Цифровий ДАП: як змінився процес отримання послуг для херсонців
Технології все більше проникають у наше повсякденне життя, щоб зробити його більш комфортним. Тепер придбати товар чи скористатися послугою можна за лічені хвилини. Швидкість, мобільність та ...
Додано:
Анна Трохимець
Технології все більше проникають у наше повсякденне життя, щоб зробити його більш комфортним. Тепер придбати товар чи скористатися послугою можна за лічені хвилини. Швидкість, мобільність та сучасність — нова норма для споживачів. І модернізований Департамент адміністративних послуг Херсонської міської ради (далі — ДАП) цілком відповідає цим критеріям. Які ж оновлення в ДАПі допомагають херсонцям швидко та якісно отримувати держпослуги?
Раніше черга до державних установ о 5-й ранку була звичним явищем. Щоб отримати паспорт, довідку чи витяг, потрібно було чекати по кілька годин під дверима кабінету, сподіваючись, що сьогодні вас приймуть. Але все це позаду. В оновленому ДАПі ви можете отримати 213 адміністративних послуг — від реєстрації місця проживання до дозвільних документів при будівництві — і витратити на візит всього 15-30 хвилини. Як?
Це стало можливо завдяки електронній черзі, що з’явилася в офісах Відділу адміністративних послуг (ЦНАПі) та Відділу реєстрації місця проживання фізичних осіб. Зайшовши до установи, відвідувачі реєструються в спеціальному терміналі, обирають необхідну послугу — та отримують талон із номером черги. Цей номер відображається також і на табло в залі очікування, тому відвідувач бачить, до якого спеціаліста його запрошує система.
«Усі питання ми поділили по блоках: послуги земельного управління, Держгеокадастру, соціальні тощо. Коли фахівець звільняється, він натискає кнопку — і викликає людину з черги. Так нам вдалося пришвидшити обслуговування», — ділиться деталями начальниця ЦНАПу Лариса Антонова.
А ще у відвідувачів ДАПу з’явилася можливість планувати візит на певний день та обирати зручний час. Зробити це можна аж за 2 тижні до необхідної дати. Онлайн-запис до електронної черги є на сайтах Херсонської міської ради https://miskrada.kherson.ua/prozoryi-kherson/tsnap/ та Херсонської ОДА https://khoda.gov.ua/poslugi Це зручний сервіс, адже дозволяє планувати свій час. І ви точно знатимете, що зможете отримати послугу саме в призначений день.
Отримуйте адмінпослуги дистанційно
Зовсім не обов’язково приходити до ДАПу, щоб отримати державні послуги. Деякі з них ви можете замовити в режимі онлайн, на сайтах відповідних установ, а готові документи забрати у ЦНАПі за адресою: просп. Ушакова, 37, вхід з вул. Преображенської (Декабристів). Поки що ЦНАП надає 5 онлайн-послуг.
Послуги, які ви можете отримати в електронному вигляді:
· Реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці та промислової безпеки — на сайті https://my.gov.ua/info/service/byservicescope-2/5085/details
· Комплексна послуга «єМалятко» — на сайті https://diia.gov.ua/life-situations/yemalyatko
· Державна реєстрація земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру — на сайті https://e.land.gov.ua/services
· Видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки — на сайті https://e.land.gov.ua/services
· Витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку — на сайті https://e.land.gov.ua/services
· Реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки — на сайті https://e-services.dsns.gov.ua/
Також, іще до відвідання установи, ви можете завантажити шаблони певних документів безпосередньо на сайті ЦНАПу http://cnap.kherson.ua, роздрукувати та заповнити їх заздалегідь удома, щоб потім надати фахівцю в одному з офісів ДАПу: Відділі адміністративних послуг (ЦНАПі), Відділі реєстрації місця проживання фізичних осіб, Відділі державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців або Відділі реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Отримувати послуги дистанційно можуть і ті, кому важко пересуватися, й вони не можуть особисто прийти до ДАПу. Так, для людей літнього віку та осіб з інвалідністю, ЦНАП пропонує спеціальну виїзну послугу — «Мобільний адміністратор». Хтось із рідних або опікун заздалегідь звертається до ЦНАПу, надає пакет документів та заповнює заявку про виїзне обслуговування цієї людини.
В обумовлений час на місце приїжджає мобільний адміністратор, взявши з собою всю необхідну техніку: сканер, принтер, компактний ноутбук та модем. Наразі фахівці працюють лише з однією послугою — реєстрації права власності нерухомого майна, але надалі перелік планують розширити. Детальніше про сервіс «Мобільний адміністратор» дізнавайтеся в ЦНАПі або за телефоном: 0552 26 26 65.
Місце самообслуговування та онлайн-відгуки
Ще одне зручне нововведення в офісі ЦНАПу — місце для самообслуговування. Тут відвідувачі можуть роздрукувати документи або зайти на державні портали для отримання послуг. Якщо виникли труднощі, фахівець ЦНАПу завжди підійде та допоможе.
«Наприклад, представник юридичної фірми прийшов і йому потрібно роздрукувати папери, а в офісі, через технічні причини, цього не зробили, — пояснює Лариса Антонова. — Крім цього, в нас є відповідальна особа, яка допомагає. Наприклад, згенерувати covid-сертифікати або отримати послугу “єПідтримка”. Люди дуже задоволені».
Поступово в ДАПі з’являтимуться все нові й нові діджитал-інструменти, які зможуть підвищити якість та швидкість надання послуг. Наприклад, зовсім скоро планується розробка вебпорталу ДАПу, де у відвідувачів буде можливість відстежувати хід розгляду документів та отримувати послуги онлайн.
Департамент адміністративних послуг завжди відкритий до пропозицій з боку відвідувачів. Відгуки користувачі можуть залишати письмово, в скриньці в офіці ЦНАПу або ж надсилати зі смартфона — у вайбер-чат.
«У ЦНАПі всюди розклеєні QR-коди, де людина може пройти опитування та залишити свої коментарі. Щоранку я їх аналізую», — розповідає Лариса Антонова. За її словами, за минулий рік ЦНАП отримав 560 відгуків.
Херсонський ДАП постійно модернізується та впроваджує нові цифрові інструменти, такі як запис до електронної черги, місце самообслуговування, замовлення документів онлайн, виїзна послуга «Мобільний адміністратор». Усі ці оновлення допомагають отримувати адміністративні послуги якомога простіше, швидше та в зручний для вас час.
Створення цієї статті стало можливим завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Департамент адміністративних послуг Херсонської міської ради реалізує проєкт «Покращення якості надання послуг Херсонським ДАП» за підтримки проєкту USAID «Демократичне врядування у Східній Україні». Зміст статті не обов’язково відображає погляди USAID або Уряду Сполучених Штатів Америки.