Як активістам та волонтерам спілкуватися з іноземними медіа в умовах війни

До чого може призвести недостатня поінформованість громадян і низька політична культура — на прикладі Росії бачать всі, і в Україні, й у цілому світі. То що ж можуть зробити антивісти та волонтери в ...

як активістам та волонтерам спілкуватися з медіа
Як активістам та волонтерам спілкуватися з іноземними медіа в умовах війни

До чого може призвести недостатня поінформованість громадян і низька політична культура — на прикладі Росії бачать всі, і в Україні, й у цілому світі. То що ж можуть зробити антивісти та волонтери в умовах війни, щоб сприяти поширенню правди, зокрема через іноземні медіа?

Діяльність громадянського суспільства та незалежних медіа відіграє важливу роль у розвитку свідомості виборців, де б вони не жили.

У Харкові над підвищенням рівня політичної культури українців з 2019 року працювала команда ГО «СМАРТ МЕДІА».

«СМАРТ МЕДІА» обрала надважливу проблему: виборці голосують за гасла, не розбираються у виборчій системі, не аналізуть програми кандидатів, роблять висновки, керуючись неперевіреними новинами, не знають повноважень депутатів та чиновників і не беруть відповідальність за свій вибір.

У 2020 році «СМАРТ МЕДІА» взяла участь у Менторській програмі, згодом координувала роботу «Виборчої ради UA» у Харкові, у 2021 році розпочався дворічний проєкт «Реформи для громадян». Уся робота організації спрямована на поширення інформації та залучення громадян до активності.

Представники організації звикли шукати найефективніші способи роботи. Йдеться про публікації аналітичних статей, публічні дискусії з політиками, креативні заходи для молоді, цікаві й прості матеріали для пояснення повноважень влади, відеоролики тощо.

Олександра Щукіна, голова правління ГО «СМАРТ МЕДІА» (зараз — переміщена організація), експертка з комунікацій, співзасновниця Коаліції громадських організацій Харкова «СМАРТ Реформи» та письменниця, навіть після евакуації продовжує поширювати важливу інформацію. 

Кілька думок від експертки, як та чому це важливо робити на міжнародному рівні.

Спілкування з іноземними ЗМІ: чому це важливо?

З першого дня війни Олександра Щукіна щодня виступала на телеканалі Belsat — каналу суспільного мовника Польщі, орієнтованого на Білорусь

Олександра розкривала для міжнародної спільноти реалії того, що відбувалося на той момент в Харкові.

«Я розповідала й про те, що нам необхідно закрити небо, й про те, що нас необхідно підтримати. Розповідала про те, як наша влада героїчно бореться, щоб не настала гуманітарна криза  в Харкові та по інших місцях бойових дій», — каже пані Олександра.

1-2 рази на день експертка стабільно виходила в ефір на телеканал (доки не евакуювалась), виступала на телебаченні навіть із бомбосховищ: «Я сиділа в бомбосховищі, ліхтариком світила собі на обличчя, й розповідала про те, що відбувається». 

На думку Олександри Щукіної, важливо уважно доносити повідомлення: «Необхідно дуже правильно комунікувати те, що відбувається в Україні, аби міжнародні партнери розуміли важливість своєї підтримки, а також щоб ті, хто за кордоном, розуміли, що насправді відбувається — з першоджерел».

«Треба говорити про нашу єдність»

Організаціям, представники яких спілкуються із зарубіжними журналістами, Олександра Щукіна радить: треба розуміти, що ти зараз говориш не від свого імені, а від імені України.

«Треба казати про те, що ми зараз всі об’єдналися, що всі наші суперечки відклались на другий план, що зараз ми всі працюємо на перемогу — разом з нашим президентом, разом з нашою військовою владою, волонтерами, громадськими організаціями, що ми всі єдині й ми разом переможемо», — переконана пані Олександра.

Меседжі, смисли, які вона транслювала у своїх виступах, були подібними до повідомлень голови Харківської обласної адміністрації: «Зараз треба показати нашу єдність між всіма: владою, громадянами, громадськими організаціями. І говорити, звичайно, про ті жахи, які відбуваються, й просити [іноземних] партнерів про те, щоб продовжували нас підтримувати та лобіювали — як можуть — це у своєї влади».

Де знайти достовірну інформацію для спілкування з іноземними ЗМІ

Якщо в умовах війни ви та ваша організація маєте можливість поширювати новини про реальний стан справ в Україні для закордонних медіа — радимо звернути увагу на деякі посилання:

Матеріал підготувала
Ксенія Дітчук


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Місцевий розвиток, орієнтований на громаду: дороговкази комплексного дослідження у громадах Івано-Франківщини

Під час презентації книги «Примарна ясність» обговорили актуальні проблеми колишніх цивільних полонених та стереотипи щодо компенсацій

11 молодіжних центрів приєдналися до проєкту #МолодьТуТ програми USAID «Мріємо та діємо»

Безоплатна правова та психологічна допомога для мешканців у Широківській громаді

На Київщині Калинівська громада долучилась до роботи над Статутом громади

Табір підприємництва для креативної молоді: у Чернівцях визначили найкращі бізнес-ідеї