Як будувати інклюзивне суспільство: відбулася нова дискусія в межах проєкту “100 вчинків відповідальних громадян”

Продовжується серія онлайн-дискусій у межах проєкту “100 ВЧИНКІВ ВІДПОВІДАЛЬНИХ ГРОМАДЯН”. 27 січня відбулася дискусія “Що є для мене відповідальність?” в контексті інклюзії. Спікери поділилися ...

тренінг, воркшоп, майстер клас, навчання, освіта
Як будувати інклюзивне суспільство: відбулася нова дискусія в межах проєкту “100 вчинків відповідальних громадян”

Продовжується серія онлайн-дискусій у межах проєкту “100 ВЧИНКІВ ВІДПОВІДАЛЬНИХ ГРОМАДЯН”. 

27 січня відбулася дискусія “Що є для мене відповідальність?” в контексті інклюзії. Спікери поділилися власним розумінням інклюзії, а також актуальними викликами, які постають перед розвитком інклюзивного середовища.

інклюзія

“Інклюзія – це про комфорт кожної людини. Це те, що дозволяє змінювати якість нашого життя” – зазначає Віталій Пчолкін, представник громадської організації “Група Активної Реабілітації”. За словами Віталія, інклюзія – це процес включення різних категорій осіб до активного життя в суспільстві. Завдяки процесу інклюзії, громадяни навчаються поважати права одне одного, а також взаємодіяти в одному просторі.

Марина Сташина-Неймет, експертка з питань доступності в Громадському холдингу «ГРУПА ВПЛИВУ» зауважила, що слід відокремлювати поняття “інклюзії” та “інтеграції”. Адже інтеграція – це адаптація людини до середовища, натомість інклюзія – це адаптація середовища до потреб кожної людини. 

Володимир Висоцький, співзасновник ORFO Universal Design, експерт з просторової інклюзії, зазначив, що розвиток інклюзії має ще один, досить недооцінений аспект – економічний. Залишаючи незліченну кількість людей без можливості самореалізації в різноманітних сферах діяльності, держава приречена недоотримувати ті численні здобутки, які можуть привнести люди різного віку, статі, гендеру, різного стану здоров’я тощо. 

Спікери також пояснили історичну площину розвитку інклюзії й чому ця сфера й досі залишається дещо віддаленою для загалу. За словами Марини Сташиної-Неймет, суспільство часто не розуміє не лише потреби людей з інвалідністю, а і їхні можливості. На думку спікерки, стереотипи й негативні уявлення про осіб з інвалідністю є ключовими перешкодами для розвитку інклюзії. 

Володимир Висоцький зазначив: “Для того, аби люди легше сприймали різноманіття, їм треба з ним стикатися. Адже невідоме різноманіття лякає.” Будівництво просторів, неадаптованих до потреб різних категорій осіб, істотно перешкоджає видимості людей з різним ступенем мобільності. Саме тому, людина з допоміжними засобами пересування й досі може сприйматися українцями, як щось невідоме. 

Спікери поділилися переліком відповідальних вчинків, які можуть сприяти розбудові інклюзивного та безбар’єрного середовища в Україні. Деякі з них можна виконати вже сьогодні. 

Серед них:

  • працювати зі стереотипами, які існують довкола осіб з інвалідністю;
  • звертати увагу на архітектурну доступність, а також вебдоступність;
  • брати участь у роботі консультативно-дорадчих органів (громадська рада, молодіжна рада), спробувати вплинути на прийняття рішень, які зроблять громаду більш комфортною;
  • сприяти розвитку системи реабілітації в Україні та асистивних технологій;
  • провести аудит доступності будівель (найближчих бібліотеки, театру, аптеки тощо);
  • вивчати державні будівельні норми; 
  • подати проєкт на бюджет участі;
  • брати участь в проєктах Українського культурного фонду;
  • спробувати забезпечити інклюзію в зоні своєї відповідальності.

Узагальнюючи онлайн-дискусію, Віталій Пчолкін наголосив, що кожен з нас має усвідомити свою відповідальність у процесі інклюзивних змін. 

Ця публікація стала можливою завдяки щедрій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з Міжнародного Розвитку (USAID). Центр демократії та верховенства права був відповідальний за зміст публікації, але він не обов’язково відображає погляди USAID або Уряду США


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Розпочався проєкт «Впровадження підходу, інформованого про травму, у громадянській освіті»

Інкубатор демократичних ініціатив розпочинає проєкт зі зменшення випадків мови ворожнечі в країнах Східного партнерства

Види когнітивних спотворень та їхній вплив — на тренінгу про психологічну безпеку журналістів

21 Docudays UA: Саунд­скейпінг пам’яті, низові культурні простори та європейський кіноринок — добірка дискусій DOCU/PRO та DOCU/СИНТЕЗ

Пів тисячі молодих лідерів і лідерок закінчили "Школу молодіжних рад"

Доступ до публічної інформації в ОМС: як зробити так, щоб усе запрацювало?