного, заступниця голови Комісії; Ярослав Лодигін, член правління Суспільного, відповідальний за платформу телебачення; Анастасія Гудима, керівниця Координаційного центру мовлення національних меншин на Суспільному; Павло Коробчук, директор департаменту цифрового контенту та соцмереж дирекції цифрових платформ; Сергій Кривошея, директор департаменту маркетингу та реклами дирекції телебачення; Дарія Петрик, начальниця управління виробництва та програмування регіонального контенту департаменту управління регіональним контентом дирекції регіонального мовлення.

«Найбільше мене тішить у цьому відборі те, що, крім наших уже сталих партнерів, до нас почали приходити нові виробники, які мали попередній досвід виробництва контенту за грантової чи комерційної підтримки. Дехто відмічає, що наші конкурси — більш прискіпливі та вимогливі, і я погоджуюся з цими твердженнями, адже наша команда розуміє всю цінність використання грошей платників податків», — переконана Марія Фрей, генеральна продюсерка регіонального мовлення Суспільного.

Серед відібраних для реалізації проєктів є й такі, що розповідають про корінні народи України. 

«Наступного року на Суспільному побільшає якісного контенту про кримських татар: у переліку проєктів-переможців є ті, що познайомлять глядачів з історією та культурою цього корінного народу України. Крім цього, ми постійно заохочуємо продакшени й авторів усіх програм зважати на важливість різноманіття і залучати до зйомок героїв та героїнь — представників національних спільнот. Приємно, що команди дослухаються і роблять це», — каже керівниця Координаційного центру мовлення національних меншин на Суспільному Анастасія Гудима.

Важливою перевагою для проєктів було врахування, як програма може бути адаптована для соціальних мереж.

«Конкурс показав, що в Україні є багато проактивних продакшенів, які хочуть і вміють розповідати про самобутні аспекти нашої країни, дивувати. Під час відбору проєктів я звертав увагу на те, як вони пропонують презентувати себе через соціальні мережі, адже тут важливо влучно донести глядачу ключову ідею, щоб зацікавити до перегляду», — каже Павло Коробчук, директор департаменту цифрового контенту та соцмереж дирекції цифрових платформ Суспільного.

Сергій Кривошея, директор департаменту маркетингу та реклами дирекції телебачення, зазначив, що команди філій провели потужну підготовчу роботу: якість поданих до фінального відбору ідей та їх презентація були високими. 

«Було дуже цікаво відчути потужний творчий пульс із регіонів. Вкотре переконався, що проголошена на державному рівні політика децентралізації не може реалізовуватись повноцінно без створення фінансових та технологічних можливостей для креативної індустрії на місцях — операторів та режисерів, художників та дизайнерів, сценаристів та продюсерів. Конкурс “Створюй із Суспільним” — один з небагатьох на сьогодні дійсно потужних і життєздатних механізмів для розвитку креативних кластерів по всій країні. І що тут головне — на відміну, скажімо, від грантових проєктів — на сто відсотків відповідає інтересам нашого суспільства в цілому, адже реалізовується відповідно до місії Суспільного», — зазначив Сергій Кривошея, директор департаменту маркетингу та реклами дирекції телебачення.

Нагадаємо, програма «Створюй із Суспільним» розрахована на проєкти загальною вартістю реалізації від 50 000 до 1 000 000 грн на один проєкт. У 2019 році на відкритому конкурсі відібрали 34 ідеї проєктів для регіонального мовлення, у 2020-му — 68 ідей телепрограм. З 18 серпня до 30 вересня 2021 року тривало приймання заявок на відкритий конкурс ідей «Створюй із Суспільним». Потім регіональні команди Суспільного провели технічний відбір і пітчинг ідей. 

Суспільне мовлення — найбільше незалежне медіа в Україні, до якого входять загальнонаціональні телеканали UA: ПЕРШИЙ та UA: КУЛЬТУРА й канали Суспільного радіо (Українське радіо, Радіо Промінь, Радіо Культура), а також 24 регіональні телерадіокомпанії. Новини про Україну та регіони читайте на сайті suspilne.media


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я