Адаптація неурядових організацій до умов пандемії та повномасштабної війни: вивчені уроки

Аналітичний центр «Вокс Україна» спільно з бельгійською громадською організацією Promote Ukraine дослідили вплив коронавірусних обмежень на комунікаційну активність ГО в Україні та Європі, а також ...

Додано:
Kseniia Alekankina

Вплив війни та пандемії на громадські організації
Адаптація неурядових організацій до умов пандемії та повномасштабної війни: вивчені уроки

Аналітичний центр «Вокс Україна» спільно з бельгійською громадською організацією Promote Ukraine дослідили вплив коронавірусних обмежень на комунікаційну активність ГО в Україні та Європі, а також вплив повномасштабного російського вторгнення на діяльність громадського сектору в Україні.

«Як показало наше дослідження, досвід пандемії допоміг громадським організаціям швидше адаптуватися до викликів після повномасштабного невмотивованого воєнного вторгнення РФ в Україну і в психологічному, і в організаційному, і у технічному аспектах», — зазначають автори дослідження.

За даними опитування, найбільш корисними стали навички використання цифрових інструментів для організації дистанційної роботи; досвід кризового менеджменту та швидкої зміни фокусу діяльності.

Найбільшими викликами під час повномасштабної війни українські ГО визначили психологічне навантаження на команду, фізичну небезпеку для співробітників, необхідність організовувати роботу в нових умовах та нестачу фінансування. Найменшим викликом ГО визнали неактуальність статутної діяльності. Водночас під час пандемії головними викликами для ГО стало налагодження дистанційної роботи, пошук фінансування та комунікація з аудиторією.

При цьому більшість — 85% опитаних ГО, які зберегли діяльність під час повномасштабної війни — змінили фокус активності або додали до нього нові напрямки. Найбільше організацій додали до своїх активностей допомогу цивільним та військовим, а також боротьбу з рф на інформаційному фронті.

За підсумками дослідження автори сформулювали рекомендації для «виживання» ГО в умовах масштабних криз. Аналітики радять розвивати цифрові навички як працівників організацій, так і їхньох аудиторії; розбудовувати мережу особистих контактів; намагатися диверсифікувати джерела надходжень. Автори також пропонують використовувати складові дослідження (організація роботи, взаємодія з ключовими заінтересованими сторонами, фінансування) для (само)оцінки сталості та ефективності діяльності ГО.

Підсумки дослідження — в аналітичному звіті «Адаптуйся або зникни».

 

Довідка.

«Вокс Україна» — незалежна аналітична платформа, створена в 2014 році з метою підвищення рівня економічної дискусії в Україні та поліпшення якості економічних рішень. Фокус наших досліджень — економіка, державне управління, суспільні процеси та реформи.

Promote Ukraine — некомерційна медіаплатформа Брюсселя для обміну досвідом між експертами та представниками громадянського суспільства України та ЄС. Фокус досліджень — геополітка, європейська інтеграція України, військова агресія рф. Видає друкований двомовний щоквартальний журнал «Огляд Україна Брюссель».


Тематика публікації:                    

Останні публікації цього розділу:

«Сексуальність: асексуальність, моногамія, поліаморія»: новий випуск просвітницького подкасту від «Феміністичної майстерні»

Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

Свобода слова і відповідальність: чи потрібні правила соцмережам?

Родичі бранців Кремля розповіли експертам Crimea Global про злочини РФ проти цивільних українців

«Як трагедія Голодомору резонує в сучасній війні»: науковці обговорили історію, пам’ять та виклики сьогодення

В Україні триває Європейський тиждень тестування на ВІЛ та вірусні гепатити: як потурбуватися про своє здоров’я